Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   wie kan mij verder helpen met de 9 cijferige code van de temperatuur sensor (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=22817)

1800 16v kr 12-07-2006 16:49

wie kan mij verder helpen met de 9 cijferige code van de temperatuur sensor
 
wie kan mij verder helpen met de 9 cijferige code van de temperatuur sensor

het gaat om de sensor van een 1991 1800 16v kr golf 2

en de sensor waar het om gaat is de bruinkleurige 2 polige stekker van de temperatuur van het motor manechment
degene wie onder de koelvloeistof slang zit aan de zijkant van de motor

kleuren van de draden zijn rood/grijs zwart achtig
en wit/groen

RubenD 12-07-2006 21:46

De sensor zelf heb je niet meer? Daar staat het nummer ook op, of is dit weggesleten door het losdraaien?

En heb je geen ETKA/ETOS? Is wel erg makkelijk. PB me daar anders maar over.

Het nummer wat je zoekt is volgens mij:
043 906 163 A temperatuurtijdschakelaar 58,70 EUR

35C M14X1,5
2-polig
bruin

Bestel ook gelijk ff een nieuwe afdichtring: N 013 818 2

1800 16v kr 12-07-2006 23:47

Quote:
Originally Posted by RubenD
De sensor zelf heb je niet meer? Daar staat het nummer ook op, of is dit weggesleten door het losdraaien?

En heb je geen ETKA/ETOS? Is wel erg makkelijk. PB me daar anders maar over.

Het nummer wat je zoekt is volgens mij:
043 906 163 A temperatuurtijdschakelaar 58,70 EUR

35C M14X1,5
2-polig
bruin

Bestel ook gelijk ff een nieuwe afdichtring: N 013 818 2


jah de sensor heb ik nog wel
maar bij de dealer konden ze hem zo 1 2 3 niet bestellen kregen 2 keer de verkeerde sensor binnen
dus zeiden ze dat ik beter de sensor eruit kon draaien het nummer moest noteren en dan terug komen en konden ze hem bestellen dan was hij de volgende dag binnen

en toen dacht ik dan kan ik het beter eerst hier nog even proberen mischien heeft 1 van julie de sensor nog los liggen scheeld weer een hoop gemartel

en ik hoorde wel en getal met 906 erin dus neem aan dat hem dat dan moet zijn

al vast bedankt ik hoop dak nou de goeie binnen krijg en ik zal er ook direct een nieuwe afdichtring bij doen weet ik cker dat dat in iig weer goed is

RubenD 13-07-2006 08:09

Graag gedaan. Heb je niet ergens een oude sensor liggen? Dan draai je jouw bruine eruit en die er weer in voor tijdelijk. Loopt je blok niet leeg en dan kijk je op je bruine sensor welk nummer erop staat en dan weet je zeker dat je de juiste hebt!

1800 16v kr 13-07-2006 09:24

nee k heb geen andere sensor meer liggen
maar mocht het nog niet de goeie zijn als ik hem niet monter kan hij altijd nog terug
maar de monteur waar de auto normaal ook bij in onderhoud is
zij dat dat hem wel moest wezen

en gaat hem daarna ook weer helemaal afstellen als dat nodig is
ik weet niet of julie dat weten hij dacht zelf van niet

hij heeft laatst ook een cirtoen ax sport afgesteld met solexen erop alles max tuned
deed hij gewoon op zijn gevoel en gehoor daarna is hij terug gegaan naar het bedrijf wie alles getuned had aan de mengels meter enzovoort maar alles stond al goed en lopen dat dat kreng deed en dat allemaal voor de blubberbak race :D

Fred 13-07-2006 10:14

Quote:
Originally Posted by 1800 16v kr
jah de sensor heb ik nog wel
maar bij de dealer konden ze hem zo 1 2 3 niet bestellen kregen 2 keer de verkeerde sensor binnen
dus zeiden ze dat ik beter de sensor eruit kon draaien het nummer moest noteren en dan terug komen en konden ze hem bestellen dan was hij de volgende dag binnen

en toen dacht ik dan kan ik het beter eerst hier nog even proberen mischien heeft 1 van julie de sensor nog los liggen scheeld weer een hoop gemartel

en ik hoorde wel en getal met 906 erin dus neem aan dat hem dat dan moet zijn

al vast bedankt ik hoop dak nou de goeie binnen krijg en ik zal er ook direct een nieuwe afdichtring bij doen weet ik cker dat dat in iig weer goed is


Je moet bij deze sensor OOK goed naar het getal wat vóór het onderdeel nummer staat kijken, dat is een temperatuur indicatie waarbij deze sensor werkt, als de verkeerde word geplaatst werkt een en ander later of trager

1800 16v kr 13-07-2006 10:37

Quote:
Originally Posted by Fred
Je moet bij deze sensor OOK goed naar het getal wat vóór het onderdeel nummer staat kijken, dat is een temperatuur indicatie waarbij deze sensor werkt, als de verkeerde word geplaatst werkt een en ander later of trager


oke thanxs dan zal ik daa ook even naar kijken als ik ze allebij in handen heb

maar het probleem wat ik nu heb is dat hij meestal 2000 toeren stationair loopt
en hij als ik lange afstanden heb gereden en aardig heb door getrapt
hij echt bloed en bloed snel is maar als hij zeg maar 94 graden olie temp is hij soms inhoud de ene keer wel de andere keer niet
dat je hem zeg maar soms echt voelt door trekken en de andere keer dat het minder is

Fred 13-07-2006 16:31

Quote:
Originally Posted by 1800 16v kr
oke thanxs dan zal ik daa ook even naar kijken als ik ze allebij in handen heb

maar het probleem wat ik nu heb is dat hij meestal 2000 toeren stationair loopt
en hij als ik lange afstanden heb gereden en aardig heb door getrapt
hij echt bloed en bloed snel is maar als hij zeg maar 94 graden olie temp is hij soms inhoud de ene keer wel de andere keer niet
dat je hem zeg maar soms echt voelt door trekken en de andere keer dat het minder is


De thermo / tijd schakelaar waar je het nu over hebt werkt normaal alleen ónder een bepaalde temperatuur (vandaar die indicatie waar ik je eerder op wees)

Als ie zo hoog stationair loopt zo ik maar een kijken naar de afstelling van het geheel, het lijkt er op dat ie veel te rijk staat en dat ie soms verzuipt in de brandstof

1800 16v kr 13-07-2006 18:12

Quote:
Originally Posted by Fred
De thermo / tijd schakelaar waar je het nu over hebt werkt normaal alleen ónder een bepaalde temperatuur (vandaar die indicatie waar ik je eerder op wees)

Als ie zo hoog stationair loopt zo ik maar een kijken naar de afstelling van het geheel, het lijkt er op dat ie veel te rijk staat en dat ie soms verzuipt in de brandstof


jah morgen eerst kijken wat ie met de sensor doet en dan maar verder kijken of beter anders om wat is aan te raden

het probleem is dat als het geheel niet goed afgsteld zou zijn hij toch altijd zo zou moeten lopen en dat is dus niet het geval

het is de ene keer wel de andere keer weer niet

loopt hij goed doe je hem uit start je hem weer is het weer klote

maar aan gezien morgen de sensor binnen komt a 74 euro

waar kan ik eerst nog naar kijken voor ik de sensor monteer

1800 16v kr 14-07-2006 17:37

er is vordering met het stationair lopen

ik heb de temperatuurtijdsensor vervangen
hij loopt nog steeds hog stationair
maar als ik nu de stekker van de stappenmotor aftrek als de auto loopt zakt hij terug naar 950 toeren
doe ik hem er dan weer op blijft hij gewoon 950 toeren lopen
doe ik hem dan weer uit en start opnieuwe weer 2000 toeren stationair
trek ik de draad van de sensor met de rood /groene draad erop eraf loopt hij ook weer gewoon stationair druk ik hem er weer op blijft hij gewoon lopen

wat mij opvalt is als ik de auto op contact zet hoor je de stappenmotor al lopen

wie kan mij verder helpen wat moe ik nu vervangen

Zestienkleppen 14-07-2006 19:00

stappenmotor hoort te 'lopen' (hij gaat eigenlijk meer heen en weer) als je het contact aanzet. Misschien dat deze de motor te rijk laat lopen?

1800 16v kr 14-07-2006 20:40

ik heb de search al gebruikt maar kwam niet veel verder dan 2 xjes waar de plaatjes het niet meer van doen en daar onder aangegeven wat wat is

er zitten 4 sensors met schuifstekkertje op de zijkant van het blok waarvan 1 achter op het blok

mijn vraag is nu wat is wat

1 sensor achter op de kop

als je naast de auto staat zitten de 3 sensors zeg maar om de koelvloeistof slang heen in een vierkant nu dus de sensors met de klok mee vanaf de gene wie links boven zit met de blauw witte draad

2 sensor met blauw/witte draad

3 sensor met de Rood/geel is voor je temp meter in je dash

4 sensor met de rood/groene draad

1800 16v kr 15-07-2006 11:10

volgens mij is het probleem nu opgelost ze hebben de ontsteking opnieuwe afgesteld en een paar graden vroeger gezet co afgesteld

nu worden de volgende dingen nog vervangen stappenmotor omdat deze al van 83 is
de vol nul last schakelaar op de gasklep
boegies
boegiekabbels
rotor +verdelerkap

en het kasje in het middencnsole gaat vervangen worden is dat deze regelapparaat voor stop start systeem artikel nummer c 161.907.451 en weet iemand hier het prijsje van


nu is mijn vraag welke stappen motors kunnen er allemaal op 91 16vkr

kan bijv die van corrado 8v g60 erop

en heb je nog een goeie stappenmotor of nullast schakelaar liggen dan hoor ik het graag


All times are GMT +1. The time now is 23:07.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.