Een beetje te makkelijk in de achteruit+Koppelingspedaal tot op de grond
Het golfje van mijn moeder heeft 2 probleempjes. Voor de duidelijkheid gaat het om een Golf2 1300i uit 1990 (meen ik). Normaal als je de auto in zijn achteruit wil zetten moet je de pook naar beneden drukken. Alleen dit is "weg" je kan hem dus
zo per ongeluk in zijn achteruit zetten. Pook omhoog trekken om te zorgen dat dit niet gebeurt werkt wel maar ja.... Verder moet je het koppelingspedaal zo'n beetje door de bodem heen trappen om te zorgen dat je normaal kan schakelen zonder een en al geknars. Is dit gewoon een kwestie van kabel opspannen of zou er mee aan de hand kunnen zijn? Verder rijdt de auto perfect en zit er geen roest aan. En een golfje met 300000 op de klok is toch "niks" meer waard tegenwoordig. Dus wegdoen is niet echt een optie. |
Zul je even moeten controleren of je die kabel kunt stellen, of dat het een zelfstellende kabel is.
Voor het in de achteruit zetten:normaal moet je hem omlaag drukken vanwege een stukje plastic. Dit zul je kunnen zien als je de pookhoes verwijderd. Het zou kunnen dat dit afgebroken is. Of dat de pook zelf versleten is. Daar zit namelijk een ander deel aan. Dit is ook voor de achterruit, een haak. Op de foto is een witte streep te zien, links van de pook (op de foto onderaan, aan de rand van het "bakje" En in het midden zit de pook, met daaraan de witte "haak". Controleer eens of deze niet stuk/beschadigd zijn. |
Quote:
Dat witte plastic stripje kun je nog gewoon bij de dealer kopen, prijs weet ik zo even niet. Maar de oude is eenvoudig voor een nieuwe te vervangen. Succes. |
Bij mij is dat ding ook kapoet. Dat zal het inderdaad zijn.
En nou gewoon je ma een flinke zak geld vragen voor de kostbare reparatie aan haar auto. :D |
Quote:
Het "lijkt" me niet moeilijk te vervangen. Zaterdag ff checken of dat het is en dan achter zo'n ding aan. En ja ben er toch wel een uurtje oid mee zoet. En mijn gezin moet ook benzine krijgen. Aangezien die twee uit 79 en 81 ons land toch mede opgebouwd hebben moet er goed voor ze gezorgd worden. :rolleyes: |
Dat witte plaatje hoort gepopt ze zitten! Dus 2 popnagels erbij bestellen!
|
Quote:
of voor 5 euro bij de bouwmarkt een setje kopen met tang en pisbak kwaliteit popnagels.. /edit ik ben trouwens ook wel geinteresseerd in de prijs van dat plastic plaatje :) db |
Quote:
yep, da's waar ook :) Heb 't al eens geprobeerd met parkertjes maar kwam er niet goed tussen voor het vastzetten. |
Is een golf2 kwaal .
Het is het onderste deel van de schakelpook. Daar zit een veer en die drukt de pook omhoog,aleen is bij die van jou het plaatje aan de onderkant weg en staat de veer niet meer onder spanning. De onderdelen zijn daarvan los te krijgen bij de dealer. |
All times are GMT +1. The time now is 19:04. |