Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   lijm/tape resten verwijderen van zijkant golf 1 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=22985)

ArjenE 18-07-2006 21:42

lijm/tape resten verwijderen van zijkant golf 1

Hallo,

ff een vraagje, hoe kun je het beste lijm/dubbelzijdig tape resten verwijderen van je zijkant?

aan de rechterkant is het er allemaal vanaf (door de vorige eigenaar)
en aan de linkerkant bij de deur ook, alleen dat stukje op zn linkerachterpaneel wil er maar niet vanaf.
Ik heb het al geprobeerd met een fohn, maar het word alleen maar heet, en wil er nog steeds niet af.

Of ik kan natuurlijk de superdikke rubber stootranden er weer overheen plakken :rolleyes:

Het gaat om dit stukje:

Groeten,
ArjenE

Moroder 18-07-2006 21:47

Even een Caramelschijfje ophalen van 3M :D! Nou ja het is een soort gummi schijf, die je op de boormachine zet, en die naar caramel gaat geuren.

Maar,,,,....

Te lang op de lak zitten met et ding, en je kan je Golf naar de spuiter brengen.

yal 18-07-2006 21:58

Quote:
Originally Posted by ArjenE
Hallo,

ff een vraagje, hoe kun je het beste lijm/dubbelzijdig tape resten verwijderen van je zijkant?

aan de rechterkant is het er allemaal vanaf (door de vorige eigenaar)
en aan de linkerkant bij de deur ook, alleen dat stukje op zn linkerachterpaneel wil er maar niet vanaf.
Ik heb het al geprobeerd met een fohn, maar het word alleen maar heet, en wil er nog steeds niet af.

Of ik kan natuurlijk de superdikke gummi stootranden er weer overheen plakken :rolleyes:

Het gaat om dit stukje:

Groeten,
ArjenE

ik gebruikte gewoon een doek met wasbenzine voor de lijm resten.
Met een fohn kreeg ik de stickers, orginele er nog prima vanaf moest ze alleen flink warm stoken en ging de lijm ook makkelijk mee.
En ff een paar dagen vantevoren je nagels niet knippen maakt t werk ook makkelijker.

Succes, leuk klusje

grtn yal

Airtime 18-07-2006 22:15

Al eens aan stickerverwijderaar of lijmrestverwijderaar gedacht? Te vinden bij de karwei/fixet om de hoek. :wink:

ArjenE 18-07-2006 22:18

ja, maar wist niet of dit ook de lak zou aantasten ;)

Airtime 18-07-2006 22:21

Nope! Heb het al (regelmatig) gebruikt.

Berserker 19-07-2006 08:33

krijg je bijde heuts: lijm/teerverwijderaar heb ik ook gebruikt op mijn 6n voor de stootlijsten te verwijderen...

vw dennis 19-07-2006 20:41

Z'n caramel schijf waar Moroder het over had werkt prima. De resten vliegen eraf. Gebruiken ze bij de dealer ook, alleen niet van 3M

rickGT 19-07-2006 21:41

benzine! werkt geweldig

ArjenE 19-07-2006 22:34

het is eraf! inderdaad met zo'n caramel-schijf. En daarna wat gepolijst...

thanx allemaal!

Timmetje20 21-07-2006 18:18

Zo doen wij het inderdaad ook op het werk, met zo'n caramel schijf ;) na de tijd ff met poets erover heen en klaar.

All times are GMT +1. The time now is 16:05.