Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Type 2 (bus '49-'67) (bus '68->) (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Hoe wisselen we de achterwielen bij een verlaagde t2a??? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=20474)

mattijs 15-04-2006 12:14

Hoe wisselen we de achterwielen bij een verlaagde t2a???

Dag fijne mensen, ik ben in het bezit van een verlaagde t2a bus van '71 en wil hier andere velgen onder monteren, maar krijg de oude er niet eens meer onder vandaan...Hoe lossen jullie dat op met jullie bussen? :confused: Het zal toch ook wel eens voor komen dat je onderweg een wiel moet wisselen??Gr. mattijs

Fahrvergnugen 15-04-2006 17:55

Quote:
Originally Posted by mattijs
Dag fijne mensen, ik ben in het bezit van een verlaagde t2a bus van '71 en wil hier andere velgen onder monteren, maar krijg de oude er niet eens meer onder vandaan...Hoe lossen jullie dat op met jullie bussen? :confused: Het zal toch ook wel eens voor komen dat je onderweg een wiel moet wisselen??Gr. mattijs

Ik had hetzelfde toen ik die van mij 3 tandjes lager legde.
je moet eerst de bus op krikken en dan met een schaarkrikje de achterwielophanging naar beneden krikken.

evt. je band leeg laten.

Suc6.
Paul.

Jeroentjuh 15-04-2006 19:07

Maare plaats eens een foto van de bus, kben wel benieuwd.... Welkom trouwens hier...

mr. horsepower 15-04-2006 20:35

m verhoge :cool:

mis kun je m net er langs hale

ik heb er geen ervaring mee

Jurgen Santana 15-04-2006 21:03

Quote:
Originally Posted by mr. horsepower
m verhoge :cool:

mis kun je m net er langs hale

ik heb er geen ervaring mee

:rolleyes:

stufenheckfahrer 16-04-2006 00:12

Quote:
Originally Posted by Fahrvergnugen
Ik had hetzelfde toen ik die van mij 3 tandjes lager legde.
je moet eerst de bus op krikken en dan met een schaarkrikje de achterwielophanging naar beneden krikken.

evt. je band leeg laten.

Suc6.
Paul.

Hmmm, dus je hebt twee krikken nodig om 1 wiel te vervangen?

Het nut van verlagen ontgaat mij nog steeds (steeds meer)

Greetz Ron

Frieser 16-04-2006 09:41

Quote:
Originally Posted by stufenheckfahrer
Hmmm, dus je hebt twee krikken nodig om 1 wiel te vervangen?

Het nut van verlagen ontgaat mij nog steeds (steeds meer)

Greetz Ron

Nuttig is het niet, het ziet er gewoon retecool uit!

mattijs 16-04-2006 13:34

Haha ja ik had na het snowboarden wat last van m'n knie...en zodoende ben ik er samen met de fysiotherapeut toe gekomen die bus te verlagen, teneinde de instap te vergemakkelijken!!!:nana:Maar ik merk al dat het inderdaad even met twee krikken kloten wordt...Heb er nu 14 inch onder zitten, heb nog 15 inch velgen maar die gaan het er niet gemakkelijker op maken waarschijnlijk :rolleyes: Bedankt voor de reacties en fijne paasdagen!!!

stufenheckfahrer 16-04-2006 17:59

Quote:
Originally Posted by Frieser

Als je het cool vind dat je bus eruit ziet alsof er 3 kuub in ligt, dan gooi je er toch gewoon 3 kuub zand in :tongue:

Quote:
Originally Posted by Luuk
Als hij verlaagd is stap je makkelijker in

Ben jij zo´n klein mannetje dan? :D

Greetz Ron

mattijs 16-04-2006 19:19

Ach, zo'n bus is gewoon te fraai om op standaardhoogte te houden...Maar gelukkig zijn er zat mensen die het daar niet mee eens zijn, dan blijf je vergelijkingsmateriaal houden hahaha!!! :D

Frieser 17-04-2006 08:16

Quote:
Als je het cool vind dat je bus eruit ziet alsof er 3 kuub in ligt, dan gooi je er toch gewoon 3 kuub zand in :tongue:

't is een camper, geen kiepwagen ;)

JeeWee 17-04-2006 09:03

hoe groter de diameter en hoe platter de band hoe gemakkelijker het gaat is mijn ervaring, maar als de velg weer breed wordt dan wordt het weer lastiger... Maar een koevoet wil ook wel werken, even een goed punt opzoeken!

primer-look 17-04-2006 09:14

Quote:
Originally Posted by Frieser

Als je het cool vind dat je bus eruit ziet alsof er 3 kuub in ligt, dan gooi je er toch gewoon 3 kuub zand in

Quote:
Originally Posted by Luuk
Als hij verlaagd is stap je makkelijker in

Ben jij zo´n klein mannetje dan?

Greetz Ron

Ron toch.................volgens mij zit je op het verkeerde forum , forum van de LVWCN is denk ik meer jou ding...............hahahahahahhahaaa

Greeets

Dennis

stufenheckfahrer 17-04-2006 10:42

Quote:
Originally Posted by primer-look

Ron toch.................volgens mij zit je op het verkeerde forum , forum van de LVWCN is denk ik meer jou ding...............hahahahahahhahaaa

Greeets

Dennis

AAAAAHhhh nee!

Kijk, bij de LVWCN vinden ze dat origineel MÓET, en ik heb een hekel aan moeten!

Hier vind ik het leuk af en toe eens wat tegengewicht te geven, omdat men hier ook vind dat iets moet....., verlagen.

Beide instellingen zijn even kortzichtig, en daar zit ik lekker mee te klooien :tongue:

Matthijs geeft al aan dat het leukste is als er verschillen zijn ;)

greetz Ron

Frieser 17-04-2006 20:09

Van mij kan een bus niet leip genoeg, ik heb serieus na zitten te denken om mijn bus te verhogen :eek: maar ben bang dat er teveel nadelen aan zitten.... dus daarom eerst maar eens verlagen :)

Djoek 19-04-2006 16:38

Quote:
AAAAAHhhh nee!

Kijk, bij de LVWCN vinden ze dat origineel MÓET, en ik heb een hekel aan moeten!

Hier vind ik het leuk af en toe eens wat tegengewicht te geven, omdat men hier ook vind dat iets moet....., verlagen.

Beide instellingen zijn even kortzichtig, en daar zit ik lekker mee te klooien :tongue:

Matthijs geeft al aan dat het leukste is als er verschillen zijn ;)

greetz Ron

ben je weer bezig jaaaah :chair:

stufenheckfahrer 19-04-2006 16:53

Quote:
Originally Posted by Djoek
ben je weer bezig jaaaah :chair:

Heeeej maatjen! Gun mij ook eens een hobby ;)

Greetz Ron

Djoek 19-04-2006 23:23

sorry mensen ik was hem even uit het oog verloren en hij is weer met z'n anti verlagen bezig...zie ik je vrijdag bij de vergadering ?!?

stufenheckfahrer 20-04-2006 19:43

Quote:
Originally Posted by Djoek
sorry mensen ik was hem even uit het oog verloren en hij is weer met z'n anti verlagen bezig...zie ik je vrijdag bij de vergadering ?!?

Als ik maar niet op een laag stoeltje moet zitten wel ja :D :D

Greetz Ron

wannabay 20-04-2006 19:51

ehhh.... de Anti Verlaag Wagen Club jaarlijkse vergadering ofzo? ;)

All times are GMT +1. The time now is 14:35.