Project Golf Cabrio '85
Hallo allemaal,
Na het lezen van diverse posts van andere VW liefhebbers besloot ik mijn project hier ook op te gaan posten. Nadat ik de Fiat Punto 1994 van mijn vrouw kotsbeu was heb ik besloten deze in te ruilen voor de Golf Cabrio. Sinds 18/11/2006 ben ik dan ook de trotse eigenaar van een Golf Cabrio uit 1985. Hier moet wel het een en ander aan gaan gebeuren maar ben ervan overtuigd dat dit (met hulp van forumleden) wel zal gaan lukken. |
Welkom, lijkt me een mooie basis zo!
|
Welkom hier!
Wat zijn de plannen met de Golf? |
Project Golf Cabrio '85
De foto's uploaden is gelukt zag ik (dank voor de uitleg). Deze foto's zijn nog van de verkoper maar zal zeer binnenkort foto's plaatsen van zijn of haar nieuwe huisje. De plannen zijn als volgt;
- Eerst rijdend maken middels een splinternieuwe accu, nieuwe bougies (misschien kabels) en afstellen van het 1.3 carb. blokje. - Het tweede wat staat te gebeuren is op zoek naar een net interieurtje (alles van een type/kleur is toch wel zo fijn). Wanneer mogelijk kunstleer (echt leer is wel mooier maar budgetair niet echt haalbaar op dit moment.) - Als derde wil ik de enkele roestplekjes te lijf gaan. Wat puntjes rondom (vooral aan de onderkant van de achterklep en bij de sierstrips. - Als vierde alle defecte knopjes, schakelaars, lampjes, hendeltjes en quartet delen vervangen ( het liefst tweedehands) die defect zijn. - Als vijfde ben ik nu al aan het sparen om hem over te laten spuiten (kleur nog onbekend maar waarschijnlijk org. zwart) De Golf is nu heel erg donker groen maar staat als zwart op kenteken. - Als zesde zullen er mooie velgen onder komen (model/type nog onbekend) - En de ultieme droom zou zijn er een ander blok in te plaatsen. Maar kosten technisch zit dat er even niet in. En verder zijn alle tips en suggesties uiteraard welkom. |
Er staat een loop / sloop Golf 1 op Marktplaats met Corrado leder er in. Ik heb de link naar de advertentie in het Marktplaats-gedeelte hier op Volks. gezet.
Dit is dus in ieder geval al pas gemaakt op een Golf 1 en zo te monteren, en het zag er nog netjes uit. |
Welkom op t forum :)
Zeker een hele mooie basis en goede plannen! Succes met de cabbie ;) |
welkom hier:) en volgens mij heeft Mellyville op dit forum nog wel een leren interieur voor je....kan je je originele interieur wel op inruilen denk ik :)
succes met de golf |
Mooie basis daar valt wel iets leuks van te maken en welkom hier
|
Stap 1 hebben we inmiddels gehad met een nieuwe accu en de contact punten even licht met een dremel te hebben kaal gemaakt snort hij/zij nog wat onwennig maar rijd als een spreekwoordelijke speer.
Trouwens iemand nog tips voor het afstellen van de kap? Dat lelijke witte koortje komt nu van achteren tevoorschijn. En ik krijg de zogenaamde inklapbare achterbank niet van zijn plek (hahaha). Misschien iemand die weet hoe dat precies werkt? |
Ik zag dat je de quartetstukken wou vervangen, moet je wel rekening houden dat je geen quartetset hebt zitten, is een zender kitje wat eropzit bij jou :)
|
Quote:
Welkom, maar een 1.3 carb. blokje is onder de kap? In een Cabrio, weet je dat wel zeker??? |
Net op de RDW site gekeken, 1.3 klopt idd. Niet gedacht dat deze kleine motoren ook in een Cabrio werden gemonteerd, maar je auto is een geimporteerde, is het niet? Zal dan wel hoogstwaarschijnlijk uit een zuid-europees land komen, in Duitsland werd iig. geen Golf 1 Cabrio onder 1.5L geleverd.
|
Quote:
Als je je achterklep openmaakt zie je links een knop, dit is de vergrendeling van je achterbankleuning. |
Quote:
Thanks Snapdragon ik wist het niet zeker (NEWBEE he) ! |
Toppie ik vondt het al zo vreemd dat ik hem niet los kreeg. Ach al het begin is moeilijk ;-)
|
Quote:
Ik vond het inderdaad ook zeer vreemd ? Maar hij komt toch echt uit Duitsland. Hij is in 1995 hierheen gehaald. Maar ik vond het een leuk project om mijn eerst volkswagen ervaringen mee op te doen en er een leuke daily voor het vrouwtje van te maken. Het is in ieder geval geen schoonheids wonder en zeker niet van binnen. Maar dit zijn leuke klusjes om dit op te gaan knappen. Ben echt wel handig (dat is gebleken bij andere auto 's) dus kan gelukkig een hoop zelf doen. |
www.golfcabrio.com voor veel specifieke kennis van de golf 1 cabrio.
Ook worden er regelmatig onderdelen aangeboden. Wellicht een bezoekje waard... |
Quote:
De auto kan natuurlijk ook al eens eerder vanuit een ander land naar Duitsland zijn geimporteerd, van belang is in welk land de auto de 1e toelating had. Maar voor een beetje info kun je nog hier kijken: http://www.doppel-wobber.de/cabrio_g1.html |
Dat 1.3 blokje is wel raar, komt zelden voor. Zenderkitje zou ik er ook zo oplaten, is iets wat maar weinig voorkomt nog :) En kan erg mooi zijn mits de juiste wieltjes etc...Komt wel in orde.
|
Zo het is weer eens tijd om dees en geen op de hoogte te stellen. Ik heb afgelopen weekend een setje gordels over kunnen nemen ( bijna nieuw voor 15 euro ) voor achterin de cabby. Deze gaan er vanavond in aangezien ik gisteren er geen bouten voor had.
Het vrouwtje kan nu tenminste weer lekker met de kids op pad. Toch een iets veiliger idee dat ze nu achterin in de gordeltjes ztten. Het volgende dat staat te gebeuren is de roestplekken te lijf gaan. Het interieur laat ik nog wel even zo als het is. Na een poetsbeurt viel het allemaal nogal mee. Twee andere voorstoelen en dezelfde achterbank die kom ik nog wel een keer tegen. Zodra het weer een beetje droog is als ik in de beurt van de cabby ben dan zal ik wat foto's maken van de plekken die ik aan wil gaan pakken. |
All times are GMT +1. The time now is 08:57. |