1303
Kan iemand mij vertellen wat er precies anders is aan een 1303 kever uit 74/75? Allemaal Mcpherson veren ipv torsie voor? Achter wel torsie? En hadden ze allemaal schijven voor? Meer technische (belangrijke)verschillen?
|
Rondom McPherson. Geen torsie meer voor de 1303.
Ook de voorruit is anders; deze is bol (enigste model met bolle ruit) Volgens mij (weet ik niet 100% zeker) hadden ze voor schijven. |
Oke, de expert en eigenaar van een 1303 heeft gesproken :D
Dat een 1303 torsie heeft wist ik eigenlijk niet :redface: /edit Ik heb volgens mij in mijn herinnering een 1303 met schroefveren/McPherson voor en achter gezien... Of moet ik back-to-school? :rolleyes: |
Ah oke, duidelijk :) op het coilover na, wat is dat precies?
|
Oke, vandaag toch nog iets geleerd (net op tijd.. ;))
Thxn Luuk! :hug: |
Hmm, grappig dat er zo veel vernieuwingen zitten in een kevertje dat maar een paar jaar in duitsland gemaakt is (later elders ook nog natuurlijk). Zitten er specifieke nadelen aan een 1303 tov een 1200/1300? Of echte voordelen?
|
Dat is iets wat niet echt boeit. Ik wil een wagentje wat ik zelf leuk vind, en als de vaste kliek (die heb je overal) dat niet cool vind...tja. So be it.
Ben zelf al 30 jaar kever freak maar nooit een echte gehad (zie andere topic), toch heb ik altijd een voorleur gehad voor de 1303 serie. Over smaak valt te twisten. :-) |
Quote:
Hmm, idd :gives: 1303's zijn cool. Wil er zelf ook nog wel een en dan helemaal custom maken, heb alleen geen ruimte en tijd :rolleyes: Eerste de 63'er afmaken ;) |
de '75 Kevers 1303 zijn erg schaars, 'niemand' kocht meer een 1303 in dat jaar omdat de Golf inmiddels doorgedrongen was.
Hét unieke kenmerk van de 1975 1303 Kevers is de tandheugelbesturing Ã* la Golf 1. Model '75 was het laatste jaar van de dichte 1303, de cabrio is nog gebouwd tot 1980. Daarnaast hebben de 1303-modellen vanaf 1975 een bobbeltje onder de kofferklep-handgreep, knipperlichten in de bumper en een bol achterpaneel. Let er wel op dat je een echte '75 er hebt: er zijn regelmatig Kevers te koop van model '74 die pas in '75 voor het eerst toegelaten zijn, en daarom dat jaar op het kenteken hebben staan. De 1303 is geleverd met 1200, 1300 en 1600 cc motor. Deze laatste is vaak als '1303 S' verkocht en had schijfremmen vóór. De 1303 met 'A' uitvoering, goedkoop uitgerust en 1200 motor is pas echt superschaars! Jens |
Quote:
Das toch juist een voordeel ?? :tongue: Nog een voordeel; bijna alles van een Porsche 944 onderstel past onder een 1303. Je kunt dus de toch al goede wegligging nóg verder verbeteren, en gelijk je remmen op een hoger niveau brengen. |
Kan een ovaal koets op een 1303 bodem ? :D
Of een 1303 ombouwen naar leggenduh koplamperts : hoor je dr weer wel bij !! |
Quote:
Onder het motto "met een hamer past alles" is dat mogelijk ja :tongue: |
Het zou me niets verbazen als dat makkelijker ging dan verwacht... als de wielbasis maar niet te veel afwijkt... Stuurhuis aanpassing natuurlijk... en dan heb je een lekker luxe ovaal? Lijkt me een leuk project!
|
Quote:
Waar wacht je nog op |
Quote:
Die wilde hem zeker modden naar vwforum golf. :D Met die raamband. En bij mij komt er nog een ergere op. :chair: |
Zo'n raamband is relaxt tegen de zon hoor :) Had ik ook in m'n Golf (en nee, dat was geen tupperware golf);
:rock: |
All times are GMT +1. The time now is 16:22. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.