Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   VW Golf II 1.6td (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=27086)

FGizmoS 15-12-2006 16:18

VW MK2 Foto update

foto's van de sloopwagen (lees juweeltje :D ) op pagina 2

sinds kort heb ik een golf II 1600 turbo diesel met aanhanger gekocht voor 50 euro.
Veel wil ik er niet aan veranderen misschien wat wolfsburg hebbedingetjes een embleemloze grill heldere koplampen en waarschijnlijk ook 15" borbet velgen et 37 met 195/50/15 van band.
ik ben nog student en wil alles zo goedkoop mogelijk houden.
ik had graag nog iets gedaan met de lak want daar zitten tamelijk veel schreven in en hier en daar wat kleine blutsjes.
ik heb hier ergens gelezen dat je kan rollen maar wat houd dit precies in.
weten jullie hier raad mee?

FGizmoS 15-12-2006 16:26

foto's volgen nog hoor

FGizmoS 15-12-2006 19:52

weet niemand nog raad of wat het best zou zijn

sikke aant 15-12-2006 21:08

gewoon de lak licht opschuren en rollen maar, meer is het niet :D

en dit kan het resultaat zijn:

(dit is ook een 1.6 TD)

FGizmoS 15-12-2006 23:01

gewoon met een roller en met welke verf schilder je dan en hoeveel liter heb je nodig voor een golf II
bruin is niet mis maar ik zou misschien donker anteraciet verkiezen
alle ideetjes zijn welkom hoor

Dirtbag 16-12-2006 12:50

Quote:
Originally Posted by FGizmoS
gewoon met een roller en met welke verf schilder je dan en hoeveel liter heb je nodig voor een golf II
bruin is niet mis maar ik zou misschien donker anteraciet verkiezen
alle ideetjes zijn welkom hoor

ik zit ook een beetje rond te kijken hiervoor en kwam DEZE link tegen. misschien heb je er wat aan

Nu heb ik die helemaal doorgelezen maar is het voor mij ook niet duidelijk wat voor verf tot de mogelijkheden behoort, kan ik gewooon karwei meuk erop gooien, of toch even kijken naar metaal verf. en is het mogelijk om zwart toch een beetje glanzend te krijgen?

mvg

db

FGizmoS 16-12-2006 19:17

voor ik zal rollen zal ik eerst nog wat proberen met kleurtjes op photoshop dus we zien wel welk kleur het word
het word hoog tijd dat ik eens mijn digitale kodak terughaal om wat pics te kunne posten dan zien jullie mijn vwtje ook eens

FGizmoS 17-12-2006 12:41

Quote:
Originally Posted by sikke aant
gewoon de lak licht opschuren en rollen maar, meer is het niet :D

en dit kan het resultaat zijn:

(dit is ook een 1.6 TD)

:thumbup: das dus al goed om te weten maar zou ik dan gewoon de kleine bumpers laten of de gti bumpers en met of zonder die plastieken verbreders

het is alleen wat jammer dat ik hier grotendeels tegen mezelf mag praten :confused:

evilnyntje 17-12-2006 12:44

Het is zondag he. Maar schuren en verven is echt een eitje. Ik deed het altijd met spuitbussen primer. Goed te doen en goed afplakken is het meeste werk. Maar dan heb je wel resultaat. Persoonlijk houd ik meer van dunne bumpers, maar het is jouw auto. Er zijn trouwens genoeg topics hier over hoe te verven etc. Gebruik de zoekfunctie eens zou ik zeggen, zat info.

FGizmoS 17-12-2006 23:07

New update

ik heb deze avond wat foto's getrokken van mijn golf ze zijn in slechte kwaliteit en het was donker maar je hebt dan toch een eerste indruk
hier zie je ze zoals ze nu is
bestuurderskant deur klink handvat ontbreekt

het neusje

hier was de garage wat opgeschoven :mad:

te rap achteruit rijden resultaat : verf springt eraf

tour

verf in mindere staat

gestreepte achterlichten

terug wat verf dat ontbreekt

normaal zie je blaazen in de verf maar foto is wat onduidelijk

de 15" borbet die er onder moeten 7j et37 met band 195/50/15 maar wil 165/50/15

zo zie je dat er nog heel wat werk te doen is maar de prijs was erna ook heb 50 eurie betaald en krijg nog een aanhanger bij

RubenD 18-12-2006 01:05

Wat heeft die laatste foto er mee te maken!?

Maar een leuk wagentje, zeker voor 50 euro. Wil ik ook wel! Rollen kan altijd, is ook wel nodig bij deze trouwens. Hoeveel staat er op de klok!? Ik zou hem trouwens als eerste rollen, wel heel goed. Kan die niet verder roesten. Daarna technisch helemaal 100% maken en dan opfraaien!

Veel plezier ermee!

Over die reacties, zijn wel meer mensen die daar last van hebben. Bij mij word er ook niet veel gereageerd. Maar de auto is voor jezelf. Er lezen wel altijd veel mensen mee. Dat kun je alleen niet meten.

Edit: Even vergeten dat kan wel :chair: Kijk maar bij views, al 125 keer bekeken ondertussen.

FGizmoS 18-12-2006 12:53

Quote:
Originally Posted by RubenD
Wat heeft die laatste foto er mee te maken!?

Maar een leuk wagentje, zeker voor 50 euro. Wil ik ook wel! Rollen kan altijd, is ook wel nodig bij deze trouwens. Hoeveel staat er op de klok!? Ik zou hem trouwens als eerste rollen, wel heel goed. Kan die niet verder roesten. Daarna technisch helemaal 100% maken en dan opfraaien!

Veel plezier ermee!

Over die reacties, zijn wel meer mensen die daar last van hebben. Bij mij word er ook niet veel gereageerd. Maar de auto is voor jezelf. Er lezen wel altijd veel mensen mee. Dat kun je alleen niet meten.

Edit: Even vergeten dat kan wel :chair: Kijk maar bij views, al 125 keer bekeken ondertussen.

bij de laatste foto staat mijn vorige auto die grijze corsa je moet alleen maar kijken naar de borbet velgen die eronder staan
hij heeft nu 255 d kms gelopen maar start met 1 tik wat ik van die corsa niet meer kon zeggen misschien ook wel mijn rijstijl :D
maar hij moet 30 december terug naar de keuring dus zal ik hem eerst technisch in orde zetten ben nu al een tijdje autoloos en hierdoor wordt het leven een stuk saaier
als ze dan door de keuring is zal dan pas worden gekeken om ze volledig op te knappen binnen en buiten

FGizmoS 20-12-2006 23:33

ik heb vandaag geprobeert mijn handvat aan de buitenzijde terug te monteren
zonder resultaat
nu blijkt het dat ik een stukje tekort heb waar het slot zelf zit een soort rubber denk ik en om men 2de schroef in te draaien aan de zijkant van de deur. Weet iemand hoe ik dit eenvoudig kan oplossen of koop ik beter een nieuwe?
Er moeten wel nog 2 andere deuren en een kofferdeksel opkomen want die zijn redelijk rot

VWJYI 21-12-2006 10:16

ik heb de auto van een vriend van mij ook gerold gewoon met rollers en lak van bij de praxis.... gewon verf waar je ook je tuinhek mee verft...

Wahnsinn 21-12-2006 12:31

Ik heb mijn oude golf 2 ook gerold met Hammerite. Roest de auto ook niet meer :tongue:

FGizmoS 27-12-2006 00:17

nieuwe update:
andere bestuurderszetel (andere was doorzeten en goed gescheurd)
slotplaat wat gerecht (heb ondertussen nieuwe)
lichten afgeregeld (linker keek naar je voeten en de rechter naar de vliegtuigen)
links ander handvat met chroom briesje en staat ondertussen vast
nieuwe 7-draad getrokken in de koffer (kentekenplaat verlichting en ruitverwarming ging niet meer)
middenconsole gestoken (zat er niet bij)
2 nieuwe banden vooraan
spoor en camber geregeld (loopt nu terug recht)
nieuwe kachelradiator
nieuwe batterij
nieuwe spiegel links
stootlijst op linkse voordeur terug vastgezet
binnen en buiten eens grondig gepoetst en ziet er een stuk netter uit
wat nu nog moet gebeuren:
keuring
andere slotplaat (heb die ondertussen)
andere grille (heb ik ook liggen)
andere motorkap (nog aanschaffen)
andere zijvleugels (nog aanschaffen)
andere deuren (nog aanschaffen)
ander kofferdeksel (nog aanschaffen)
15" borbet velgen eronder (liggen in de garage)
DLS ultimate a6 1200W versterker voor sub (ligt op mijn kamer)
DLS MW12" subwoofer (ook op de kamer)
Lanzar vibe versterker 600W voor dashbordboxen en hoedenplankboxen (ook op de kamer)
10 of 13 cm 3- weg dlsjes voor het dashbord (nog te halen)
6x9 ovaal van rockford fosgate voor hoedenplank (op de kamer)
kruislichten (heb ik liggen)
zwart-rode of wit-rode achterlichten (naar gelang het kleur)
nieuw interieur van gti denk ik
andere km-teller
rollen
verlagen
andere uitlaat
achterruitenwisser plat
gti dakspoilertje
andere bumpers kleine of dikke daar twijfel ik nog in + verbredingen en plastieken zijlijstjes

ik denk dat dit zowat zal gebeuren of moet gebeuren
foto-updates tijdens de werken worden nog online gezet zodat jullie kunnen meegenieten en dat dit topic niet waardeloos moet worden

Tjaap 27-12-2006 00:32

das een goeie lijst maar mooi dat je iig met het technische gedeelte bent begonnen.

rollen is een leuk dagje uit met vrienden... bakje bier erbij en los gaan, heb er samen met ernst en vele anderen ook een leuk aantal gedaan inmiddels..
tis dat je uit belgie komt, maar kijk ook eens in het te koop gedeelte hier, veel van wat je nodig hebt is voor een habbekrats te krijgen en aangezien hij gerold word maakt de kleur van het plaatwerk ook niet uit.

FGizmoS 02-01-2007 00:24

vorige week woensdag ben ik naar de keuring geweest en ja hoor groene kaart.
ik had wel enkele opmerkingen:
een sterretje in mijn voorruit
een rotte plek onderaan
staat van de uitlaat
en iets van stuurgeometrie vooraan (wat dit is weet ik wel niet) nuja heb een jaar tijd om hierachter te komen :D

terug thuis begon het behoorlijk te kriebelen en de borbets eronder
maar hiermee heb ik wel een probleem het is een 15" 7j et37 met band 195/50/15 en als ik een drempel neem schraapt het in mijn rechter wielkas achter :(
nu zie ik wel dat de golf achter wat lager staat
wat kan ik hieraan doen om dat schraapgedoe te verhelpen?

andere koplampen zitten er ook in
ruitenwisser achteraan ligt plat
het weer zit hier niet mee dus veel kan ik voorlopig niet doen

o ja ik heb nog een probleem
als ik vlug optrek of gewoon 120 rijd heb ik een raar geluid die volgens mij van achter het dash komt of km teller
mijn km teller is soms net een kerstboom het lichtje van mijn voorgloei installatie blijft altijd knipperen of branden het temperatuurlampje heeft ook dit probleem het knipperindificatielichtje doet het ook niet
en ik heb gezien dat er een stekker van mijn kmteller kapot is is gescheurt en hangt samen met plakband
weet iemand wat dit raar geluid is
mijn gedacht was de kabel van de km teller

Tiefleger 02-01-2007 11:47

Je moet inderdaad even bij de verkoop topics kijken, er zijn er namelijk momenteel een aantal golfjes 2 die in onderdelen weggaan.
En als dan wat spullen gekocht hebt van verschillende mensen kun je die mooi in 1 tour door Nederland ophalen met je gekregen aanhanger. :D :D

René (tiefleger)

FGizmoS 06-01-2007 18:42

ik was vandaag op de autosnelweg aan het rijden en toen zag ik plots voor me een enorme rookpluim. ik dacht bij men eigen ah shit wat nu weer. nu blijk er rechts onder een gat te zitten in mijn radiator. ik had toevallig een bedon met 25l water bij dus effe aan de kant om wat water bij te vullen maar hoe vlugger ik water in goot hoe meer er terug uitstroomde nu zit ik dus met een klein probleempje

All times are GMT +1. The time now is 19:15.