Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Mk 1 1.8 8v gti blok (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=27371)

dekilo 27-12-2006 00:01

Mk 1 1.8 8v gti blok
 
Hoe herken ik een mk 1 1.8 8 v gti blok?
Is dat een zogenaamd DX blok?
Ik wil niet een kat in de zak kopen.
En ik wil alles over die motoren leren.
Waar kan ik wat meer info bemachtigen over die motor?
Het kan aan mij liggen maar op google en dit forum kan ik niet veel info vinden!

Alvast bedankt,

Vincent.

golf mkII 16v 27-12-2006 09:58

Staat ingeslagen achter de ontsteking[DX golf1]en [EV golf2]die zijn na OMBOUW het zelfde
Een 1800 is ook het verschil te zien[van de 1600] aan de bovenste radiateur aansluiting die zit tussen de 3e en 4e cilinder

Der Typ Siebzehn 27-12-2006 16:43

Het motornummer is om precies te zijn ingeslagen in het cilinderblok, net onder de aansluiting met de cilinderkop ter hoogte van de stroomverdeler. En idd. bij een 1800 zit de bovenste radiateur aansluiting zoals al gezegd tussen de 3e en 4e cilinder, bij een 1600 met 110PK (EG motor) tussen de 1e en 2e cilinder.

Nog wat meer info over de DX: http://www.golf1-ig.de/golf/facts/e.../details/dx.php

PluRRie 27-12-2006 17:33

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Staat ingeslagen achter de ontsteking[DX golf1]en [EV golf2]die zijn na OMBOUW het zelfde
Een 1800 is ook het verschil te zien[van de 1600] aan de bovenste radiateur aansluiting die zit tussen de 3e en 4e cilinder


Wat moet je veranderen om van een EV en DX te maken?
Kat. verwijderen?

Domi 27-12-2006 17:59

Quote:
Originally Posted by PluRRie
Wat moet je veranderen om van een EV een DX te maken?
Kat. verwijderen?


Ook al wil je zogenaamd een DX maken. Een EV zal het altijd blijven.


Vergelijk ze maar eens op www.doppelwobber.de

Ze lijken hetzelfde maar kijk maar eens goed.

golf mkII 16v 27-12-2006 20:19

Quote:
Originally Posted by PluRRie
Wat moet je veranderen om van een EV en DX te maken?
Kat. verwijderen?

Het inlaatspruitstuk overzetten
EV is een blok van de golf2 daar zit de inlaat aan de andere kant,dus die moet je veranderen
En je moet een passende kabelboom hebben
Een EV die is katloos,de RD die heb een kat.

Jurgen Santana 27-12-2006 20:21

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
EV is een blok van de golf2 daar zit de inlaat aan de andere kant,dus die moet je veranderen


DX is ook in de Golf 2 geleverd;)

Der Typ Siebzehn 27-12-2006 20:29

Quote:
Originally Posted by Jurgen Santana
DX is ook in de Golf 2 geleverd;)


In de aller allereerste modellen.

PluRRie 13-01-2007 15:48

Wil toch nog wat weten.
- Past het DX inlaat spuitstuk zo op de EV?
- Passen de motorsteunen van de DX op de EV?
- Aparte kabelboom maken? Het is toch ook K-jetronic?

DutchRebel 13-01-2007 16:36

kun je, als bijvoorbeeld het blok in de soep loopt, alleen het blok met kop verwisselen met EV, en alle verdere delen zoals dynamo inlaat injectie en dergelijke laten zitten??

Der Typ Siebzehn 14-01-2007 00:49

Quote:
Originally Posted by PluRRie
Wil toch nog wat weten.
- Past het DX inlaat spuitstuk zo op de EV?
- Passen de motorsteunen van de DX op de EV?
- Aparte kabelboom maken? Het is toch ook K-jetronic?


DX inlaat spruitstuk past zo op een EV, zelfs het inlaatspruitstuk van de aloude 1600 110PK EG past zo op een EV...

Motorsteunen van de DX passen zeer zeker op een EV, het zijn in principe toch dezelfde blokken(EA827)!

Aparte kabelboom weet ik niet, maar het is idd. ook K-jetronic.

PluRRie 14-01-2007 15:00

Dus ik kan hem na het omzetten van het inlaat spruitstuk hem net zo makkelijk inbouwen als een DX?

Der Typ Siebzehn 14-01-2007 20:58

Quote:
Originally Posted by PluRRie
Dus ik kan hem na het omzetten van het inlaat spruitstuk hem net zo makkelijk inbouwen als een DX?


Ja, dat kan.

golf mkII 16v 14-01-2007 21:05

De draad voor de watertemp.zender is bij een DX langer als bij een EG
en er zit een zoemer op voor de oliedruk
Alles van de EG/DX/EV past op elkaar alleen even erg in bepaalde stekkers houden[ontsteking]

golf mkII 16v 14-01-2007 21:06

Quote:
Originally Posted by PluRRie
Dus ik kan hem na het omzetten van het inlaat spruitstuk hem net zo makkelijk inbouwen als een DX?

Even de motorsteunen overzetten en dan kan het er zo in

Golf_1_gts 14-01-2007 21:33

Heeft een EV geen stoerental stabilisator en luchtmassa meter? DX nl niet.

golf mkII 16v 14-01-2007 22:11

Quote:
Originally Posted by Golf_1_gts
Heeft een EV geen stoerental stabilisator en luchtmassa meter? DX nl niet.

Toerentalstabilisator zit op de ontsteking en kan bij beide 1.5/1.6/1.8
De DX en EV hebben een luchthoeveelheidsmeter [spinnekop]

markmeenhuis 15-01-2007 16:34

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
De DX en EV hebben een luchthoeveelheidsmeter [spinnekop]


EG ook :-)

golf mkII 16v 16-01-2007 19:55

En een GX en eenKR en PL ook:D:D

dekilo 17-01-2007 12:19

een hoop offtopic.
Maar geen geen antwoord op de vraag waar ik lectuur e.d kan krijgen over dit blok.


All times are GMT +1. The time now is 15:10.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.