ik zie door de vliegwielen het bos niet meer
omdat de vooruitzichten voor bittburg zo slecht waren maar besloten om wat anders te gaan doen; het blok in bouwen!
zaterdag met de bus naar sprenkels en de 1200 er uit gegooid. vliegwiel er af en toen bleek dat dat een vliegwiel was waarbij de krukas er met een getande verbinding op zit. voor het nieuwe blok hadden we er een nodig waar de rechte aansluiting (met rubber ringetje) op zit. de meest van die nieuwe units hebben 130 tanden, maar ze schijnen er ook in 109 tanden (oud type) te zijn. effe naar BBT dus. die bleek zo iets op de plank hebben te liggen, dus maar eentje gekocht (gelijk ook maar een nieuwe koppeling en druklager gekocht). vol goede zin alles in elkaar gezet, maar het blok wilde maar niet in de bus!@! blijkt dus dat we een 130 tands wiel meegekregen hadden, terwijl er dus op de doos duidelijk 109 tands stond. ERG gezellig allemaal. maandag maar eens kijken of ze bij bbt ons toch kunnen helpen. if not, dan de bak maar wat bijwerken en een andere startmotor plaatsen update: ze konden bij bbt zo gauw geen passend vliegwiel vinden, maar ze gaan er eentje voor me aanpassen (de krukas aansluiting uitdraaien en voorzien van een groef voor dat rubbertje). zou eind van de week klaar moeten zijn. |
Pim,
Mocht het niet lukken of als je toch liever een orgineel vliegwiel wil hebben heb ik er nog een voor je liggen. Btw een 109 tand's vliegwiel is altijd voor 6 volt he' , jou bus is nog 6volt? Groeten dennis |
is dat een model met 109 tanden EN de modernere krukas aansluiting?
dat is dus optie 2 in onderstaand diagram (de meeste 6V/109 tands units hebben aansluiting nummer 1) mijn bus is inderdaad nog 6V. het nieuwe blok is speciaal omgebouwd naar 6V (compufire puntjes werken ook op 6V) |
All times are GMT +1. The time now is 03:49. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.