Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Algemeen (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   keuring golf1 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=20728)

golf1 24-04-2006 10:05

keuring golf1

Ik ben van plan om een 16v motor in mijn golf1 te monteren. Ik heb een golf1 1600cc automaat, 75pk. Hoe kan ik het realiseren dat mijn auto straks wordt goedgekeurd? :confused:

gr johannes

Stijn 24-04-2006 10:14

Op de letter van de wet zou je de auto ter keuring aan moeten bieden bij RDW (vermogen is zowat verdubbeld), maar in de praktijk zul je geen problemen krijgen bij de APK (op kenteken staat 4 cylinders benzine, klopt dus nog).

golf1 24-04-2006 10:18

Quote:
Originally Posted by Stijn
Op de letter van de wet zou je de auto ter keuring aan moeten bieden bij RDW (vermogen is zowat verdubbeld), maar in de praktijk zul je geen problemen krijgen bij de APK (op kenteken staat 4 cylinders benzine, klopt dus nog).

keuren ze em af als die zoveel meer pk heeft?

Christiaan 24-04-2006 10:21

Hoeft niet, maar je kunt wel een hoop gezeik krijgen als je een ongeluk krijgt / veroorzaakt....

hajee 24-04-2006 10:26

Quote:
Originally Posted by Christiaan
Hoeft niet, maar je kunt wel een hoop gezeik krijgen als je een ongeluk krijgt / veroorzaakt....

...en het niet omgekeurd is,
apk geeft geen problemen, 4 cylinders blijft 4 cylinders, maar inderdaad wat christiaan zegt, als je een ongeluk krijgt, bestaat inderdaad de kans dat er een technisch onderzoek komt, en dan kon het nog wel eens vervelende gevolgen hebben.

golf1 24-04-2006 10:33

Quote:
Originally Posted by hajee
...en het niet omgekeurd is,
apk geeft geen problemen, 4 cylinders blijft 4 cylinders, maar inderdaad wat christiaan zegt, als je een ongeluk krijgt, bestaat inderdaad de kans dat er een technisch onderzoek komt, en dan kon het nog wel eens vervelende gevolgen hebben.

Dus ik zou hem technisch helemaal in orde moeten maken. Remmen etc ver vangen, gewoon de onderdelen op elkaar afstemmen....

steven16v 24-04-2006 10:47

Quote:
Originally Posted by golf1
Dus ik zou hem technisch helemaal in orde moeten maken. Remmen etc ver vangen, gewoon de onderdelen op elkaar afstemmen....

Yep, maar dan nog moet je hem rdw laten keuren.

golf1 24-04-2006 11:40

Quote:
Originally Posted by steven16v
Yep, maar dan nog moet je hem rdw laten keuren.

hoe zit dat dan met die 40% regeling. Dat je maar 40% meer pk's mag hebben tov het orgineel aantal pk's?

René 24-04-2006 11:41

klopt....je mag 40% vermogenswinst hebben...als je meer winst hebt, dan zou je hem opnieuw moeten keuren officieel

golf1 24-04-2006 11:59

Quote:
Originally Posted by René
klopt....je mag 40% vermogenswinst hebben...als je meer winst hebt, dan zou je hem opnieuw moeten keuren officieel

DAt opnieuw laten keuren zal wel flink wat geld gaan kosten en je auto moet dan ook echt helemaal in orde zijn. Weet iemand hoeveel pk zo'n 16v motor heeft?

Stijn 24-04-2006 12:15

PL 129 of KR 139

Keuring omvat een rijtest op Lelystad en o.a. een dB meting.

Moroder 24-04-2006 16:21

Quote:
Originally Posted by Stijn
Keuring omwat een rijtest op Lelystad en o.a. een dB meting.

Idd, en dat is meestal niet goedkoop. Aangezien er geen typegoedkeuring is voor een Golf 16v (jah of Golf Oettinger). Het kost een aantal duiten, maar van het ongeluk gezeur ben je af!

sjampoo 24-04-2006 17:39

Quote:
DAt opnieuw laten keuren zal wel flink wat geld gaan kosten en je auto moet dan ook echt helemaal in orde zijn. Weet iemand hoeveel pk zo'n 16v motor heeft?

Ook als je m niet laten keuren door de RDW lijkt t mij zeer verstandig dat de auto verder ook helemaal in orde is.....

just my .02

maniacmark 24-04-2006 17:50

Quote:
Originally Posted by sjampoo
Ook als je m niet laten keuren door de RDW lijkt t mij zeer verstandig dat de auto verder ook helemaal in orde is.....

just my .02

I TotaLLy AgreE

hajee 24-04-2006 18:50

Quote:
hoe zit dat dan met die 40% regeling. Dat je maar 40% meer pk's mag hebben tov het orgineel aantal pk's?

minder dan 40% vermogenstoename is alleen een geluidstest,
meer dan 40% vermogenstoename is geluidstest + weggedragtest.
(indien er geen andere typegoedkeuring aan de auto kan worden gehangen)

All times are GMT +1. The time now is 03:37.