Olie in luchtfilter 2liter t2b
Hallo,
Ben bezig met mijn dubbelcabine pickup. Deze had lekkage aan de linkerzijde van de motor. Motor uitgebouwd. oliekoeler gecontroleerd geen lekkage. Oliedruksensor op druk gezet deze was lek op het kunststof!! Nu heb ik het luchtfilter er af gehad. Dit was aan de rechterzijde bij de slang van de carterontluchting zeiknat van de olie. Volgens mij is dit niet normaal. Olie peil is goed. Bakje van de carterontluchting op het blok los gehaald. Echter in het werkplaats handboek staat er geen tekening van. Hoort hier nog iets in te zitten of in de slang naar het filter toe om de olie af te scheiden? Jeroen |
Het lijkt me dan dus dat de carterdruk hoger is dan normaal...Zuigerveren?
|
uhm ik heb een T2b met 1600 motor mijne doet dat ook olie in me luchtfilter schuim pleuren ...
mijne wilde op t laatst zelfs niet eens meer starten omdat ie geen lucht meer kreeg . mij werd er gezegt dat het systeem milieu vriendelijker was .. dus ik heb er een nieuw filter ingezet ander stuk slang erop gezet en de olie gewoon in de motor ruimte bak laten lopen is ook goed tegen de roest af en toe beetje uit wrijven met een doek.. tot nu toe loopt me T2 als een zonnetje alleen kan me uitlaat wel stiller maar voor de rest ben ik erg tevreden :) dat bussie brengt me overal naar toe. |
onderdelen carterventilatie - olie in filter type 4 motor
Carterdruk te hoog lijkt me bijna onmogelijk. Immers er is een open verbinding met het luchtfilter. Nu heb ik in auto motor klassiek gelezen dat er normaal een olieafscheider in de slang danwel op het carter zit. Nu heb ik bij inbouw van de motor jaar geleden de slang vervangen die van het luchtfilter naar het carter loopt en niet gecontroleerd of er iets in zat. Van de week maakte ik het bakje op het blok los en hier zat ook geen staalwol oid in.
Dus weet iemand wat er wel of niet iets in het bakje op het blok danwel in de slang hoord te zitten. Misschien heeft iemand een gedetaileerde tekening? Kan onderdaad de slang eens los hangen en kijken wat er gebeurt.(of er olie uit komt zetten door te hoge carterdruk). Jeroen |
Je zou de slang van de carterontluchting op een appart filtertje kunnen zetten.
Laat de slang lang genoeg zodat je deze onder je blok kan vast zetten. (anders heb je een vette bende) Je hebt dan geen olieafscheiding meer in je luchtfilter. Bij het 2L blok bij mijn bus had ik er ook last van. Sinds dien loopt het blok ook wat netter. |
Je bedoeld gewoon de carterventilatie gewoon onder het blok uit laten komen.
Zal het morgen even proberen. Blijf het een vreemd verhaal vinden dat die olie in het filter komt, of is dit gewoon een van de kleine constructiefoutjes van vw.. Bedankt alvast Jeroen |
Ja je kan deze gewoon onder het blok uit laten komen, maar zet wel een filter op het eind.
|
Carterdruk te hoog bijna onmogelijk? :rolleyes: Het lijkt me niet heel gek dat doordat de carterdruk naarmate de jaren verstrijken en de spullen verslijten, hoger wordt dan gebruikelijk...De olie wordt daarheen gedrukt waar het het makkelijkst naar toe wil...Bij je luchtfilter wordt de oliestroom zelfs nog een handje meegeholpen door de aanzuiging van je motor...Als je bij een gifspuit druk boven de vloeistof zet, komt het toch ook door het slangetje omhoog? :tongue:
|
:goodpost:
|
Vergeet ook niet om de aansluiting van het luchtfilter waar eerst de carterontluchting opzat af te dichten.
Anders zuigt deze valse lucht aan. |
Quote:
Je motor krijgt toch nog steeds de lucht via het luchtfilter, net zoals wanneer je hem wél aansluit? Valse lucht is wanneer er lucht ná de carb.(s) bij het mengsel komt. Jens |
afdichten luchtfilter
Weet dat ik het luchtfilter dan moet afdichten, opening zit na het filter element. Motor komt uit een bus deze had nog een slang naar de luchtventilatie zitten links en rechts. Deze heb ik afgedicht met een whiteboard marker dop. Paste precies...
Jeroen |
Quote:
Het gaat er om dat de lucht die in de carb komt ook gefilterd is. Aangezien de aansluiting van de carterontluchting na het filterelement komt zuigt de carb een luchtstroom aan die je eigenlijk niet wilt hebben. Vandaar even de gaten afdichten zodat alle lucht via het filter in de carb komt. Misschien kon ik beter met "vuile" lucht bewoorden. Al moet ik opmerken dat de carterontluchting niet echt schone lucht is. :D |
de oplossing
In ieder geval allemaal bedankt voor de reply.
Na een iets te lang bezoek aan het buitenland afgelopen zaterdag weer tijd voor de bus. Geen extreme olie in het luchtfilter. Voor de zekerheid een luchtfilter van een pneumaat (rvs wol) in de slang van carter naar luchtfilter geplaatst. Nieuw luchtfilter geplaatst. Olie peil gecontroleerd en hier zat iets te veel in.. oops iets te enthousiast met vullen geweest. Olie afgetapt circa 300cc tot op maximaal peil en geen olie meer uit uitlaat? We kunnen weer rijden Jeroen |
All times are GMT +1. The time now is 20:24. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.