Lichtschakelaar
Beste allemaal,
Mijn lichtschakelaar heeft de geest gegeven (althans de dashboard verlichting, het spiraaltje is kaduuk). :mad: Nu staat er op het schakelaar de nummer 31194..... Is dit de orginele schakelaar? Of is het een type 3? :confused: Ik heb nu een nieuwe schakelaar, 21194....., type 2? :confused: Maar de voetjes (genummerd) komt niet overeen met de schema van de Haynesboek.....????????? :( Haynesboek nr. 30 3x nr. 56 1x nr. 57 1x nr. 58 1x nr. 58b 1x 31194..... ????? ????? ????? 211941531E nr. 30 2x nr. 56 1x nr. 58 1x nr. 58b 1x nr. 58L 1x nr. 58R 1x nr. X 1x Alvast bedankt. |
Ik heb ook problemen gehad met mijn lichtschakelaar, maar heb daar toen geen foto's van gemaakt.
kan jij die maken, kunnen we er allemaal ff naar kijken. |
Hoe kan ik een foto('s) uploaden? :confused:
|
Quote:
eh... is voor mij ook al even geleden (ze staan bij mij op mijn eigen site) maar volgens mij kan je dat doen bij de gallery daar zet je de foto's neer en in een bericht verwijs je dan naar de gallery. |
De oude lichtschakelaar 31194....:
De nieuwe lichtschakelaar 21194....: Hoop dat het duidelijk genoeg is...... @ Rico; Thanx!!! :D |
[off topic]
De moderator op het C!T forum videokaart gedeelte heeft nog wel een mooie avatar voor je ;) deze meneer dus ;) |
Hm, daar moet ik ff goed naar kijken.
Nu ben ik de komende paar dagen druk, dus zal donderdag avond voor je kijken! |
@ Lomax;
:tongue: :D :D :D '' Zelfde '' naam maar niet dezelfde persoon hoor. :D :D @ Rico; Is goed, thanx! :) Btw, jammer dat jij je bus wegdoet, maar aan de andere kant komt er een andere luchtgekoelde voor terug las ik op je site. Tja, restaureren = veel tijd insteken. |
Quote:
Wist ik, want die ander ken ik persoonlijk ;) (hij schrijft ook voor Computer!Totaal het pc blad) |
Quote:
De schakelaars zijn beide origineel voor de T2. Het hangt van het modeljaar af welke er origineel in hoort. Ik kan het niet exact nachecken op dit moment want ik ben niet thuis. Maar volgens mij zit het als volgt: aansluiting 57: stadslicht controlelampje. zodra schakelaar op dimlicht staat is ie uit (1968-1973) aansluiting X: deze aansluiting geeft 12v alleen als auto op contact staat. Ben je de auto aan het starten dan gaat ie uit. (1970-1979) uitwisselen is dus wel mogelijk. Als je er veel waarde aan hecht dat alles werkte zoals het origineel was dan moet je een originele monteren. Vooral met stadslichtcontrole lampje is het een probleem. Je kunt de nieuwere schakelaar niet zo aansluiten dat dit controlelampje uit gaat zodra de auto op dimlicht staat. Als je wilt kan ik het wel ff nakijken voor de zekerheid zodra ik weer thuis ben. Ik hoor het wel. |
Als het kan graag! :)
De mijne is uit '69. Het lijk mij makkelijker om het origineel te houden.... Zijn deze schakelaars nog (nieuw) te krijgen?? Alle info is welkom! |
Quote:
Ik vermoed dat er drie verschillende schakelaars zijn: 1- met 57, zonder X (1968-1969) ?? 2- met 57, en met X (1970-1973) 311 941 531 A ?? 3- zonder 57, met X (1974-1979) 211 941 531 E (de jaartallen die ik noem zijn modeljaren, dus niet bouwjaren) Nummer 1 en 2 zijn lastig te krijgen. Ik ben er ook wel eens naar op zoek geweest en uiteindelijk wel gevonden. Vooral de spiraal is een probleem, die is in de meeste gevallen gebroken. Quote:
Het lijk mij makkelijker om het origineel te houden.... Zijn deze schakelaars nog (nieuw) te krijgen??.[/QUOTE] Eén van deze schakelaars wordt repro gemaakt Mexico of Brazilië. Ik heb het vermoeden dat dat de 1974-1979 schakelaar is. Die is vast wel ergens te krijgen bij een handelaar in oude en nieuwe VW onderdelen...maar voor de oudere versies zul je wat moeite moeten doen ben ik bang....of wat geluk hebben. Leuke bezigheid op meetings om al die schakelaar-bakjes door te neuzen op de onderdelenmarkt ;) |
Ff off topic
@ molenari Jij deed toch de chassis en M-plaat/chassisnummer/motornummer ontcijferen? Interesse de mijne te ontcijferen? :D Laat me maar weten, dan PM ik je wel wat foto's ervan. Lijk me wel leuk te weten hoe hij nieuw uit de fabriek kwam. on topic sorry, ik bedoelde modeljaar 1969 |
Nee, geen PM, wij willen het ook weten :)
gewoon de foto hier neer zetten, of nog beter op het VCT2 forum ;) http://www.vct2.nl/vct2forum/viewto...?t=77&start=135 (Heb je wel kans dat Jodocus het doet voordat Vincent reageert) |
Sorry, is ff lastig, liep vanavond anders dan gepland.
maar je bent al een stuk verder merk ik! |
Ja, dankzij de kennis van jullie! :D
Top! :thumbup: |
Quote:
Ja hoor, wil ik wel ontcijferen. Alle M-plaatjes vind ik interessant. Stuur maar een PM of beter: een email! (je kunt ook posten op de M-plate topic op VCT2 forum...of hier op Volksforum een topic starten...zie maar). |
All times are GMT +1. The time now is 13:40. |