Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Algemeen (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   NL auto uitvoeren naar UK..wat te doen? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=24614)

chris 17-09-2006 21:32

NL auto uitvoeren naar UK..wat te doen?

Heb de GTI 1 G60 te koop staan...2 kijkers gehad nu...nummer 2 is denkend naar huis gegaan,afwachten of er een bod komt...

Maar...er is een engelsman erg geinteresseerd die me de laatste dagen veel mailt en die G60 perse wil hebben...maar 1e optie ligt bij kijker 2...

Als die afhaakt,komt de engelsman as weekend de G60 bekijken...maar wat komt er bij kijken om een NL auto uit te voeren,en wat is 100% waterdicht met betaling enz?

Ok...erg jammer dat er dan misschien een origineel 84er GTI 1 kenteken komt te vervallen...

Stijn 17-09-2006 22:44

Ik heb het al een keer gedaan (met de Boostbus).

Je gaat naar je dichstbijzijnde RDW station waar je meldt dat je je auto wel uitvoeren. Ze nemen dan je kentekenpapieren gedeeltelijk in, je krijgt van RDW een vrijwaring en als je wil een tijdelijk kenteken (papieren platen waarmee je een paar dagen kunt rijden).
De nieuwe eigenaar kun je het overgebleven kentekenbewijs geven zodat hij aan zijn kant (in Engeland in dit geval) die papieren kan overhandigen ter invoer.

Voordat je dit doet zou ik dus aanraden dat je al wel het geld hebt ontvangen! Anders zou je nog wel eens halsbrekende toeren uit moeten halen om je kenteken weer terug te krijgen als de deal ineens afgeblazen wordt.

yal 17-09-2006 22:49

Quote:
Originally Posted by chris
Heb de GTI 1 G60 te koop staan...2 kijkers gehad nu...nummer 2 is denkend naar huis gegaan,afwachten of er een bod komt...

Maar...er is een engelsman erg geinteresseerd die me de laatste dagen veel mailt en die G60 perse wil hebben...maar 1e optie ligt bij kijker 2...

Als die afhaakt,komt de engelsman as weekend de G60 bekijken...maar wat komt er bij kijken om een NL auto uit te voeren,en wat is 100% waterdicht met betaling enz?

Ok...erg jammer dat er dan misschien een origineel 84er GTI 1 kenteken komt te vervallen...

om de auto uit te voeren kun je gewoon naar de rdw gaan, en de auto daar uitvoeren. Als je wil kun je een tijdelijk kenteken kopen incl verzekering, das dan 2 weken geldig.
Ik heb dit gedaan in Nieuwegein en kreeg daar plastic platen en daar kunnen ze in Frankrijk moelijk over doen en dus beter metalen platen laten persen.

Betaling, tja indien de Engelsman je auto koopt komt ie m zelf ophalen neem ik aan, kan ie direct het geld meenemen!

Wel zonde als je mooie auto naar Engeland gaat, gaan ze stuur dan ook ombouwen naar rechts???

succes er mee,
grtn yal

bugs 18-09-2006 11:31

pas op! geen betalingen via de bank accepteren! gewoon cash. er zijn al meerdere mensen de boot ingegaan. hebben ze het geld, sturen ze de papieren op en later boeken de Engelsen het geld weer terug. weg auto, en weg geld.

hajee 18-09-2006 12:52

Quote:
Originally Posted by Stijn
Ik heb het al een keer gedaan (met de Boostbus).

Je gaat naar je dichstbijzijnde RDW station waar je meldt dat je je auto wel uitvoeren. Ze nemen dan je kentekenpapieren gedeeltelijk in, je krijgt van RDW een vrijwaring en als je wil een tijdelijk kenteken (papieren platen waarmee je een paar dagen kunt rijden).
De nieuwe eigenaar kun je het overgebleven kentekenbewijs geven zodat hij aan zijn kant (in Engeland in dit geval) die papieren kan overhandigen ter invoer.
Voordat je dit doet zou ik dus aanraden dat je al wel het geld hebt ontvangen! Anders zou je nog wel eens halsbrekende toeren uit moeten halen om je kenteken weer terug te krijgen als de deal ineens afgeblazen wordt.

kentekenplaten moeten ingeleverd worden bij export.
export kost 11,-
verder klopt het verhaal wel,
je krijgt trouwens aleen een exportkenteken als er een geldige apk op de auto zit, anders moet ie op een aanhanger of iets dergelijks vervoerd worden.
en de koper moet een verzekering regelen voor de exportplaten, is namelijk niet zo als in duitsland dat de exportnummers gelijk verzekerd zijn.

chris 18-09-2006 18:36

ok dan..goede info..auto heeft apk...dus kan die er mee de boot op evt..maar eerst zien ..dan geloven..

VWRopie 18-09-2006 20:15

Wel jammer dat er zo een mooie wagen naar het buitenland gaat :(

maar ja dan kan je weer een ander projectje starten :woowoo:

chris 18-09-2006 20:50

auto is nog niet verkocht hoor...maar plannen zijn er van die engelsman...kan nog alle kanten op...en nee....erna geen project meer....heb het ff gehad.

Der Typ Siebzehn 18-09-2006 22:25

Quote:
Originally Posted by chris
en nee....erna geen project meer....heb het ff gehad.

Hoezo? Als ik vragen mag?

chris 19-09-2006 11:41

@ Type 17...

Kom gewoon tijd en ruimte tekort voor weer een project..en motivatie..Wil na 13 jaar alleen maar projecten en hobby auto's ff wat rust...:D

Kamran 20-09-2006 12:31

Alleen cash accepteren, geen verhalen van girale boekingen of iets dergelijks accepteren
+ uvlampje regelen voor controle vd echtheid van de biljetten.

Verder kloppen de verhalen voor uitvoer ;)

LRR 20-09-2006 13:13

Quote:
Originally Posted by Kamran
+ uvlampje regelen voor controle vd echtheid van de biljetten.

@Chris: Gewoon direkt met die gozer naar de bank gaan en het geld storten op je rekening. Dan kan je niks meer gebeuren !!!!

Groeten,

LRR

Ps: Wel heel jammer inderdaad dat je hem van de hand doet. Heb je geen schuur waar je hem geschorst neer kunt zetten onder een kleedje ???

Alberto 24-09-2006 21:34

geld kan je bij je postkantoor ook even na laten kijken .wel doen je weet maar nooit

chris 25-09-2006 11:50

Heb de deal afgeblazen...hij wilde maar 1x reizen...en de GTI dus gelijk meenemen...maar had ik wel van te voren kenteken moeten regelen met douane...begin ik niet aan...straks koopt hij hem ineens toch niet,en zit ik met papier gedoe.

Stalling zoeken,GTI verder afwerken,en misschien volgend jaar opnieuw proberen..

snellesjaak 25-09-2006 18:16

Quote:
Heb de deal afgeblazen...hij wilde maar 1x reizen...en de GTI dus gelijk meenemen...maar had ik wel van te voren kenteken moeten regelen met douane...begin ik niet aan...straks koopt hij hem ineens toch niet,en zit ik met papier gedoe.

Stalling zoeken,GTI verder afwerken,en misschien volgend jaar opnieuw proberen..

Verstandige keuze. Als de Engelsman echt geinteresseerd was dan had hij ook wel een tweede keer willen langskomen.

All times are GMT +1. The time now is 23:13.