Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   gti motor blijft niet lopen....... (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=22723)

Johan-dtc 08-07-2006 21:57

gti motor blijft niet lopen.......

mijn gti motor, motorcode ev blijft niet lopen nadat je m gestart hebt

zo gauw ik de sleutel los laat met starten valt de motor weer uit, echter als ik gewoon blijf doorstarten blijft de motor wel lopen

motor is pas geleden in gebouwd in een 1.3 carroserie, wel alles netjes met kabelboom en verdere benodigde onderdelen, ook brandstofpomp enz.

wat zou dit kunnen zijn?

1800 16v kr 08-07-2006 22:12

mischien is het een dom idee ofzo
ik heb er niet alte veel verstand van
maar heb je je relais al gecontroleerd met name die van je brandstof pomp
het lijkt er wel op als je je sleutel los laat dat je brandstof pomp ook weer uitschakeld

correct me if i.m wrong

en probeer is te starten zonder tankdop het zo kunnen zijn dat de tank vacuum zuigt

Drhardstyle16v 09-07-2006 09:23

inderdaad lijkt mij ook een raliaisprobleempje het schakelcontakt wordt niet overgenomen..

Johan-dtc 09-07-2006 21:13

ik heb de brandstofpomp al rechtstreeks moeten aansluiten omdat ie het anders niet deed, met rechtstreeks bedoel ik gewoon via een plusdraad van accu naar brandstofpomp

er zijn misschien toch nog wel meer optie's waarom die niet zou kunnen lopen

vwleusden 09-07-2006 21:18

nullast schakelaar ?

Johan-dtc 09-07-2006 21:35

Quote:
Originally Posted by vwleusden
nullast schakelaar ?

ik ben heel bekend met auto's, maar dennis je moet me toch ff zeggen wat een nullast schakelaar is

vwleusden 09-07-2006 21:41

Als je op je gasklephuis kijkt zie je 2 schakelaard zitten, een vollast en nullast. Als je dus je gas los laat tikt je mechaniek waar je gaskabel aan zit de nullast schakelaar in, deze zorgt voor vervroeging van de ontsteking.

Maar ik lees nu net je nog eens je probleem door en ik denk toch niet dat dit de oplossing is want ik neem aan dat je het ook al heb geprobeert door gewoon een beetje gas te geven en kijken of ie dan wel blijft lopen.

Wat het zou kunnen zijn als je het bovenstaande geprobeert heb is iets met je contactslot lijkt het, aansluitpunten die wellicht verschilen. Voor dat soort vragen kun je contact opnemen met Ron21 van dit forum, Valo trading. Het zou namelijk ergens een spanningsval kunnen zijn.

Lexo 09-07-2006 21:44

uhm bij mijn polo met digifant computer schakelt een relais de computer aan, misschien gaat het daar fout??

vwleusden 09-07-2006 21:46

EV heeft alleen een ontstekingsunit... is niet te vergelijken met een computer. EV is geleverd t/m 1986 volgens mij... en ook in de Golf 1 GTI naast de DX ?

Fred 09-07-2006 21:50

Quote:
Als je op je gasklephuis kijkt zie je 2 schakelaard zitten, een vollast en nullast. Als je dus je gas los laat tikt je mechaniek waar je gaskabel aan zit de nullast schakelaar in, deze zorgt voor vervroeging van de ontsteking.

Maar ik lees nu net je nog eens je probleem door en ik denk toch niet dat dit de oplossing is want ik neem aan dat je het ook al heb geprobeert door gewoon een beetje gas te geven en kijken of ie dan wel blijft lopen.

Wat het zou kunnen zijn als je het bovenstaande geprobeert heb is iets met je contactslot lijkt het, aansluitpunten die wellicht verschilen. Voor dat soort vragen kun je contact opnemen met Ron21 van dit forum, Valo trading. Het zou namelijk ergens een spanningsval kunnen zijn.

Humhum....Bij een EV zit er geen nullast schakelaar ......de schakelaar die daar zit actveert alleen de verrijking van het mengsel onder bepaalde omstandigheden.. Heeft dus NIKS met de ontsteking te maken. Er zit overigens maar één schakelaar

Ik denk eerder dat er geen signaal komt dat de motor loopt, die schakelt de pomp uit als dat signaal niet komt....dat sigaal komt zo uit het hoofd bij de oudere types EV van de ontsteking, bij nieuwere types KAN het van de luchtmassa meter komen

Dit is een beveiliging die de boel uitschakeld zodat de inspuiting niet doorgaat als de motor niet binnen een bepaalde tijd loopt, of als om een of andere reden de motor stopt, zonder dat het contact uit word gezet.

vwleusden 10-07-2006 12:19

Hij heeft de brandstofpomp voorzien van een constante voeding dus het bovenstaande gaat ook niet op in mijn ogen.

Dus bij de EV wordt de ontstekingsvervroeging geregeld m.b.v. vacuum ? Zo ja zou het een vacuumprobleem kunnen zijn.

Fred 10-07-2006 15:09

Quote:
Hij heeft de brandstofpomp voorzien van een constante voeding dus het bovenstaande gaat ook niet op in mijn ogen.

Dus bij de EV wordt de ontstekingsvervroeging geregeld m.b.v. vacuum ? Zo ja zou het een vacuumprobleem kunnen zijn.

Ja de EV heeft nog een vacuum vervroeger, maar de motor loopt gewoon zelfs als haal je de hele vacuum bups er af, dus daar zal het niet aan liggen...

Je hebt gelijk van die rechtstreekse voeding van de pomp, dan blijft eigenlijk alleen het contact slot over, want de pomp word ook geschakeld via het contactslot

Johan-dtc 13-07-2006 21:19

heren bedankt voor de info, ik ga morgen eens het contactslot omwisselen

jullie horen het als het probleem is opgelost, of niet natuurlijk :D

Johan-dtc 15-07-2006 09:17

nou heb ik 2 contactsloten geprobeerd en geen van beide werkt of het probleem is opgelost

nu heb ik gister mijn moeder laten starten, en heb ik met een bus remmenreiniger in het luchtfilter gespoten, en de auto liep net zolang tot de bus remmenreiniger leeg was

zou dan mijn spinnekop kapot zijn of iets anders?

Johan-dtc 15-07-2006 21:37

niemand een idee??

wil graag rijden met de auto :(

1800 16v kr 15-07-2006 22:19

brandstof filter al vervangen

Fred 15-07-2006 23:43

Quote:
Originally Posted by J.L. tuning
niemand een idee??

wil graag rijden met de auto :(

Brandstof krijgt ie?? Is je lucht weger in de spinnenkop wel gangbaar??

De spinnenkop zelf kan weinig aan stuk overigens........

Het lijkt er dus op dat er wat met de onsteking loos is...alles al nagelopen ??

bolku 16-07-2006 00:21

Als -ie wel loopt op remmenreiniger krijgt -ie dus gewoon geen benzine....
Dat kan aan de pomp liggen of idd aan de spinnenkop ( Doseur).
Kijk eens of er brandstofdruk op de leidinkjes staat na een paar keer starten door de leidinkjes op de spinnenkop voorzichtig een klein stukje los te draaien.
LET OP: als alles goed is komt er een flinke nevel benzine uit.....bij mij meestal in m'n ogen....doe dus een bril op....( zou ik ook moeten doen, maar ben ik te eigenwijs voor)
Als de brandstof onder hoge druk uit de leidinkjes spuit heb je dus brandstofdruk in de spinnenkop.
Probeer vervolgens de motor te starten terwijl je met bv een schroevendraaier de luchtklep van de spinnenkop iets optilt en tegelijk een klein beetje gasgeeft met het gaspedaal.
Als de motor dan aanslaat probeer 'm dan een tijdje aan de gang te houden, er zit dan nl. wss lucht in de spinnenkop.
Als -ie daarna ng niet blijft lopen kan je tijdens het starten een voor een de leidinkjes op de spinnenkop losdraaien en weer vastdraaien.
Tijdens het starten met een sleutel tegen de injectors tikken wil ook nog wel een helpen, deze openen door brandstofdruk en hoogfrequente trillingen.
Succes!

Fred 16-07-2006 09:10

Quote:
Originally Posted by bolku
Als -ie wel loopt op remmenreiniger krijgt -ie dus gewoon geen benzine....
Dat kan aan de pomp liggen of idd aan de spinnenkop ( Doseur).
Kijk eens of er brandstofdruk op de leidinkjes staat na een paar keer starten door de leidinkjes op de spinnenkop voorzichtig een klein stukje los te draaien.
LET OP: als alles goed is komt er een flinke nevel benzine uit.....bij mij meestal in m'n ogen....doe dus een bril op....( zou ik ook moeten doen, maar ben ik te eigenwijs voor)
Als de brandstof onder hoge druk uit de leidinkjes spuit heb je dus brandstofdruk in de spinnenkop.
Probeer vervolgens de motor te starten terwijl je met bv een schroevendraaier de luchtklep van de spinnenkop iets optilt en tegelijk een klein beetje gasgeeft met het gaspedaal.
Als de motor dan aanslaat probeer 'm dan een tijdje aan de gang te houden, er zit dan nl. wss lucht in de spinnenkop.
Als -ie daarna ng niet blijft lopen kan je tijdens het starten een voor een de leidinkjes op de spinnenkop losdraaien en weer vastdraaien.
Tijdens het starten met een sleutel tegen de injectors tikken wil ook nog wel een helpen, deze openen door brandstofdruk en hoogfrequente trillingen.
Succes!

Volgens zijn eerste posting krijgt ie WEL benzine (hij slaat aan maar stopt zodra het contact van de startstand word gezet)

Een K-Jetronic injectie ( die op de EV zit) ontlucht zich zelf, want als de pomp loopt begint het inspuiten gelijk, en bovendien gaat een deel van de benzine retour >>> tank, dus lucht kan het niet zijn...

Tis een vaag probleem,

Johan-dtc 16-07-2006 10:06

hoeveel benzinedruk moet de brandstofpomp geven bij een ev?

ik heb er namelijk een brandstofpomp van een pf motor op, zou dit verschil kunne maken?

All times are GMT +1. The time now is 17:22.