RDW keuring
volgende week woensdag (de 28e, duimen :D) is het zover, dan ga ik met de bus naar het RDW voor invoering en apk...
stel: 1. de bus wordt afgekeurd, krijg ik dan wel gewoon het kenteken opgestuurd of krijg je dit pas als ie is goedgekeurd voor apk? 2. de bus wordt afgekeurd en ik wil hem herkeuren bij RDW, is dit dan gratis of die 25€ (bij normale bedrijven gratis namelijk) 3. de bus wordt afgekeurd, ik ontvang het kenteken en dan ga ik lekker hier in de buurt voor het apk op, is dit dan mogelijk? 4. de bus wordt goedgekeurd (wat ik wel hoop), dan: umm uit m'n dak gaan? als je weet of dit klopt of niet ;) thnx! |
2 is het goede antwoord, maar er moet wel voor de herkeuring betaald worden, dit is volgens mij 25 eu. hopelijk voor jou is het optie 4
succes |
maar als ie afgekeurd wordt heb je dan wel sowieso een NL kenteken?
|
Quote:
Ik dacht het wel ja. Sinds januari 2006 kun je namelijk een auto invoeren en op NL kenteken zetten zonder meteen APK te moeten krijgen. |
dan is t toch eigenlijk slimmer om alleen m daar op kenteken te zetten en apk-keuring bij een gewone garage/keurstation te laten doen?
dan hoef je maar 1 keer te betalen voor de keuring of hij nou af of goedgekeurd wordt... |
ja daar lijkt het wel op ja! maargoed, het kost ook weer geld om hem alleen daar te krijgen natuurlijk! (huur autoambulance)
|
Als er nog een keuring opzit van een binnen een eu-land hoef je niet verplicht te laten keuren.
Dat hebben ze mij wijsgemaakt. |
nja, je krijgt niet zomaar apk omdat ie in het buitenland nog een keuring heeft wss, en ik denk ook niet dat dat hier het geval is....
mocht ik sowieso altijd kenteken krijgen stelt me dat wel gerust, dan kan ik, mocht ie er niet doorkomen wat ik raar zou vinden, gewoon in de buurt nog een keer voor apk gaan... |
ik zit namelijk met hetzelfde omdat ik mijn audi nog moet invoeren..
ik kan wel zolang gratis een trailer lenen, maja als je dus naar rdw gaat krijg je tijdelijk kenteken, maar als je dus alleen daar m laat invoeren en je wil naar apk moet je m op een trailer vervoeren?? btje vreemd... en behoorlijk lastig.. |
een tijd geleden toen wij de kevers uit duitsland haalden moesten ze ingevoerd worden bij de RDW. voordat ze ingevoerd werden, werden ze eerst gekeurd door de RDW. werden ze afgekeurd dan kreeg je een herkeuring en dat koste je 25 euro(volgens mij). als ie afgekeurd werd krijg je ook geen kenteken. dit krijg je pas echt als hij wordt goed gekeurd. deze RDW keuring is in principe apk keuring en of een auto gekeurd is in het buitenland maakt geen fluit uit, hij moet opnieuw gekeurd worden.
Zo ging het tenminste een jaar geleden. ik weet niet wat er nu allemaal veranderd is, maar denk niet veel. |
Hallo, iemand nog wakker geweest de laatste 6 maanden?
Laatst was er nog een hele hype over het nieuwe systeem, APK niet meer verplicht bij schouwen voor kenteken. Ik zou dus altijd kiezen voor de optie zonder APK, en dan de APK bij je eigen bekende toko doen (eenvoudiger herkeuren, misschien (mag ik niet zeggen, maar het kan wel) minder precies. |
for real? dat wist ik niet. mooi makkelijk dus.
|
nee idd, ik weet dat apk niet meer verplicht is... nja, ik bel het rdw nog wel ff, kom er niet uit zo
wil echt ff weten of ik ook al het kenteken heb als ie apk wordt afgekeurd... |
Quote:
Wel dus! Gewoon gaan voor een kenteken en zoals Stijn zegt ergens bij jou in de buurt laten APK keuren. |
ja snap ik
maar, erheen rijden is makkelijker en wss goedkoper als een autoambulance huren he! dus (ik denk wel dat ik wordt goedgekeurd hoor, maargoed) als ie wordt afgekeurd, dat ik dan lekker naar huis rijd en het hier in de buurt probeer... of het ding verkoop :D |
Quote:
indd stijn maar dan staat ie op kenteken, maar mag je er nog niet mee rijden omdat ie geen apk heeft??? en dus eigenlijk niet verzekerd is toch? dus zou je op een trailer naar het apk keurstation moeten... |
ik heb ff gebeld met het RDW, dan is het voor eens en altijd duidelijk!
invoering en apk moet je los van elkaar zien, dus als je erheen rijd (met 1dagskenteken) dan krijg je (als chassisnr enzo klopt) sowieso het kenteken... als hij apk wordt afgekeurd krijg je dus het kenteken en kun je kiezen of je hem nog een keer bij RDW laat keuren of ergens anders! dus, voor die extra 25 euro bespaar je sowieso de trailer/autoambulance... nu nog ff duimen voor de apk, wil het in 1x geregeld hebben eigenlijk... |
Je moet toch één 1 dags kenteken aan vragen,
anders kunnen ze er niet mee gaan rijden en kunnen ze hem dus ook niet keuren met apk. Mij hebben ze één keer weggestuurd, omdat ik geen 1 dags kenteken had. Ik zou gewoon kenteken halen en ergens anders apk laten keuren. gr ruud |
Je moet toch één 1 dags kenteken aan vragen,
anders kunnen ze er niet mee gaan rijden en kunnen ze hem dus ook niet keuren met apk. Mij hebben ze één keer weggestuurd, omdat ik geen 1 dags kenteken had. Ik zou gewoon kenteken halen en ergens anders apk laten keuren. gr ruud Waar willen ze heen rijden dan??? Ze moeten hem gewoon keuren,en verder niks. |
op kenteken laten zetten bij rdw.
dan ff verzekering bellen en dan kan je de volgende keer zo naar de apk rijden bij je lokale garage. |
All times are GMT +1. The time now is 18:26. |