wie kan mij verder helpen met de 9 cijferige code van de temperatuur sensor
wie kan mij verder helpen met de 9 cijferige code van de temperatuur sensor
het gaat om de sensor van een 1991 1800 16v kr golf 2 en de sensor waar het om gaat is de bruinkleurige 2 polige stekker van de temperatuur van het motor manechment degene wie onder de koelvloeistof slang zit aan de zijkant van de motor kleuren van de draden zijn rood/grijs zwart achtig en wit/groen |
De sensor zelf heb je niet meer? Daar staat het nummer ook op, of is dit weggesleten door het losdraaien?
En heb je geen ETKA/ETOS? Is wel erg makkelijk. PB me daar anders maar over. Het nummer wat je zoekt is volgens mij: 043 906 163 A temperatuurtijdschakelaar 58,70 EUR 35C M14X1,5 2-polig bruin Bestel ook gelijk ff een nieuwe afdichtring: N 013 818 2 |
Quote:
jah de sensor heb ik nog wel maar bij de dealer konden ze hem zo 1 2 3 niet bestellen kregen 2 keer de verkeerde sensor binnen dus zeiden ze dat ik beter de sensor eruit kon draaien het nummer moest noteren en dan terug komen en konden ze hem bestellen dan was hij de volgende dag binnen en toen dacht ik dan kan ik het beter eerst hier nog even proberen mischien heeft 1 van julie de sensor nog los liggen scheeld weer een hoop gemartel en ik hoorde wel en getal met 906 erin dus neem aan dat hem dat dan moet zijn al vast bedankt ik hoop dak nou de goeie binnen krijg en ik zal er ook direct een nieuwe afdichtring bij doen weet ik cker dat dat in iig weer goed is |
Graag gedaan. Heb je niet ergens een oude sensor liggen? Dan draai je jouw bruine eruit en die er weer in voor tijdelijk. Loopt je blok niet leeg en dan kijk je op je bruine sensor welk nummer erop staat en dan weet je zeker dat je de juiste hebt!
|
nee k heb geen andere sensor meer liggen
maar mocht het nog niet de goeie zijn als ik hem niet monter kan hij altijd nog terug maar de monteur waar de auto normaal ook bij in onderhoud is zij dat dat hem wel moest wezen en gaat hem daarna ook weer helemaal afstellen als dat nodig is ik weet niet of julie dat weten hij dacht zelf van niet hij heeft laatst ook een cirtoen ax sport afgesteld met solexen erop alles max tuned deed hij gewoon op zijn gevoel en gehoor daarna is hij terug gegaan naar het bedrijf wie alles getuned had aan de mengels meter enzovoort maar alles stond al goed en lopen dat dat kreng deed en dat allemaal voor de blubberbak race :D |
Quote:
Je moet bij deze sensor OOK goed naar het getal wat vóór het onderdeel nummer staat kijken, dat is een temperatuur indicatie waarbij deze sensor werkt, als de verkeerde word geplaatst werkt een en ander later of trager |
Quote:
oke thanxs dan zal ik daa ook even naar kijken als ik ze allebij in handen heb maar het probleem wat ik nu heb is dat hij meestal 2000 toeren stationair loopt en hij als ik lange afstanden heb gereden en aardig heb door getrapt hij echt bloed en bloed snel is maar als hij zeg maar 94 graden olie temp is hij soms inhoud de ene keer wel de andere keer niet dat je hem zeg maar soms echt voelt door trekken en de andere keer dat het minder is |
Quote:
De thermo / tijd schakelaar waar je het nu over hebt werkt normaal alleen ónder een bepaalde temperatuur (vandaar die indicatie waar ik je eerder op wees) Als ie zo hoog stationair loopt zo ik maar een kijken naar de afstelling van het geheel, het lijkt er op dat ie veel te rijk staat en dat ie soms verzuipt in de brandstof |
Quote:
jah morgen eerst kijken wat ie met de sensor doet en dan maar verder kijken of beter anders om wat is aan te raden het probleem is dat als het geheel niet goed afgsteld zou zijn hij toch altijd zo zou moeten lopen en dat is dus niet het geval het is de ene keer wel de andere keer weer niet loopt hij goed doe je hem uit start je hem weer is het weer klote maar aan gezien morgen de sensor binnen komt a 74 euro waar kan ik eerst nog naar kijken voor ik de sensor monteer |
er is vordering met het stationair lopen
ik heb de temperatuurtijdsensor vervangen hij loopt nog steeds hog stationair maar als ik nu de stekker van de stappenmotor aftrek als de auto loopt zakt hij terug naar 950 toeren doe ik hem er dan weer op blijft hij gewoon 950 toeren lopen doe ik hem dan weer uit en start opnieuwe weer 2000 toeren stationair trek ik de draad van de sensor met de rood /groene draad erop eraf loopt hij ook weer gewoon stationair druk ik hem er weer op blijft hij gewoon lopen wat mij opvalt is als ik de auto op contact zet hoor je de stappenmotor al lopen wie kan mij verder helpen wat moe ik nu vervangen |
stappenmotor hoort te 'lopen' (hij gaat eigenlijk meer heen en weer) als je het contact aanzet. Misschien dat deze de motor te rijk laat lopen?
|
ik heb de search al gebruikt maar kwam niet veel verder dan 2 xjes waar de plaatjes het niet meer van doen en daar onder aangegeven wat wat is
er zitten 4 sensors met schuifstekkertje op de zijkant van het blok waarvan 1 achter op het blok mijn vraag is nu wat is wat 1 sensor achter op de kop als je naast de auto staat zitten de 3 sensors zeg maar om de koelvloeistof slang heen in een vierkant nu dus de sensors met de klok mee vanaf de gene wie links boven zit met de blauw witte draad 2 sensor met blauw/witte draad 3 sensor met de Rood/geel is voor je temp meter in je dash 4 sensor met de rood/groene draad |
volgens mij is het probleem nu opgelost ze hebben de ontsteking opnieuwe afgesteld en een paar graden vroeger gezet co afgesteld
nu worden de volgende dingen nog vervangen stappenmotor omdat deze al van 83 is de vol nul last schakelaar op de gasklep boegies boegiekabbels rotor +verdelerkap en het kasje in het middencnsole gaat vervangen worden is dat deze regelapparaat voor stop start systeem artikel nummer c 161.907.451 en weet iemand hier het prijsje van nu is mijn vraag welke stappen motors kunnen er allemaal op 91 16vkr kan bijv die van corrado 8v g60 erop en heb je nog een goeie stappenmotor of nullast schakelaar liggen dan hoor ik het graag |
All times are GMT +1. The time now is 23:07. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.