Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Vento MK III (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   wat zit achter achterbumper? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=22018)

Der Typ Siebzehn 10-06-2006 11:53

wat zit achter achterbumper?

Mijn Golf 3 (1e toelating Feb.`94) had laatst een parkeerschade rechts achter op de bumper, veroorzaakt door waarschijnlijk een of andere idioot :chair: (wie het was weet ik dus niet)die te ver had ingedraaid bij het oprijden van de inrit naar het woonerf waarin ik woon, gevolg: diepe krassen op het rechter oppervlak van de bumper, maar de bumper is inmiddels weer (compleet)nieuw gespoten, ziet gelukkig weer uit als nieuw :)
Mijn vraag is het volgende: de bumper aan zich stelt niks voor bij een Golf 3, alleen maar kunststof, geen stalen balk aan de binnenkant ervan zoals bij een Golf 1 en 2, meer fake dan iets anders, wel zitten aan de auto zelf links en rechts twee stalen elementen (zo´n 10 bij 15cm, steken circa tussen 5 cm + 10 cm. naar buiten)vastgeschroefd om energie op te vangen bij een evt. aanrijding van achteren, maar nu komt het, tussen die twee elementen zit niets over de breedte, er is ook verder niets te zien op een tekening in een duitse vraagbaak die ik heb. Logischerwijze zou daar toch eigenlijk ook iets moeten zitten, bij een aanrijding van achter blijft zo niet veel over. Bij de `95er Cabrio van mijn broer zit er wel iets over de breedte, kan ik me nog vaag iets herinneren. Hoort dat zo bij mijn auto, zonder iets tussen die twee elementen? En is daar misschien ook verschil tussen een gewone Golf 3 en een Golf 3 cabrio? Wie kan me daarover iets vertellen?

Der Typ Siebzehn 11-06-2006 09:42

niemand die me daar een antwoord op wil/kan geven?

Der Typ Siebzehn 12-06-2006 17:06

tja, dan zal ik me maar ergens anders een antwoord halen..... :mad:

Jurgen Santana 12-06-2006 17:24

Die twee elementen worden tegenwoordig niet meer gebruikt. Als je nu het binnenwerk besteld krijg je een balk die op de bevestigingspunten van de twee elementen wordt bevestigd. Een soort modificatie zeg maar.

Der Typ Siebzehn 12-06-2006 21:49

Hier heb ik wat aan, heb eindelijk een antwoord, thanx Jurgen!
Die balk wat jij zegt zal wel dat zijn geweest wat ik op de`95er Cabrio van mijn broer heb gezien, hij had zich een half jaar geleden ook de bumper nieuw moeten laten spuiten omdat een ander zijn achterbumper een beetje had geschramd, vandaar dat ik me zoiets van een balk vaag kon herinneren, ik heb er toen verder niet naar gekeken, ik wist niet dat ik een half jaar later zelf de dupe zou worden.....
ik denk dat ik deze week maar eens bij de VW-dealer van mijn vertrouwen langs ga om zo´n balk te bestellen, geeft me toch een veiliger gevoel dan alleen maar die twee elementen aan de zijkanten. Nogmaals bedankt!

RubenD 12-06-2006 22:53

Deze is dat geloof ik: 1H6 807 311 Voor zo'n 35 euro.

Lexo 13-06-2006 11:49

Quote:
Originally Posted by Rene´
tja, dan zal ik me maar ergens anders een antwoord halen..... :mad:

met zo'n reactie had je van mij al geen antwoord meer gekregen, alsof iedereen op jouw commando moet antwoorden hier.. zo werkt dat niet op een forum!

hallie mk3 13-06-2006 18:15

ik heb op me 95 cabrio ook standaard een balk van links naar rechts ;)

Der Typ Siebzehn 14-06-2006 16:35

Quote:
Originally Posted by RubenD
Deze is dat geloof ik: 1H6 807 311 Voor zo'n 35 euro.

Bedankt, dan heb ik ook al tenminste het artikelnummer bij de hand, maakt het alleen maar makkelijker bij het bestellen. :)

@Lexo: het was helemaal niet mijn bedoeling dat iemand een antwoord zou moeten geven op mijn commando, welk commando, trouwens? Ik heb helemaal geen commando gegeven, zal ik ook nooit doen, als ik antwoorden op mijn vragen krijg, dan is dat mooi, als niet, dan vind ik dat gewoon jammer, maar ik ga hier geen antwoorden eisen, nooit en te nimmer! Misschien dat die "bad-looking" Smilie (of wat daarvoor moet doorgaan) op het einde van mijn derde reply hier, misleidend is geweest? Had ik achteraf gezien beter kunnen laten.

Golf_1_gts 07-07-2006 01:09

waar was je je antwoord dan anders gaan halen?

als het daar beter en sneller is.........? ;)

Der Typ Siebzehn 08-07-2006 11:18

ik ben tevreden met het volksforum, dus ik zou niet weten waarom ik het antwoord ergens anders moest gaan halen.

Omdat Golf 1 GTS deze toch al wat oudere thread weer onder de aandacht had gebracht, kan ik ook meteen zeggen dat ik me die stalen balk voor idd zo´n 35,- pleuro´s bij een VW-dealer in Aken heb gekocht, en sinds twee weken i.p.v. die twee elementen op de carosserie onder de achterbumper zit geschroefd, geeft toch een zekerder gevoel :)

Omdat er nu een "happy end" is, letterlijk en figuurlijk :D, mag op deze thread gerust een :lock: door iemand van de volksforum crew worden gedaan.

golf3gttdi 03-08-2006 17:23

heb sinds kort mn trekhaak verwijdert, heb nu alleen een lelijk gat in de onderlijst, nu werd mij verteld dat deze lijsten niet los verkrijgbaar zijn, het lijkt net zo vast te zitten als de vr6 lip, met weerhaakjes dus.
daarom lijkt mij het logisch dat ze los verkrijgbaar zijn, iemand die hier meer vanaf weet?

Jurgen Santana 03-08-2006 17:51

Helaas niet los te verkrijgen.

golf3gttdi 03-08-2006 18:04

balen:(

All times are GMT +1. The time now is 23:19.