Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   stationair problemen door een opel stk (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=27398)

1800 16v kr 28-12-2006 00:18

stationair problemen door een opel stk
 
Ik ben heel wat uurtjes aan het sleutelen geweest en heb gezocht naar de problemen.Tevens heb ik veel gevraagd hier op het forum en het kwam maar niet goed.
Dus na lang proberen maar eens naar een expert.
Ik ben naar Bolku tuning gegaan om onderdelen op te halen en om te kijken of het daar aan lag.
De motor deed het alleen bij stationair en slecht starten, dus
bolku dacht direct aan de stk en liet me er eentje zien.
Ik zei: " Ik heb er eentje met 3 aansluitingen" maar Bolku zei: "er hoort er 1tje op te zitten met 2 aan sluitingen"
Dus liet ik hem mijn stk zien.
Hij dacht direct al dat het er een van een opel was en hij had gelijk.
Morgen ga ik de andere proberen en hopelijk kan hij dan weer afgesteld worden en loopt hij straks perfect stationair en start hij straks perfect.

Ik laat het julie weten

Zeend 28-12-2006 00:28

Quote:
Originally Posted by 1800 16v kr
ik laat het julie weten


Ik hoop dat dat je probleem oplost maareh.... wtf is een stk?


Jens

1800 16v kr 28-12-2006 00:38

Quote:
Originally Posted by Zeend
Ik hoop dat dat je probleem oplost maareh.... wtf is een stk?


Jens



De stationair toerental klep. Deze zit bij een 16 klepper recht naast de inlaatbuizen en bij een g60 zit hij boven op het kleppendeksel.

O.Z racing 28-12-2006 07:34

hoe krijg je een lfr/iac/stk met 3 aansluitingen op een stekker met maar 2 aansluitingen? heeft de vorige eigenaar ook de stekker op jouw kabelboom overgezet dan? ik heb op mijn golfje 1.8 16V gewoon een stekker met 3 aansluitingen (volgens mij gewoon zoals het hoort bij een PL motor dan)

en wees niet te snel met een diagnose dat de stk defect zou zijn,meestal is het een combinarie van diverse punten b.v een zwaar vervuilde gasklep of een schakelaar op je gasklephuis (nullastschakelaar defect).
het kan zelfs zijn dat er te veel gekloot is met de luchtweger afstelling waardoor deze beroerd staionair loopt en slecht start.
en het verschil tussen 2of 3 aansluitingen is simpel uit te leggen,bij 2 aansluitingen zit er een veer in de stk die de klep terugdraait en bij een 3 stekker uitvoering zitten er twee spoelen in die de heen en weer gaande beweging regeld i.p.v. de veer.

LuNaTiK 28-12-2006 11:12

PL = 3 polen
KR = 2 polen
En de "stk" hoort te brommen, dan weet je zeker dat hij goed werkt.

Oja, en je kan beter een 2e handsje zoeken, want de dealer rekent er meer dan 300 euro voor :eek:

1800 16v kr 28-12-2006 14:29

Ik heb hem bij bolku tuning vandaan en nu loopt hij perfect.
Wat ik zoal vervangen/gedaan heb:
-de nullast schakelaar.
-temperastuurtijdsensor.
-oliedruksensor .
-rotor en verdelerkap
-bougies
-gasklep schoon gemaakt
en nog veel meer (moet ik even opzoeken).
Maar er is verder niks met de stekker geknoeid.
De aansluiting is gelijk, alleen had de stk 3 aansluitingen (pennetjes)
en hij start en loopt nu perfect.

echt alles is vervangen aan de auto wat er ook maar mis kon zijn.


en de stk van de opel zoemde wel gewoon maar was toch niet goed
voor op mijn kr op het type waar die hoord zal die perfect functioneren

dadelijk nog de lekkende ontsteking vervangen
en dan kan ik weer verder met stuurkogels fusee koger stuur hoesen
en dergelijke

en de thermostaat vervangen
auto wordt niet warmer dan 82 graden

Richard 28-12-2006 15:51

Tekst leesbaar gemaakt. Let in het vervolg hier op.

conus 07-12-2009 15:49

je kan er ook een hadmatige schroefklep opzetten


All times are GMT +1. The time now is 13:30.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.