eigenaardige fluittoon
Als ik mijn auto in de 5de versnelling zet en dan vanaf 2000 toeren hoor ik een fluittoon die bij de 2500 zeer duidelijk aanwezig is.
Alleen bij de 5de versnelling. alleen als ik gaspedaal indruk als ik het los laat dus geen fluittoon. het komt ergens voor mij vandaan dashboard/motor ??? iemand die hier bekent mee is?? golf 2 gti 1991 |
dat is waarschijnlijk je versnellingsbak, mijn polo doet exact hetzelfde. Volgens mij hoort het gewoon. Als je sneller rijd hoor je het niet meer doordat de motor meer geluid maakt, maar ik denk dat hij dan net zo vrolijk doorfluit. Heeft geloof ik iets te maken met het type vertanding in je bak, maar daar weet ik niet genoeg van helaas.
|
Heb je een G60?
|
Quote:
nee geen g60 |
Quote:
|
Gewoon vrolijk mee fluiten.:D
|
Humm hoe strak staan je riempjes (voor dynamo en mogelijk stuurbekrachtiging & waterpomp natuurlijk). Als die van je dynamo goed strak staat kun je dat ook nog wel horen.
|
Peil voor de zekerheid het oliepeil van de versnellingsbak even.
Bij dit type bak zit de 5 in een apart deel van de bak en komt dus als er te weing olie in de bak zit als eerste droog te staan.... Daardoor gaan de tandwielen en lagers van de 5e versnelling "gieren"....is het begin van het einde van je bak als je er nu niks aan doet! Peilen dus.... |
en hoe te peilen ? stuur volledig naar links draaien... dan zie je een inbus of een 6kant bout zitten (weet ff niet uit mijn hoofd welke)... die eruit draaien bij een koud/lauwe versnellingsbak en dan mag het er net uit komen.
Ik zou het volgende doen, olie halen en de oude eruit laten lopen en dan lekkere verse erin. Als je nu oude olie heb en je gooit er frisse olie in dan schakelt ie zo veel lekkerder. |
Quote:
klopt als een bus... kan je nog 200 km mee rijde en dan komt de secundaire as door't versnellingsbakhuis, en loopt de olie zo op je koppeling. einde verhaal.... Heb 't over 2 weke meegemaakt, en 't was niet leuk. Vooraal niet omdat zo'n versnellingsbak van een golf 2 altijd moet tegewerke met't monteren. Greetzz Christ0 |
ik heb dit ook heel afentoe in de 3 in mijn polo 6n....
en hij zweet ook wel wat bij de bak.. waar kun je bij deze t oliepeil van de bak meten en bijvullen? |
bij de 6N zitten er bij de linkerflens 2 grote inbussen: de bovenste voor afvullen en de onderste voor het aftappen. Ben je nog niet toe aan nieuwe olie, dan gewoon de bovenste los en vullen tot de bak overloopt. Het overschot 'gooit' ie zelf overboord zodra je gaat rijden.
|
ik heb de bak bij gevuld zoals stond beschreven er ging niet veel bij dus de bak zit nu gevuld zoals het hoort, maar de fluittoon is nog steeds aanwezig in de 5de versnelling.
|
mijne zweet ook een beetje bij de versnellingsbak 2y bak hoe is deze te vullen
moetje dan de groen kleurige imbus dop hebben aan de voorkant van de versnellingsbak zo niet welke dan wel en welke olie kan ik er het beste in gooien alvast hartelijke dank |
De grote imbus die op het uiteinde van de bak zit, verborgen achter je linkervoorwiel. Imbus 17mm overigens.
|
Quote:
oke thanx moet lukken de oude olie kan ik gewoon aan de onderkant eruit laten lopen moet ik hem dan nog aan 1 kant op kriken ofzo of kan het gewoon op de brug |
Niet die kleine imbus/torx losdraaien onderop de bak :D
|
Tip die ik kreeg van iemand die een VW gek is en bij mij op school zit. Als ik de olie van mijn bak ga vervangen (heb een 16v met ACDbak waar eigenlijk ori een 2Y) op zit. Om de bak via het gat van de snelheidsmeterkabel te vullen. Dan gaat er meer olie in. En dat is beter voor het behoudt van de bak.
|
All times are GMT +1. The time now is 11:52. |