Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   waterbalet golf 1 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=23476)

gti-pirelli 06-08-2006 15:28

waterbalet golf 1

ik heb water binnenin mijn auto en het komt bij de middenconsole weg. Weet iemand van jullie waar dit weg komt?

Dacht zelf aan de kachel maar mischien is het iets anders

Grts Ronald

ronnie_v 06-08-2006 15:31

kijk eens onder de motorkap, of je afvoerrubbers niet verstopt zitten. De rubbers vd "bak" onder je voorraam, waar ook je ruitenwisser zit. Als deze nl. verstopt zitten, lekt het via je kachel de auto in.

gti-pirelli 06-08-2006 15:53

die is niet verstopt, maar toch komt het met bakken naar binnen, vindt het wel raar.

levis 06-08-2006 16:14

inderdaad de afvoerubbers, zitten er twee aan beide kanten. gooi er eens water in om te kijken of het water wegloopt

fre-golf1-16v 06-08-2006 16:29

heb je die plastic kap wel in je bladerbak?
Die zorgt ervoor dat het water niet recht je kachel in loopt en dus naar binnen

golf mkII 16v 06-08-2006 16:30

kachelradiateur die lek is
die zit daar ook:D

gti-pirelli 06-08-2006 17:08

ja die kap heb ik wel onder de motorkap zitten. Ik zag vluchtig even dat er een bout miste die de kachel? vastzet. Dus waarschijnlijk zal dat het zijn. Alle uitlopen zijn mooi schoon.

Golf1976driver 06-08-2006 17:45

Rubber van je ruiten wisser afdichting op het plaatstaal zit recht boven de schoepen van je kachel. Als de auto stilstaat lekt het water langs dit rubber in de kachel achter de water beschermingskap langs. Als je contact geeft pomp de kachel het water naar binnen!
Suc6

Timmetje20 07-08-2006 23:19

Wij hebben ook drie golf 1tjes bij huis en deze hebben ook alle drie het probleem dat met een goede regenbui de mat aan de bestuurderskant nat is. Bij ons lijkt het alleen alsof het achter het dashboard vandaan komt recht boven de pedalen, iemand hier ook al eens last van gehad of zou dit ook via de kachel komen?

golf mkII 16v 07-08-2006 23:25

Quote:
Originally Posted by Timmetje20
Wij hebben ook drie golf 1tjes bij huis en deze hebben ook alle drie het probleem dat met een goede regenbui de mat aan de bestuurderskant nat is. Bij ons lijkt het alleen alsof het achter het dashboard vandaan komt recht boven de pedalen, iemand hier ook al eens last van gehad of zou dit ook via de kachel komen?

rubber van de kabel om de motorkap te openen

Timmetje20 08-08-2006 14:01

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
rubber van de kabel om de motorkap te openen

Stroomt het daar langs ja? Zal gelijk eens kijken want het water komt de laatste paar dagen nog wel stevig uit de hemel vallen ;)

Thanx :hug:

MipMip 08-08-2006 14:19

Als het koelvloeistof is zou het nogal plakkerig moeten zijn.
Is het niet gewoon je voorraamrubber dat aan vervanging toe is?

Bij de modellen met oud dashboard zit er tussen dashboard en raam genoeg ruimte om te zien of er water langs komt. Ik weet niet of dat bij nieuwere types ook zo is?

Toen ik dit probleem had heb ik gewoon met een tuinslang het voorraam natgespoten en gekeken of ik wat zag lopen. Het water liep bij mij rechtsvoor in de hoek zo in een straaltje naar binnen.

gtd-gt 08-08-2006 17:13

ik heb het vroeger met mijn 1 ook gehad,het water liep zo mijn zekeringkast in.bij mij bleek het uiteindelijk het voorraam rubber te zijn dat lek was.
dus kom je er echt niet uit,kan je altijd daar nog naar kijken.
en laat je niet misleiden,het water kan overal naartoe hevelen.bij mij ging het dus via mijn zekeringkast uiteindelijk naar de vloer achter de bestuurders stoel :confused:

Domi 08-08-2006 17:36

Gewoon het water even proeven. Dus ff met je vingertopje erin :D en dan even proeven.
En via het raamrubber gebeurt ook vaak.
Zit er toevallig een dakje in??

Domi 08-08-2006 17:38

Quote:
Originally Posted by MipMip

. Ik weet niet of dat bij nieuwere types ook zo is?

.

Alle golfjes 1 zijn oud :tongue:

Der Typ Siebzehn 09-08-2006 00:30

Quote:
Originally Posted by Domi
Alle golfjes 1 zijn oud :tongue:

hij zal de late jaargangen bedoelen, modeljaar `81 t/m`83 (brede achterlichten) ;)

gti-pirelli 10-08-2006 09:14

ik zal eens goed gaan zoeken. Ik heb alle matten, bekleding en isolatie eruit gehaald en ik zal morgen eens goed gaan kijken. De rubber van het voorraam lijkt me nieuw toe. Ik zal ook eens mijn zekeringkast controleren.

Als ik het gevonden heb dan zal ik even laten weten wat het was

Grts Ronald

sansan 10-08-2006 13:32

Quote:
Originally Posted by Domi
Alle golfjes zijn 1 jaar oud :tongue:

Wat bedoelt hij?

Der Typ Siebzehn 10-08-2006 13:34

Quote:
Originally Posted by sansan
Wat bedoelt hij?

:D LOL

All times are GMT +1. The time now is 09:47.