Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Algemeen (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Autometer Boost (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=25063)

Fahrvergnugen 05-10-2006 13:34

Autometer Boost
 
vraagje;

ik heb een turbo druk meter gekocht voor mijn G60.

kan ik die gewoon met T-stuk op het slangetje van mijn digifant aansluiten?

Gr,
Paul.

Richard 05-10-2006 13:43

uit je inlaat loopt een vacuumslangetje.. zet daar het t stukje op

Fahrvergnugen 05-10-2006 14:08

Quote:
Originally Posted by Richard
uit je inlaat loopt een vacuumslangetje.. zet daar het t stukje op


dit is het slangetje naar de digifant?

Gr,
Paul.

Richard 05-10-2006 14:16

Quote:
Originally Posted by Fahrvergnugen
dit is het slangetje naar de digifant?

Gr,
Paul.







duidelijk?

Richard 05-10-2006 14:17

Ik zou van die slang die naar de Computer gaat afblijven, tenzij je die drukslang achter het tellerhuis bedoeld.
De darm naar de computer is die voor de MAP sensor, deze moet exact 1 meter lang zijn.

Fahrvergnugen 05-10-2006 14:18

Quote:
Originally Posted by Richard





duidelijk?


Yep, slangetje van brandstofdrukregelaar dus.

Thanx.

Richard 05-10-2006 14:18

asje

Fahrvergnugen 05-10-2006 14:20

Quote:
Originally Posted by Richard
Ik zou van die slang die naar de Computer gaat afblijven, tenzij je die drukslang achter het tellerhuis bedoeld.
De darm naar de computer is die voor de MAP sensor, deze moet exact 1 meter lang zijn.


mijn G60 ligt in een bus van 1970 dus niet alles is origineel zo ook de slang die volgens you 1Mtr moet zijn, die is bij mij ±30cm.

wat heeft dit als gevolg?

Gr,
Paul.

Richard 05-10-2006 14:34

storingen

Fahrvergnugen 05-10-2006 14:43

Quote:
Originally Posted by Richard
storingen


:eek: :eek: nee toch......geen storingen.

even zonder gekheid, ik heb op deze manier al weer 1500 km gereden zonder (merkbare) problemen.

Gr,
Paul.

Richard 05-10-2006 14:44

ze willen daardoor nog wel eens in noodloop lopen etc.. dus geen geintje..
waarneer een g60 kut loopt.. dan is het of een breuk in die slang/ knik of de lambda die verrot is

Fahrvergnugen 05-10-2006 14:50

Quote:
Originally Posted by Richard
ze willen daardoor nog wel eens in noodloop lopen etc.. dus geen geintje..
waarneer een g60 kut loopt.. dan is het of een breuk in die slang/ knik of de lambda die verrot is


got it, meteen maar even een langere monteren.

Gr,
Paul.

Richard 05-10-2006 14:54

denk dat 30% van alle g60 in nederland in noodloop lopen zonder dat de eigenaren het weten..

en precies een meter, he

Fahrvergnugen 05-10-2006 15:00

Quote:
Originally Posted by Richard
denk dat 30% van alle g60 in nederland in noodloop lopen zonder dat de eigenaren het weten..

en precies een meter, he


komt goed, op de mm nauwkeurig.

Thanx again,

Paul.

P.S. volgens mijn a/f ratio meter hoor ik bij de 70%

Fahrvergnugen 16-10-2006 11:14

nog even een vraagje;

ik heb de meter nu aangesloten zoals op de foto´s hierboven tijdens stationair staat hij op onderdruk (wat natuurlijk normaal is) en tijdens rijden komt hij maar net boven de 0 uit :mad:
ik heb de slang van de meter gehaalt en de druk met stilstaande auto gevoeld, bij veel gas geven blijkt hij nog steeds aan het slangetje te zuigen.

is dit niet de ideale plaats om het slangetje aan te sluiten of is er iets anders aan de hand??

de intercoolerpijpen zijn nieuw, de poelie is origineel en de lader is net van nieuwe lijsten voorzien.

Gr,
Paul.

Richard 16-10-2006 11:29

wat is net boven de 0?

en maak eens een foto van de motor

Fahrvergnugen 16-10-2006 12:24

Quote:
Originally Posted by Richard
wat is net boven de 0?

en maak eens een foto van de motor


de meter staat ergens ± ongeveer op 2Psi (= maar 0.13bar)




http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=15793

Gr,
paul.

Fahrvergnugen 18-10-2006 19:27

Quote:
Originally Posted by Fahrvergnugen
nog even een vraagje;

ik heb de meter nu aangesloten zoals op de foto´s hierboven tijdens stationair staat hij op onderdruk (wat natuurlijk normaal is) en tijdens rijden komt hij maar net boven de 0 uit :mad:
ik heb de slang van de meter gehaalt en de druk met stilstaande auto gevoeld, bij veel gas geven blijkt hij nog steeds aan het slangetje te zuigen.

is dit niet de ideale plaats om het slangetje aan te sluiten of is er iets anders aan de hand??

de intercoolerpijpen zijn nieuw, de poelie is origineel en de lader is net van nieuwe lijsten voorzien.

Gr,
Paul.


vandaag nog even gestart en gekeken wat hij stationair aangeeft;
stationair (met gesloten gasklep dus) blijkt dit 0.6/0,7 Bar dit is volgens mij een normale waarde wat wil zeggen dat de aansluiting, slang en de meter zelf in orde zijn.

zou het kunnen dat de retour gasklep (ik weet even niet hoe dat ding heet, de klep die open staat als de gewone gasklep dicht is) altijd open staat of niet geheel sluit.

ik had verwacht dat er hier wel mensen waren die hier iets nuttigs over konden zeggen :confused:

Gr,
Paul.

Rallye20vtrs 18-10-2006 19:39

ik denk dat hij ergens lucht lekt en als je rijdt trekt de auto wel lekker rap op of ook niet
is dat retour gat op je gasklep dicht gemaakt of opengelaten anders gewoon dicht maken en en goeie afblaas klep monteren in toevoerleiding van lader naar gasklep

Richard 18-10-2006 20:18

sorry.. was dit topic ff veregten.. hij gaat dus van onderdruk.. dus 0,8 naar 0 bar en een beetje?.. ik denk dat je al je leidingen ff na moet lopen want hij heeft ergens valse lucht


All times are GMT +1. The time now is 18:24.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.