Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Type 1 (kever '49->) (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=26)
-   -   Past verbreed staal? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=23095)

MetPeter 24-07-2006 08:47

Past verbreed staal?

Ik ben al heel lang bezig met m'n keverproject en zo nu en dan gebeurt er ook daadwerkelijk iets. Zo heb ik een tijd geleden wat velgen op de kop getikt, met het idee 2 stuks te laten verbreden van 4J naar 6J.

Na wat surfen kom ik echter via via terecht bij iemand die 2 verbrede velgen te koop aanbiedt! Ze zijn gestraald en geprimerd, voor het geld hoef ik het niet te laten.

Ik naar Eindhoven, velgjes opgepikt en deze zien er netjes uit! Het hart van de velg is volgens mij in een nieuwe velgrand gelast en dat is netjes gedaan . . .

Eenmaal gemonteerd begin ik sterk te twijfelen of dit wel gaat passen! :( Er zit natuurlijk nog geen band op de velg, en ook hangt de 1835 er nog niet in . . . .

Heeft iemand een idee of dit goed gaat komen? :confused:
En zo niet, wat zou een oplossing zijn? De velg toch maar weer laten aanpassen zodat de ET waarde veranderd?

i.i.g. thanx voor jullie reactie!

Toby 24-07-2006 14:29

meet de ET waarden even..
dit lijkt wel een ET te hebben van -100 ofzo
misschien is het verder zoeken naar andere velgen goedkoper dan deze velgen weer te laten verlassen..

Fahrvergnugen 24-07-2006 15:14

Hey Peter,

Ik heb nog 2 stuks 5,5J Staal liggen, moeten nog wel gestraalt en gelakt worden (zijn nu chroom) als je nog origineel smal hebt liggen mag je ze wel om komen ruilen.

Als het niet past geef je ze weer terug.

Groeten,
Paul.

MetPeter 24-07-2006 17:43

Quote:
Originally Posted by Fahrvergnugen
Hey Peter,

Ik heb nog 2 stuks 5,5J Staal liggen, moeten nog wel gestraalt en gelakt worden (zijn nu chroom) als je nog origineel smal hebt liggen mag je ze wel om komen ruilen.

Als het niet past geef je ze weer terug.

Groeten,
Paul.

Hee Paul, dat is een leuke optie! Zijn de velgen ook helemaal dicht?
Ik stuur je wel ff een PM. Wat voor smalle velg wil je hebben? Ik heb namelijk ook nog 14" busvelgen liggen.

Thnx! :rolleyes:

MetPeter 24-07-2006 18:02

Quote:
Originally Posted by Toby
meet de ET waarden even..
dit lijkt wel een ET te hebben van -100 ofzo
misschien is het verder zoeken naar andere velgen goedkoper dan deze velgen weer te laten verlassen..

Hoe meet ik de ET-waarde ook alweer ( :chair: )? Dit zijn nu in ieder geval globaal de maten . . .

Larsv5 24-07-2006 18:46

Volgens mij moet 6j niet echt een probleem zijn voor de kever....???

MetPeter 24-07-2006 22:26

Quote:
Originally Posted by Larsv5
Volgens mij moet 6j niet echt een probleem zijn voor de kever....???

6J wordt inderdaad wel vaker toegepast, de velgen zijn ook niet te breed, maar steken gewoon te ver buiten de schermen! :(

Berserker 25-07-2006 09:31

Quote:
Originally Posted by MetPeter
Hoe meet ik de ET-waarde ook alweer ( :chair: )? Dit zijn nu in ieder geval globaal de maten . . .

hier heb je fout geemeten aangezien je de breedtemaat van een velg binnen de randen meet, want zo is de velg 175mm breed en dat is 7inch,

maar je zegt dat de velg 6j is dus moet er 25mm af dus wordt de velg 15mm breed en dus van allebei de kanten 12,5 mm eraf..

dus <->62,5 <->87,5

et0 zou zijn als t hart precies in het midden zou zijn dus op de 75 mm grens maar deze zit dus 87,5-75=12,5 is dus ongeveer et-12

dus hele lage et

(B)ruud 25-07-2006 17:06

6 J moet iig geen probleem zijn...

Ik heb achter ook 'redelijk' brede joekels eronder ligge en die zijn nog wel een bietje meer dan 6 j (heb echter geen idee hoe breed...maar breed genoeg iig)

:D :D :D

Greetz Ruud

MetPeter 25-07-2006 22:36

:woowoo:
Zo zou ik het ook wel willen hebben ik heb je een PM gestuurd

All times are GMT +1. The time now is 03:52.