Zonder G-lader rijden
Even een vraagje voor een vriend van me, zaterdag gaan we rijden naar oostenrijk, ondanks dat zn lader net gereviceerd is wil hij toch even een korte riem meenemen voor de zekerheid, zodat hij ook zonder lader kan rijden.
Welke riem moet hij hebben? welke lengte of type nummer ofzo... Gr John |
gaat dat dan zomaar, zonder lader rijden?? zo krijg je toch geen luchttoevoer naar de intercooler en daarna naar je inlaatspruitstuk?? of heb ik het mis, dan sorry alvast!
|
kan best hoor, je gaat wel een heel stuk achteruit kwa vermogen..
je motor zuigt uit zichzelf ook lucht aan (hoe zouden normale motoren draaien anders??) |
verbruik schiet omhoog etc.. meer werk dan je denkt en meer last ook
|
Hey John, jij hier? Wat een kleine wereld...
Maar goed, kan hier niet gewoon een riem op van een gewone 8v? Hij hoeft toch verder nergens over te lopen als je hem zonder de lader laat draaien? |
Quote:
dat bedoelde ik ook juist. chip is toch geschreven voor die maat, als je dan ineens veel minder lucht naar de motor gaat, lijkt me dat heel het systeem nie goed op elkaar werkt. inderdaad veel hoger gebruik en vermogensverlies. |
Dat ie wat minder vermogen heeft, en wat meer gaat zuipen is altijd beter dan aan de zijkant van de duitse autobahn te staan... 1x gedaan en je bent je leven daar echt niet zeker :tongue:
Maar we zijn er al achter, het is een riem van een volvo 850. |
verbruik 1 op 4 ..meen ik serieus
|
Hoe komen jullie allemaal aan de wijsheid?
Als een G-40 lader .6 bar levert (normale lader, beetje slijtage), en je haalt m er helemaal af... dan blijft er van de 113 pk nog ongeveer 80 (!) over volgens de boekjes. Maar d'r gaat niets in noodloop ofzo: hoeveelheid lucht wordt nog steeds gemeten, inspuiting normaal geregeld etc etc etc. Alleen t vermogen loopt (drastisch?) terug. 't wordt wat anders als ie in noodloop gaat lopen (ergens een sensor stuk, lambda dood etc), maar de lader zorgt alleen voor druk, en die druk wordt ook nog alleen gebruikt bij een gas-pedaal-stand van meer dan +/- 60%.. (daaronder blijft de retour open, en blaast de G-lader de lucht alleen maar rond. |
Lolzy :d
|
Quote:
proefondervonden met een g60... en met mij meerdere :rolleyes: |
een collega van christiaan wilde ook de g40 lader eraf hebben maar dat ging toen niet omdat hij in het oliecircuit zat, zei hij
|
die kun je afdoppen
|
Denken jullie niet dat het grootste vermogensverlies komt omdat je met een lage compressie verhouding rijdt, terwijl je geen drukvulling meer hebt?
Ik wel namelijk. |
Ik heb 2 auto's met een compressieverhouding van standaard 1:8
Daar kan je dus bijwijzevan zo een G-lader of Turbo op knopen. Och: dat heeft VW zelf ook gedaan: 1 vd eerste motoren met test G-lader (G45) werd op een HH blok geknoopt), en 1 op 10 is echt wel een haalbare kaart.. zie: http://www.spritmonitor.de/de/ueber..._e=1982&minkm=0 Grootste vermogens verlies komt dus inderdaad door de lage compressie. Maar zolang je 't pedaal niet vol intrapt, blaast te G-lader de lucht toch vooral rond, ipv IN de motor? BTW: afdoppen van de olie-leiding: als je de lader daadwerkelijk verwijderd. maar zolang ie gewoon blijft hangen, maar niet aangedreven word (riemen) hoef je de olie-leiding ook niet af te doppen. Maar goed: blijft natuurlijk gissen. Meten is weten: Richard: HOE reed je met die G-60 zonder lader? Liep de motor in noodloop? of gewoon normaal? wat voor 'vermogens-vraag' vroeg je vervolgens van de motor? rustig cruizen naar de Wortersee, normaal stadsverkeer, planken etc? |
Quote:
Hoe krijg je dat voor elkaar dan? Dat klopt echt niet hoor... Dus dan gaat hij meer inspuiten terwijl hij minder luchtmassa meet. Verklaar plz :confused: |
All times are GMT +1. The time now is 20:46. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.