dorpels
Via de search kon ik het niet vinden, dus vandaar deze vraag.
Heeft er iemand een tekening o.i.d. van de dorpels van een T2a, als ik me niet vergis bestaat dit uit 3 delen maar ik kan er niets duidelijks over vinden. Wel kan ik terug vinden dat links een buiten, binnendorpel en vertevigingsbalk heeft? en rechts? bij mij is zowel de binnen als buiten (L+R) kant weggerot, dus ik denk aan nieuwe dorpels, kniestukken (zijn ook rot) en buitenplaat achterscherm. wat heb ik allemaal nodig volgens jullie? Het is trouwens een T2a Single cab van '70. Alvast bedankt. |
Quote:
kijk eens bij Clasic VW Resto, Sjef heeft compete tekeningen staan van dorpels etc. http://www.classicvwresto.com/ |
Quote:
hey Luuk, dat wist ik niet, ik heb een single-cab en hiervan heb ik de complete vloer eruitgehaald ook de tussen balkjes e.d. zijn weg. omdat ik de bus heb omgeboud naar waterkoeling wil ik dit ook zo houden (onder in deze ruimte staat nl. mijn radiateur) ik had zelf gedacht om de buitenplaten van de dorpels te vervangen (voor het zicht) en binnen alleen een frame te maken van kokerprofielen wat tevens links en rechts wat extra versteviging moet gaan geven ivm met de G60 motor. van de kokerprofielen (die tegen de binnenkant van de dorpels zitten) naar de chassis balken komen dan aluminium klepbladen die de lucht richting radiateur en intercooler sturen. zoals ik het kan beoordelen heeft mijn bus de stevigheid in de chassis balken en in de balken die onder de laadvloer zitten, dus zou ik zelfs zonder dorpels kunnen rijden?? Groeten, Paul |
Quote:
ik heb hem al gemailt, na zijn bruiloft even bellen. Gr, Paul. |
Quote:
Hey Luuk, de vloer gaat er helemaal uit, tussen de 2 chassis balken komen nog wel wat balkjes terug voor stevigheid en voor de schakelstang. langs de dorpels komen kokerbalken (vanwege jou reactie zal ik deze wat zwaarder maken). de originele steunen die van het chassis naar de dorpel lopen heb ik ook van kokers gemaakt. kortom alles wat ik er weer terug in las is veel steviger dan origineel, maar in aantal komt er iets minder terug. ook zit ik er aan te denken om vanaf de nieuwe kokers naa boven te schoren. als ik zover ben volgen de pic's. P.s. zouden er nog mensen zijn die jou project niet gevolgd hebben?????? :chair: Gr, Paul. |
All times are GMT +1. The time now is 05:49. |