tik in blok 2f 1.0
Hallo mensen,
Ik wil een polo coupe gaan kopen, een oudje van 1987. Het is een 1.0 en ik heb eerder zoon polo gehad. Deze tikt echter bij koude motor, neem aan dat het een hydraulische klepstoter is. Nu is mijn vraag, kan dit kwaad? Kan ik dit makkelijk verhelpen? mvg, Jeroen |
als het binnen een kort tijd (neem en half uur) minder word/weg gaat is het niet zo erg.
|
en om een klepstoter te vervangen moet de distributie eraf, nokkenas eruit en dan kan je aan de klepstoters.
|
thnx
|
overigens het is een polo 2, een 2f is vanaf '91
|
Als je gas geef word het dan ook minder, slechte oliedruk misschien?
Maargoed ik heb (hou had bedoel ik) ook getik in mijn KR blok, nu heb laatst eindelijk mijn olie vervangen. Voordat ik dat deed een spulletje van Valvoline erin gekiepert en daarna olie+filter vervangen. Nu tikt tie niet meer! En als dat niet werkt, de handel vervangen. Zoveel kost het niet volgens mij. |
Heb de polo toch niet gekocht.. vertrouwde het niet aangezien er olielekkage was bij het blok ergens vandaan. Denk dat de verkoper 330.000km bedoelde ipv 130.000 :)
toch bedankt allemaal! |
mss maar best dat je hem dan niet gekocht hebt :)
altijd op je gevoel afgaan als het over een auto kopen gaat, een eerlijke verkoper doet ook al veel :) |
waarom koop je een auto met tik? Er zijn er ook zonder tik... ingesleten nokken kun je lang mee doorrijden... maar je kunt ook pech hebben... naar mijn weten zijn er ook 2f vanaf 90...
|
All times are GMT +1. The time now is 06:43. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.