Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Algemeen (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   20v turbo motoren?? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=27523)

vwmk2driver 02-01-2007 18:06

20v turbo motoren??
 
hallo mensen,

ik zat van de week is te denken over inbouwen van een 1.8 20v turbo in mijn golf 1.
opzich moet dit goed te doen zijn ik wou dan de 150 pk versie doen, of ja als dat mooi uit komt de 180 of de 225pk versie.

maar had zo mijn vragen over de betrouwbaarheid van de motoren in het algemeen.

kan iemand mij hier wat meer overzeggen? zijn er slechte punten van zon motor of dingen die vaak stuk gaan enzo?

eventueel nog iemand die een intressant bedrijf weet waar ik zulke motoren of een motor kan kopen met toebehoren?

alvast bedankt

vwmk2driver 02-01-2007 18:25

ondertussen heb ik al wat contact gehad via pm, en theo kloosterman lijkt een goede uitkomst te zijn voor een 20v turbo motor...

nu eigenlijk nog wat ervaringen met de 20vt

karretje 02-01-2007 19:03

je hebt er tegenwoordig ook komplete motorsteunen voor,dus dat scheelt!

Is dus wel een mooie optie... :rolleyes:

PluRRie 02-01-2007 19:09

Quote:
Originally Posted by karretje
je hebt er tegenwoordig ook komplete motorsteunen voor,dus dat scheelt!

Is dus wel een mooie optie... :rolleyes:


Die zijn niet zo goedkoop(eerder rete duur!) ;)

Als jij je 20v goed onderhoud en verzorgd dan moet zo'n motor heel lang zonder problemen meegaan.

Als je hem gaat aanpassen gaat dat natuurlijk ten kosten van de betrouwbaarheid... maar ach je bent toch monteur?

karretje 02-01-2007 19:12

Ik heb ook niet gezegd dat ze goedkoop waren...ideaal voor mensen met twee linker handen,of die snel willen bouwen. :thumbup:

vwmk2driver 02-01-2007 23:43

haha... de linker handen zal hopelijk toch wel goed zitten. was anders ook niet begonnen aan het restaureren van de golf.

ik wacht nog rustig af,

ik vermoed dat er wel wat aanpassingen komen dan aan de motor dit zal dan idd tenkoste gaan van de betrouwbaarheid.
maarja hoever kan je gaan enzo....

Rallye20vtrs 03-01-2007 17:58

ik heb geen problemen met de motor loopt als een zonnetje ik zou voor een 225 pk versie gaan

vwmk2driver 03-01-2007 18:14

je bedoeld voor de extra pk's? of zijn die ook wat sterker?

Rallye20vtrs 03-01-2007 20:02

de 150 en 180 pk hebben 8,5 bar compressie en de 225 pk versie 9 bar compressie en deze zijn dan makelijker op te voeren

Isard 03-01-2007 20:05

Ja, jij weet ook waar je het over hebt...
Was het maar zoals jij zei, dan reedt er niemand meer met een apx.

Die compressie is juist hoger ipv lager.

Rallye20vtrs 03-01-2007 20:08

wat zijn de verhoudingen dan ? zou ik wel eens willen weten.

zijn dan de verhoudingen van al die motoren 9,5 : 1 zo ja sorry dan zat ik er naast

Moroder 03-01-2007 20:39

Quote:
Originally Posted by Rallye20vtrs
wat zijn de verhoudingen dan ? zou ik wel eens willen weten.


150 t/m 180 pk motoren hebben een compressie verhouding van 9,5:1 tegenover 9,0:1 van de 225 pk motoren.

vwmk2driver 04-01-2007 18:17

zo even wat contact gehad met theo kloosterman.
oog is tot nu toe gevallen op een 20v turbo. de 180 pk versie en dan met een 6 bak...

hij bood me ook wat golf 5 fsi motoren aan welke dan op digifant moesten gaan draaien, maar toch staat de 20 vt me meer aan, al hoewel een fsi wat unieker is. maarjah over 4 jaar heeft ook iedereen de fsi's in de golfjes. dus zo uniek zal dat dan ook wel niet meer zijn.

Marco 04-01-2007 18:38

???

Als je nu een W8 uit de passat erin lepelt is dat toch ook uniek en als iemand anders dat over 5 jaar ook doet is het ook niet meer uniek, dus das beetje raar wat je daar zegt.....

Je moet natuurlijk zelf weten wat je doet, het is jouw auto

Isard 04-01-2007 20:18

Een 20vt is beter qua performance. Omdat hij 4 kleppen meer heeft hebben ze een betere flow. Al denk ik wel dat als je eenmaal een ombouw met de fsi werkend krijgt je een verdomd lekker blok hebt.

Rallye20vtrs 04-01-2007 20:26

je kan toch gewoon motordraadboom en zekeringkast over bouwen van fsi

VolkswagenRacing 04-01-2007 22:56

Begreep dat dit best lastig is vanwege alle can bus rotzooi dat erin zit?

vwmk2driver 04-01-2007 23:27

fsi heeft idd can bus en daarom bijna niet mogelijk aan de praat te krijgen, of nou ja nie mogelijk alles is mogelijk maar het is zeg maar niet zo simpel als een normale draadboom.

en ja het is gaan borellen met een 20v turbo en om dan met je gedachte over te gaan op de 16v fsi, dat is dan alweer anders dan je even voor je haalt natuurlijk.
maar wie weet, tijd is nog niet rijpgenoeg dat ik al een motor nodig heb dus kan nog rustig denken..

vwmk2driver 04-01-2007 23:29

en met 200 pk op de voorwielen vind ik het wel goed.

slippen zal die toch snel doen en ik wil mijn golfje ook nog heel houden,

MORREN 05-01-2007 20:17

Als ik nu de keuze zou hebben zou ik 100% zeker weten voor de 2.0 TFSI gaan!
Dan heb je met andere software gelijk 250pk en veel hoger en beter koppelverloop.


All times are GMT +1. The time now is 05:33.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.