waar op letten bij aankop rallye???
Wie van de rallye geleerden kan mij wat info geven van waar ik op moet letten bij de aankoop van een rallye???
En hoe ik die bepaalde punten dan kan controleren??? hoop dat jullie mij kunnen helpen aan wat info groet Steefie |
let op de staat van de lader. onderhouds historie.
|
en ex schade ...maar dat geld voor alle golf 2 modelen
|
de complete staat van de koets is het probleem niet zo...., maar ik ben idd niet zo thuis in de laders, en vraag me af hoe de aandrijflijn te controleren is.... en of daar zwakke punten in zitten
|
zou zeker letten op roest...met name de dorpels...Let ook op dat er een gelijmde voorruit in hoort..voor de rest opdezelfde dingen letten als bij andere auto's
|
Tja de lader, sommige zeggen dat je het kan horen, anderen kunnen het voelen door te rijden en anderen weer door te voelen aan de buis/slang waar de druk door komt... Ik zelf zeg altijd: Kopen en gelijk revisseren als je niet zeker bent van je zaak...
|
Stephane,
de sideskirts staan bekend om roestvorming bij de voorste aansluiting, daarnaast de standaard golf 2 plaatwerkproblemen bij de raamstijl, rond de kofferklep. Syncro deel controleren door in het gras een beetje te spinnen, achterwielen moeten dan meedraaien. dan zit het wel goed met de visco. |
g lader moet je meten
ik meende dat een goeie lader met een orgineele poelie zo rond de 0,5 0,7 bar druk moets geven ...verbeter als het niet waar is aub |
@volkswien, dat klopt. deze druk moet die leveren bij een originele set-up. maar alleen meten met een drukmeter wil niet alles zeggen. de mijne gaf nog 0.6 bar, alleen onder het reviceren kwamen we erachter dat de lagers echt zijn beste tijd hadden gehad. en die wil je niet plots kapot hebben. of de dichtlijsten die bijna op zijn en in de lader lopen te vreten.
open maken is de beste optie en de lader bekijken. |
naar het schijnt is de 4 x 4 setup ook aardig kostbaar dus op de brug ermee
|
Quote:
Jups. Zo controleer je idd het syncro gedeelte. Gewoon de beste man even vragen of je zijn tuintje mag omploegen :D Wil ie dat niet, dan gewoon even een blokje om en een veldje opzoeken. Niet vergeten het gras uit de wielkasten te halen. :D |
neem een magneetje mee in een doekje dan kun je op plekken die niet helemaal vertrouwd je mangeet plaatsen en blijft hij niet zitten dan weet je genoeg PLAMUUR ! :D (zelf ook zoiets gehad)
|
Quote:
subtiel :D |
Quote:
leuk ja :D ja ik denk dat vele dingen hierboven al gezegd zijn en weet je echt niet waar te beginnen mss een kenner meenemen naar de wagen die je zou willen kopen... |
kostbaar is de 4x4 setup zeker ! 3500 euro voor alleen de visco koppeling en het diff achter let daar dus ook heel goed op !. En dan heb je nog een hele hoop andere dingen die ook syncro / rallye speciaal zijn, klein lulig iets bv ; het midden console brandstof tank enz enz enz, veel suc6 ermee in ieder geval
|
All times are GMT +1. The time now is 22:30. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.