Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   ontsteking vervroegen gaat dat tenkoste van trekkracht (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=22932)

1800 16v kr 17-07-2006 11:04

ontsteking vervroegen gaat dat tenkoste van trekkracht
 
ze hebben zaterdag mijn ontsteking vroeger gezet en co afgesteld

mijn ontsteking hebben ze ongeveer 4 graden vroeger gezet met stroboscoop.
maar gaat dit tenkoste van trekkracht of krijg ik er juist iets meer trekkracht van.
op top loopt hij iig harder als eerst hij tikt nu de 255 op teller aan met 6100 toeren.
terwijl hij daarvoor de 245 aantikte met 6100 verder durf ik nog niet tegaan.
ik weet niet hoeveel die nog over heeft aangezien ik in de 4 tot de 8000 toeren kan gaan.

het afstellen heeft te maken met het zoeken naar stationaar lopen
nu loopt hij vakker gewoon 950 toeren maar wil soms nog wel naar de 2000 toeren toe gaan

steven16v 17-07-2006 11:12

Je zegt dat hij na het vervroegen van de ontsteking harder op top loopt. Dan heb je er toch ook mee gereden en dan weet je toch ook of de trekkracht omhoog of omlaag gegaan is.

Of mis ik nu een stuk. Tis tenslotte nog steeds maandag. :tongue:

1800 16v kr 17-07-2006 11:18

Quote:
Originally Posted by steven16v
Je zegt dat hij na het vervroegen van de ontsteking harder op top loopt. Dan heb je er toch ook mee gereden en dan weet je toch ook of de trekkracht omhoog of omlaag gegaan is.

Of mis ik nu een stuk. Tis tenslotte nog steeds maandag. :tongue:


nee je mist geen stuk maar ik merk wel dat hij sneller op het gas reageert

jah ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen maar er moet toch een logische verklaring zijn wat is bewezen zeg maar

bijv ontsteking vervroegen meer trekkracht
ontsteking later zetten hogere top

omdat je niet alle veranderingen merkt zeg maar

jan_gti_16v 17-07-2006 11:42

dan kan nooit wat je nu zegt.....

het is onmogelijk dat door het vervroegen van de onsteking de topsnelheid toe gaat nemen...

het kan wel kloppen dat ie nu iets beter doorloopt in toeren...

dat heb ik met de mijne ook gemerkt....

na het afstellen van alles liep die ook veel lekkerder door in de toeren

Fred 17-07-2006 12:03

Het is natuurlijk ONZIN dat jouw auto nu opeens 10 km harder loopt terwijl het toerental gelijk blijft..

Bovendien........die top is wel errug hoog............en de motor is waarschijnlijk nog standaard ook??

Kortom: broodje aap verhaal?

rallye16vt 17-07-2006 12:07

Misschien de teller ook iets vroeger gezet :tongue:

1800 16v kr 17-07-2006 12:15

Quote:
Originally Posted by Fred
Het is natuurlijk ONZIN dat jouw auto nu opeens 10 km harder loopt terwijl het toerental gelijk blijft..

Bovendien........die top is wel errug hoog............en de motor is waarschijnlijk nog standaard ook??

Kortom: broodje aap verhaal?


nee het blok is niet standaart er zitten zowiezo andere nokkenassen in
orgineel uitlaat systeem zit er ook niet onder wat er verder nog meer is veranderd durf ik niet te zeggen want dat weet ik niet en daar zul je mij dus ook nooit over horen

en ik zeg niet dat hij in een keer 10 km harder loopt.
maar een auto waar de afstelling niet van klopt loopt minder hard dan een auto wie perfect is afgesteld

eerst was de temperatuurtijd schakelaar kapot
co niet goed ontsteking stond niet 100%
en + dat het kilometers op teller zijn laat het een keer 225 mij part 185 zijn dat hij aan echte km loopt daar gaat het nu toch niet om
het gaat er om wat hij op de teller aan geeft dat is de enige zekerheid wat ik nu heb
het gaat erom dat hij na co afstelling en ontsteking afstellen iig mooier loopt maar gaat dit tenkoste van trekkracht jah of nee

en waarom is het een broodje aapverhaal er staat toch tikt de 255 aan dat is dus op de kilometerteller en die wijken altijd af

ik leg gewoon uit wat ie doet maar julie kunnen me dus denk ik niet verder helpen met mijn probleem

kan slotje op

Fred 17-07-2006 12:43

Als ie "beter" zou lopen en daardoor een hogere top zou krijgen, kan je NOOIT en te nummer die hogere snelheid halen bij het zelfde toerental als voor heen....

Tenzij er een andere bak of wielen onder zijn geplaatst...

1800 16v kr 17-07-2006 12:55

Quote:
Originally Posted by Fred
Als ie "beter" zou lopen en daardoor een hogere top zou krijgen, kan je NOOIT en te nummer die hogere snelheid halen bij het zelfde toerental als voor heen....

Tenzij er een andere bak of wielen onder zijn geplaatst...


er is 1,5 bar druk uit de banden weg gahaald een of andere slimbo wie mijn banden erp gezet had had er 3,5 bar in gedaan en nu zat ik er aleen in vorige keer niet

jan_gti_16v 17-07-2006 16:40

dan kan je nog niet bij het zelfde toeren tal een andere snelheid bereiken....

Moroder 21-07-2006 20:14

Quote:
Originally Posted by jan_gti_16v
dan kan je nog niet bij het zelfde toeren tal een andere snelheid bereiken....


Uhm in weze is de bandomtrek dan anders toch? Aangezien een bolle band een grotere omtrek heeft dan een holle...

TD15 21-07-2006 21:37

juist...maar als er dan lucht uit gaat wordt de omtrek iets 'kleiner', dus zal de motor bij dezelfde toeren juist langzamer rijden ;)... je legt dan in dezelfde tijd een kortere afstand af...

een goed afgestelde motor kan wat meer vermogen opwekken dan een slecht afgestelde. Mits je verder niets veranderd kan de goed afgestelde motor misschien meer toeren en dus op die manier ook een hogere snelheid halen. Vervroegde ontsteking zorgt ervoor dat de auto wat onrustiger en wat beter/sneller in de toeren loopt...

1800 16v kr 21-07-2006 22:15

Quote:
Originally Posted by TD15
juist...maar als er dan lucht uit gaat wordt de omtrek iets 'kleiner', dus zal de motor bij dezelfde toeren juist langzamer rijden ;)... je legt dan in dezelfde tijd een kortere afstand af...

een goed afgestelde motor kan wat meer vermogen opwekken dan een slecht afgestelde. Mits je verder niets veranderd kan de goed afgestelde motor misschien meer toeren en dus op die manier ook een hogere snelheid halen. Vervroegde ontsteking zorgt ervoor dat de auto wat onrustiger en wat beter/sneller in de toeren loopt...


jah en er zit een andere tunneldemper onder standaart andere was door de midden dit is tijdelijke oplssing maar daardoor trekt hij weer minder hard en vind ik hem in houden

maar goed over ongever een week hoop ik dat stroeve de spullen besteld heeft en binen heeft is namelijk nog op vakantie
dan komt er een goed uitlaat systeem onder en wordt de auto max afgesteld daar op en ik ben van 195 45 15 naar 195 50 15 gegaan met banden maat kwam ik gister achter

Drhardstyle16v 22-07-2006 10:04

of het een broodje aap verhaal is weet ik niet..
maar ook mijn kr loopt op teller tegen de 255.

op teller van een alfa gtv achter mij was toen de snelheid 240

dus zowieso al 15 km tellerafwijking

1800 16v kr 22-07-2006 10:23

jah en van een kameraad van me die had een golf 1 met kr motor er in helemaal gereviseert niks niet veel aan gedaan gewoon max in elkaar gezet met dunste pakkingen enzo andere nokkenassen en compleet uitlaat systeem

maar die trok een golf 3 vr6 oetingerchip en compleet hartmann uitlaatsysteem er op trekkracht en top er dik en dik uit

en geen een kr is het zelfde het zijn al oude autos dus de tellers zijn ook niet helemaal lekker meer maar nogmaals daar gaat het hier niet om

ik wil gewoon de maximale trekkracht hebben en wou daarom weten wat het vervroegen daar bij helpt of tegen zit

TD15 22-07-2006 12:53

vervroegen helpt erbij...

wanneer je de standaard nokkenassen hebt, zal je uitlaatlijn (excl. spruitstuk) niet veel verschil maken. Er wordt altijd gepraat over de goede tegendruk en dat is ook nodig wanneer je snellere nokassen hebt. Je inlaat en uitlaat kunnen daar dan mekaar overlappen en zo kan er, wanneer er geen tegendruk is, mengsel doorstromen de uitlaat in...Dat moet natuurlijk niet. Heb je standaard nokassen, dan gaan voor zo min mogelijk dempers. Zelfde geld voor spagettie, bij standaard nokkassen maakt het niet zoveel uit of je nu 4-1 of 4-2-1 neemt!

En je wil snellere acceleratie, andere bak is ook een oplossing!

1800 16v kr 22-07-2006 15:37

Quote:
Originally Posted by TD15
vervroegen helpt erbij...

wanneer je de standaard nokkenassen hebt, zal je uitlaatlijn (excl. spruitstuk) niet veel verschil maken. Er wordt altijd gepraat over de goede tegendruk en dat is ook nodig wanneer je snellere nokassen hebt. Je inlaat en uitlaat kunnen daar dan mekaar overlappen en zo kan er, wanneer er geen tegendruk is, mengsel doorstromen de uitlaat in...Dat moet natuurlijk niet. Heb je standaard nokassen, dan gaan voor zo min mogelijk dempers. Zelfde geld voor spagettie, bij standaard nokkassen maakt het niet zoveel uit of je nu 4-1 of 4-2-1 neemt!

En je wil snellere acceleratie, andere bak is ook een oplossing!



276 graden nokkenassen liggen er in


All times are GMT +1. The time now is 18:33.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.