Welke turbodrukmeter nemen?
Hey folks,
ik ben van plan om op mijn 1,6 TDint een turbodrukmeter te monteren. Nou heb je natuurlijk meters en meters, en ik heb weinig zin om straks met een meter in de auto te zitten met de nauwkeurigheid van een kermishorloge... wie weet welke meter(s) betrouwbaar en nog enigzins betaalbaar zijn? Alvast bedankt! Groet, Arnaud. |
Vdo ?
|
zou ik ook voor gaan, werk er namelijk:D
motometer is ook goedspul trouwens... |
Duh.
Drukmeters zijn er in allerlei soorten en maten. Voor in de auto kom je echter al snel op 53mm uit, met de bijbehorende foute en betere merken. Toevallig vanavond een drukmetertje geinstalleerd.. industriele kwaliteit: Industrieel als in: gaat niet zomaar kapot, maar ook: dat wat ie nu aangeeft, geeft ie over een jaar nog aan. En: niet te duur :) http://www.monopoel.de/uebersicht/sog.html Of dat dan ook exact overeen komt met de schaal boeit me niet zoveel. Weet van m'n werk dat dit ook bij de echte profi nog wel eens afwijkt van de werkelijkheid. Ochja: schaalverdeling: -1,0 tot 1,5 bar. streepjes om de 0,1 bar. Wil je t echt exact weten: digitale meter nemen, en die laten ijken. ( www.buroblauw.nl ) :) |
Rij zelf met vdo en doet het goed.
|
Hey arnaud ,ik heb er ook één in de witte jetta ,een vdo
Volgens de kenners één van de beste meters,kosste wel een dikke 60 euro ,maar past dan ook mooi bij de originele vw tellers! En ,ja hij draait echt met 1 bar! |
Jij heb meer druk dan ik!
|
Bedankt allen! Ga morgen even informeren naar een VDO-metertje. :)
|
Overdruk?
Ik rij met onderdruk! |
Polo's zuigen :tongue: heb je al snel onderdruk he :D
|
hoe zitten die krengen eigenlijk aangesloten?
ik heb ook zooitje besteld uit amerika waaronder een turbo boost kitje. maar ik kan nooit wat vinden over de opnemer. heeft iemand hier foto's van? |
De voeler voor de onderdrukmetertjes, zit meestal gewoon IN het metertje zelf. Dus in plaats van een sensor ergens in het blok (zoals bij olie temperatuur, olie druk etc), met daaraan bedrading naar het metertje, werken de (lucht)drukmeters gewoon met een vacuumslang van motor naar dashboard.
Ergens op het inlaatspruitstuk dus een aansluiting zoeken, et voila. |
knap kut dus als het blok achterin ligt.
:mad: |
hoezo? porsche turbo wel eens van gehoord?
|
ik weet niet of zij met zo'n lang vacuum slangetje werken?
ik zie wel. moet iig wel zorgen dat de slang echt nergens tegens aan ligt en gaat lekken... misschien het slangetje tegen mijn hemel pritten... :D |
Vond dit ook wel mooie meters.
Deze Die van raidhp lijken me ook mooi, maar twijfel aan de kwaliteit. heeft iemand daar ervaring mee? |
Heb juist zo'n VDO meter gekocht voor 10€ incl verzending :D Hopelijk doet hij het goed. En past ook bij mijn overige VDO meters (standaard bij golf I GTI).
|
(voor de kop sla modus aan:)
goedkoop = duurkoop. nadeel 1 van de industrie meter ontdekt: niet verlicht :( Overigens, voor de luchtkoelers/porsche-adapten: onderdruk kan je prima/makkelijk over langere afstand meten met een slangetje... en de slangen die vw daar voor gebruikt gaan echt niet lek, behalve bij de aansluitingen. |
autometer zijn goed en alles zit er bij
|
Quote:
:woowoo: net gekocht. heel mooi dingetje. Gr, Paul. |
All times are GMT +1. The time now is 19:51. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.