Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Golf 2 aanpassen (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=23892)

Hollow Head 22-08-2006 21:43

Golf 2 aanpassen
 
Zoals ik in dit toppic al zei moet er een servo en automaat boite inkomen.
Ik da dacht eerst dat het een mk1 was maar na de papieren nagekeken te hebben is hij van '85.
Het gaat om een 1300 golf match.
Is dit ook zoals bij een golf 1 dat er geen standaard boite op een 1300 kan maar wel een van een polo 6N?
Hoeveel zou dit ongeveer kosten voor alle onderdelen die ik nodig heb?
Dank bij voorbaat

Der Typ Siebzehn 22-08-2006 22:21

sorry, maar wat bedoel je met "boite"?

Hollow Head 22-08-2006 22:24

Quote:
Originally Posted by Type 17
sorry, maar wat bedoel je met "boite"?

Dit betekent versnellingsbak ;)

Alberto 22-08-2006 22:29

raar taaltje maar deze man heefd een auto maat bak en stuur bekrachteging nodig
voor een golf 1,3 l

Der Typ Siebzehn 22-08-2006 22:36

ooooow, dat maakt de zaak al iets duidelijker, dat ik zoiets niet weet :chair: , ik woon toch zo kort bij de Belgische grens.....maareh, voor een automaat voor een 1300cc blokje zul je toch idd iets van een Polo 6N moeten hebben, van de Golf 1 en 2 zijn automaten die alleen maar op de "Big blocks" 1,5L, 1,6L en 1,8L (EA 827) passen.

Hollow Head 22-08-2006 22:54

Ok.
Moeten er speciale aanpassingen gebeuren om een polo versnellingsbak op een 1300 te zetten of is dit gewoon 'plug and play'?
En blijft de servo ook het zelfde zoals bij een golf 1?
Aangezien ik al een aanbeiding heb gekregen voor een stuurbekrachtiging met alle onderdelen voor een golf 1.

Der Typ Siebzehn 23-08-2006 08:56

speciale aanpassingen geloof ik niet, de 1300cc Golf 2 Motor en de 1400cc en 1600cc Polo 6N motoren behoren tot de kleine VW-motorenfamilie, de EA111, maar er zijn er hier die je daarover beter raad kunnen geven hoe dat zit met een automatische bak van een 6N aan een 1300 Golf 2 blok.

Ik denk wel dat je met een Golf 1 stuurbekrachtiging(servo) niets kan aanvangen, omdat die daar bij de grote motoren werd toegepast, ook hierbij zul je waarschijnlijk iets van een 6N nodig hebben.

Hollow Head 24-08-2006 18:33

Kan er iemand nog wat meer informatie geven over de stuurbekrachtiging en hoe het zit voor een automaat van een polo aan een 1300 blok te hangen?

Hollow Head 29-08-2006 13:01

Ondertusen ben ik al teweten gekomen dat ik een gewone stuurbekrachtiging van een golf 2 kan gebruiken.
Nu zit ik nog altijd met het probleem van de versnellingsbak.
Kan iemand mij hiermee helpen?

Hollow Head 31-08-2006 11:17

ondertussen heb ik ook enkelle foto's getrokken van mijn golf.


De echte kmstand :cool:


De blok






Het enige roest dat er aan is


Niets dat niet gemaakt kan worden :D








interieur is praktisch altijd beschermd geweesd met overtrekken.


deze velg lag nog in de koffer.
Als de aanpassingen gebeurd zijn zal ik normaal zoeken voor nog zo 3 velgen en een orginele radio.

golf mkII 16v 31-08-2006 16:52

Quote:
Originally Posted by Hollow Head
Ondertusen ben ik al teweten gekomen dat ik een gewone stuurbekrachtiging van een golf 2 kan gebruiken.
Nu zit ik nog altijd met het probleem van de versnellingsbak.
Kan iemand mij hiermee helpen?

Het stuurhuis gaat wel passen maar de bevestigings beugels van de pomp moet je denk ik wel van een 1300hebben.
Bij een 1600/1800 zit hij op de waterpomp en die zit daar niet bij een 1300.
Is een hele nette golf,zeker het interieur.


All times are GMT +1. The time now is 08:09.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.