VW Golf 2 1600 TD Intercooler van eind 90
Hallo,
Anderhalve week geleden heb ik deze wagen gekocht voor 1200€ incl. keuring (BelgiĆ«) met 286000km's op de teller. Ik heb echter toch de volgende vragen: - auto heeft al redelijk wat km's. Is dit blokje op zn einde of kan er toch nog redelijk wat bij? Wat zou het kosten om de motor te reviseren? - auto start moeilijk wanneer deze "lange" tijd (smorgens, na het werk,...) heeft stilgestaan. Moet dan toch wel minstens 2keer proberen als ik gas geef komt er ook altijd redelijk wat "doemp" uit de uitlaat. Is dit een voorteken van aankomende problemen? Hoe kan ik dit verhelpen? Ik veronderstel dat dit in de winter alleen maar erger zal worden. - Schakelen van 1 naar 2 moet redelijk precies gebeuren en gaat niet zo heel vlot. Daarom soms ook krakend geluid. Ik let er al redelijk op en probeer hem zo precies mogelijk erin te schakelen desnoods door eerst door het midden te gaan. Dit is misschien ook een voorteken van een aankomend probleem of defect? Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Voor de rest fijne wagen. |
het slecht aanslaan met koude motor komt waarschijnlijk door 1 of2 defecte gloei bogie's
en het schakelen naar z'n2 is bij die kmstand een golf kwaal wat je kunt proberen is een rivissieset voor het mechanic |
Of het blokje op z'n eind is, hangt volledig af van de vorige eigenaren.
Als deze er niet zuinig op zijn geweest, en het onderhoud veelal achterwege hebben gelaten, dan kan ie best op zijn. Laat eens een compressie-meting doen, dat zegt al iets meer over het blok. Ik heb zelf een Jetta 1.6 TD gehad met ruim 320.000 km op de klok. Liep nog steeds erg mooi, en trok als een nieuwe. Verbruikte geen drup olie en rookte ook nooit. Zelfs niet bij plankgas accellereren. Die heeft dus altijd goede baasjes gehad. ;) Succes met de probleempjes, en veel plezierige km's toegewenst. |
Op zn eind? Dat ding is net ingelopen :) Naar schatting heeft mijn saugdiesel (zonder Turbo) er zo'n 500.000 opzitten en loopt nog als n nieuwe.
Slechte starten idd vaak gloeibougie. Even alle 4 vervangen, want als je alleen de defecte doet kun je er donder op zeggen dat over n maand 1 van de anderen stuk gaat Wat versta je trouwens onder DOEMP?? witte rook of zwarte? Kan beide geen kwaad, witte rook is condens wat verdampt, zwarte rook das roet :) hoe meer hoe beter ;) |
.....en blauwe rook is olie, das nie goe..... :tongue: ;)
|
pfff je golf heeft nog geen 3 ton..mijn gti zit nu op 310.000 en gaat nog als een tierelier.
|
Mijn gtd heeft 318 op de klok en loopt nog altijd Lekker is van 1991
en het is een td intercooler |
All times are GMT +1. The time now is 17:57. |