Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Middendemper verwijderen jetta (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=23091)

PlaceR 24-07-2006 00:02

Middendemper verwijderen jetta

Aangezien mijn loon+vakantiegeld volgende maand meer word dan verwacht kan de jetta wat verwend worden.

Ik zit zowieso al te denken aan een andere uitlaat maar wat searchwerk hier leverde de conclusie op dat als ik de achterste demper eraf schroef ik weinig extra geluid heb. De middendemper verwijderen blijkt wel een diepe brom te geven weet ik na wat zoekwerk hier.

Nu heb ik even vluchtig onder de jetta gekeken vanmiddag en naast een totaal roestvrije onderkant :D zitte er na de kat 3 dempers geloof ik

1 rechte verdikking
1 pot met 2 bochten eraan
1 einddemper

welke demper moet ik vervangen?
die rechte verdikking lijkt mij de middendemper en het gemakkelijkste, maar zon dun pijpje lijkt me weinig te "dempen"...

en is deze gewoon te vervangen door een stukkie pijp?
anders bestel ik namelijk gewoon een stuk uitlaatpijp in de juiste diameter met zon mof eraan aan 1 kant. is het alleen montere (ben geen laskoning :redface: )

of passe golf2 uitlaatdelen? (einddemper zowieso niet gok ik... gigantische pijp heeft de golf niet nodig)

PlaceR 24-07-2006 00:20

zou dit anders niet passen?
golf2 en jetta2 zijn toch eigenlijk gelijk?

golf 2 1.3/1.6
Tussendempervervanger (productlink)
(Categorie: Dempervervangers)

Afbeeldingen kunnen afwijken van het origineel
materiaal :staal € 30,-

en beetje geluid te verwachten dan?

sansan 24-07-2006 14:43

Ik heb bij mijn golf 1.6 net de tussendempervervanger er weer onderuit gehaald en een tussendemper geplaatst.
De tussendemper scheelt het meest in je geluid.
Ik had er na krap een jaar weer genoeg van en heb hem voordat ik ermee naar kroatie en italie ging verwisseld. Ik vind het eigenlijk wel prima zo, je kan hem overnemen voor 40 euro, ik heb hem vorig jaar voor 52 euro gekocht, maar als je hem daar voor 30?? euro kan kopen kan je beter dat doen (alstie ook goed is natuurlijk!). Ik kan diameters voor je meten als je wilt, kun je kijken of het ook op de jetta past. :rolleyes:
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=21225

PlaceR 24-07-2006 18:27

het gaat me meer om dat het bochtenstelsel past.
diameter ga ik wel vanuit dat hetzelfde is.
iemand die weet tot in hoeverre de golf en jetta zelfde uitlaten hebben?

vw dennis 24-07-2006 19:07

Quote:
Originally Posted by PlaceR
het gaat me meer om dat het bochtenstelsel past.
diameter ga ik wel vanuit dat hetzelfde is.
iemand die weet tot in hoeverre de golf en jetta zelfde uitlaten hebben?

Denk wel dat de einddemper wat anders is, bij een jetta moet die volgens mij langer zijn om onder de auto uit te steken.

Jetta MaNiA 24-07-2006 19:36

Die middendempervervanger heb ik eronder van NLpower sinds gisteren. Uitlaat krijgt iets meer een brom bij toeren tot 2500 toeren, daarboven hoor je hem bijna niet.

Ik heb nu nog 1 demper onder de auto, de einddemper. Die dempt van alles bijelkaar veruit het meeste.

Jurgen Santana 24-07-2006 20:19

Voor meer geluid moet je de diameter van je uitlaat vergroten. Als je niet de complete uitlaat wilt vervangen kun je ook een pijp met een verdikking monteren. Of het dempermatriaal uit je huidige demper weghalen.

Op mijn vorige Jetta (een 1.6) had ik de rechte pijp van een 1.8, de middendemper vervanger van een 1.8 16V en daarachter een originele einddemper van een 1.8 16V. Dat klonk netjes, mooie diepe brom.

Jetta MaNiA 25-07-2006 07:42

De prestaties gaan er volgens mij niet op vooruit. Iemand die dit kan bevestigen?

PlaceR 25-07-2006 16:33

dus het past maar weinig lawaai verschil?
icm met open luchtfilter ga ik het maar eens probere.
eventueel ooit nog eens de achterdemper vervange door een rechte pijp met sierstukkie.
maar niet teveel herrie is altijd prettig :D

Jurgen Santana 25-07-2006 17:36

Quote:
Originally Posted by Jetta MaNiA
De prestaties gaan er volgens mij niet op vooruit. Iemand die dit kan bevestigen?

De prestaties kunnen er zelfs van achteruit gaan. Als er teweinig tegendruk in de uitlaat is kan de luchtwerveling in de cillinderkop veranderen waardoor de benzine niet goed mengt de lucht.

Maar ik denk dat als er ook maar enig effect is dat dit echt minimaal is.

PlaceR 26-07-2006 16:05

tja denk ook niet dat ik dat ga merken.
en als ik hard wil had ik wel een gti gekocht ipv een 1.3 :P
maar die middendemper vervanger past dus :D

eind van de maand me salaris en bestelle we hem gelijk mee met de 80/60 set :D 2 middage vrij is al geregeld :P
nu alleen nog me batt van de digicam oplade om jullie hier op de hoogte te houde :D

All times are GMT +1. The time now is 00:49.