![]() |
past een JH spruitstuk op een DX
past een JH inlaatspruitstuk zo op een DX motor??
en is dit wat betreft doorstroom net zo goed, of beter als een dx spruitstuk? dit ivm ombouw naar een audi gasklephuis.. dat past dan weer ook precies op het spruitstuk, zonder te veilen en dergelijke. |
Dat scheelt in ieder geval weer wat eBay tijd....
Aansluiting aan de kop is ongetwijfeld hetzelfde, maar een JH spruitstuk is toch in spiegelbeeld van de DX? (gasklephuis aan bijrijderskant ipv bestuurderskant?). |
echt waar??
das dan behoorlijk minder.. is een jh motor niet in een cabbie geleverd? of scirocco? |
hmm da's waar, nu twijfel ik :chair:
|
JH in een cabrio idd, voor de 2h motor.
|
en in een cabrio zit de luchtfilter toch altijd aan de bestuurderskant. ongeacht welke motor er in zit of niet?
en zit er nog verschil in prestatie tussen een DX en JH spruitstuk.? ook wel belangrijk natuurlijk |
De DX motor heb je met het gasklephuis links en rechts gehad. Dit aangezien het blok zowel in de Golf 1 als de vroege Golf 2 is gebruikt.
|
ok, maar gaat in dit geval om het JH spruitstuk. die van de DX zit er nu op.. maar hier past het audi gasklephuis niet mooi op zonder aanpassen.
en nu heb ik uit onbetrouwbare bron gehoord dat het met een JH wel zo zou gaan.. vind het zonde om in mijn originele spruitstuk te gaan vijlen en schuren. maar wil dit graag zeker weten. ben niet te lastig he ;) |
Heb uit ook betrouwbare bron vernomen dat je net zo goed het gasklephuis van een 2H kunt nemen, heb je ook geen gek... met de gaskabel.
|
je zult het spruitstuk van een JH ook uit moeten vijlen weet ik uit eigen ervaring..heb ook een gasklephuis van een audi 5 cil. genomen. DX en JH is idd het zelfde mits het gasklephuis een de bestuurderskant zit maar dit zal ongetwijveld. DX en JH is in principe precies het zelfde alleen de compressie verhouding is verschillend. JH is 8,5:1 en DX is 10:1
|
gewoon dx gebruiken en een beetje uitwerken.
heb ik zelf ook gedaan, werkt perfect. het gaskabel mechanisme kun je over zetten op je audi gasklephuis. succes !! |
ok ga het dan ook maar met mijn eigen spruitstuk doen.
audi gasklep heb ik inmiddels al gekocht dus datr ga ik nie meer veranderen.. en g60fahrer: wat is jou ervaring met het vervangen van het gasklephuis? en heb je meerdere dingen vervangen? of alleen de gasklep zelf? heb wel iets gehoord van electronische dingen die veranderd kunnen worden, maar dat is niet direct een must. |
Ik had een golf1 met een EV motor en moest het spruitstuk over zetten,heb toen ook het gasklephuis gebruikt van de EV.
Daar was de klepdiameter ook groter van,en heb toen met een kopslijper het spruitstuk opmaat gemaakt. Het gaf naar mijn idee onder in de toeren iets meer aan vermogen. |
ik heb het gasklephuis van een audi gebruikt samen met de warmloop regelaar.
daarbij vliegwiel afgedraaid, nokkenas 271° k&n filter. Liep behoorlijk goed. |
wat is de functie van warmloop regelaar eigenlijk..
en waarom zou je die kunnen/moeten vervangen. en kan het dan ook zonder die warmloopregelaar |
deze hoort eigenlijk bij het gasklephuis.
die van een origineel gasklephuis is ook een stuk kleiner dan die van audi. elektische valt er voor zover ik weet niks te vervangen bij een dx |
maar wat maakt het verder voor een verschil?
ik heb ook werkelijk geen idee waar je een warmloopregelaar voor nodig hebt sorry ;) weet dat het erop zit, maar waarvoor?? |
een warmloop regelaar heeft als doel het opwarmen van de motor zo comfortable te laten verlopen. In een koude motor verdampt de benzine niet zo goed als in een warme motor, een oploosing is door er gewoon meer benzine in te schuiven. de warmloop regelaar wordt ingeschakeld door een signaal van de thermostaat als de motor koud is. er wordt dan meet benzine opgeslobberd wat ervoor zorgt dat hij beter loopt, en niet bij het eerste de beste stoplicht weer uitvalt.
Als je wel eens met een auto met handmatige shoke hebt gereden dan weet je wel wat er zo beroerd is aan een koude motor :D db |
ahh, dus eigenlijk is dit de "automatische choke" als ik het goed begrijp..
|
voor een optimale afstelling zou ik deze toch ook vervangen voor een audi model.
|
All times are GMT +1. The time now is 22:26. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.