Uitlaat GTI altijd zelfde?
FF een vraagje,
Ik ben de brievenbus-look uitlaat onder mijn MK2 gti 8V nu helemaal beu,en op zoek naar iets anders.Nu heb ik wel iets gezien maar volgens de verkoper is die voor een 16V. Uiterlijk zie ik niet veel verschil,is dit niet gewoon dezelfde??? Moet namelijk meteen passen,wil niet een hele dag lassen en slijpen... |
De 16v had 2 pijpjes, de 8v maar 1. Voor zover ik weet dan..
|
Quote:
Da's alleen bij een 84er GTI het geval, vanaf '85 heeft ook de 8v 2 pijpjes. Maar volgens mij is de diameter van een 16V groter. |
Het gaat mij eigenlijk meer om de bevestiging,dus of de diameter en ophangpunten hetzelfde zijn.Wil namelijk geen orginele uitlaat,maar wel een die ik er meteen onder kan hangen...
|
Quote:
My bad, heb namelijk een 84er.. (wel met 16v uitlaat.. om het nog duidelijker te maken zeg maar :rolleyes: ) :redface: |
diameter van 16 v is groter d8 ik
|
Die is inderdaad groter. Diameter van de 16V is gelijk aan die van de G60. 8V (GTI) is weer ietsje dunner
|
Past dus niet...Jammer want ik ben wel aan een nieuwe toe maar heb weinig zin om weer 300 euro voor een sebring ofzo neer te tellen!Toch maar een universele en zelf wat klussen dan.
|
Je kunt ook adapters kopen om van je 8V diameter (52mm?) naar de 16V maat (54mm) te gaan.
|
Oow dat is ook wel een idee dan...Zijn de ophangbeugels wel hetzelfde?
|
Die zijn identiek ja.
|
een 8v is uitwendig 50mm en een 16v uitwendig 55 mm
|
LET OP!!! Bij een edition one 8v is de diameter gelijk aan die van een 16v. dit heb ik ervaren uitlaat kapot geslepen omdat hij niet los wilde en toen paste die niet en t was dus zondag kl*te s'maandags ff ziek gemeld en een andere gehaald die van een 16v dus
|
Heb al een nieuwe besteld bij speedfactory,mogen ze er daar lekker onder hangen!
|
Het is ook nog eens zo dat bij de latere 16v's de BEIDE pijpjes op de demper uit komen, bij eerdere modellen en de 8v komen ze eerst samen voordat ze de demper in gaan... dus :)
Dennis, maak eens n foto, jij hebt toch zo'n met 2 echte pijpjes |
All times are GMT +1. The time now is 13:24. |