Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Vento MK III (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   8v spruitstuk (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=20374)

Reaper Kustoms 11-04-2006 22:16

8v spruitstuk

past een spaghetti-spruitstuk van een mk2 1.8 8v ook op een mk3 2E (2.0 8v)?

TD15 11-04-2006 22:26

volgens MIJ (dus misschien wel fout ;)), gaat dat niet passen. De kop is iets anders dacht ik...

Reaper Kustoms 13-04-2006 12:11

iemand ervaring met dit? ik zou graag een spruitstukje kopen. echter blijft deze motor er niet te lang in en wil geen nieuwe kopen. spruitstukken voor mk2 zie je vaker te koop staan, mk3 zelden (en voor hoge prijzen). daarom wil ik weten of dat van een mk2 past. iemand ervaring, of iemand die zeker weet of het wel of niet past?

Black Devil 13-04-2006 14:57

Neem je er toch eentje van raceland, die zijn nieuw onder de 300,-

Reaper Kustoms 13-04-2006 15:12

ja die heb ik ook gezien, maar die zijn pisdun (tenminste zo zien ze uit). als ik een nieuwe neem dan wil ik ook een supersprint gruppe a. raceland heb je idd al voor 200 euro.

hoe dik zijn die raceland gevallen? bij de uitgang/ aanlsuiting kat?

Sideshow Bob 14-04-2006 18:20

Ik heb nu al een half jaar een spruitstuk van raceland onder mijn cabbie en ik heb er nog geen problemen mee. Maar de kwaliteit zal natuurlijk niet hetzelfde zijn als 1 van supersprint ofzo.

ralphey 16-04-2006 17:49

Quote:
Originally Posted by Sideshow Bob
Ik heb nu al een half jaar een spruitstuk van raceland onder mijn cabbie en ik heb er nog geen problemen mee. Maar de kwaliteit zal natuurlijk niet hetzelfde zijn als 1 van supersprint ofzo.

Ik ben zelf al een tijdje op zoek naar een leuke spaghetti voor een golf3 cabrio en heb ook aan Raceland gedacht.
De reden om er geen te bestellen was voor mij het ontbreken van een of ander flexibel stuk vlak voor de katalysator (klopt toch?).
Het jij nu geen problemen met het uitlaatsysteem, worden de krachten op de rest van de uitlaat nu niet teveel bij plots gasgeven of gas loslaten (het hangt allemaal welliswaar in rubbers maar toch.)

Ik wil dit graag weten omdat ik net een prachtige Supersprint binnen heb gekregen :tongue: , eentje die origineel voor het vervallen van de katalysator was, origineel hoort hier iets van een flexibel stuk op (een soort schuifstuk bijelkaar gehouden met grote veren) maar dit stuk is verwijderd om er een montageflens voor de kat op te maken :confused: .
Ik kan hem natuurlijk zo monteren, maar ik kan hem ook nog terugsturen. :(

m.vr.gr. Ralph

René 16-04-2006 17:53

Quote:
ja die heb ik ook gezien, maar die zijn pisdun

Quote:
echter blijft deze motor er niet te lang in

ideaal toch

Der Typ Siebzehn 17-04-2006 15:31

Quote:
Originally Posted by Reaper Customs
echter blijft deze motor er niet te lang in

spaar je dus het geld.....

Reaper Kustoms 17-04-2006 21:25

klopt...
maar je moet toch iets hebben om je handen vuil te houden in de tussentijd he :D

Reaper Kustoms 17-04-2006 21:29

Quote:
Originally Posted by ralphey
Ik ben zelf al een tijdje op zoek naar een leuke spaghetti voor een golf3 cabrio en heb ook aan Raceland gedacht.
De reden om er geen te bestellen was voor mij het ontbreken van een of ander flexibel stuk vlak voor de katalysator (klopt toch?).
Het jij nu geen problemen met het uitlaatsysteem, worden de krachten op de rest van de uitlaat nu niet teveel bij plots gasgeven of gas loslaten (het hangt allemaal welliswaar in rubbers maar toch.)

Ik wil dit graag weten omdat ik net een prachtige Supersprint binnen heb gekregen :tongue: , eentje die origineel voor het vervallen van de katalysator was, origineel hoort hier iets van een flexibel stuk op (een soort schuifstuk bijelkaar gehouden met grote veren) maar dit stuk is verwijderd om er een montageflens voor de kat op te maken :confused: .
Ik kan hem natuurlijk zo monteren, maar ik kan hem ook nog terugsturen. :(

m.vr.gr. Ralph

zonder kat kun je het vergeten om door de apk te komen. heb je wel zijn om elke keer je spruitstuk af te bouwen bij de keuring?

ik kwam tenminste er niet doorheen bij de keuring, te hoge uitstoot.

Marco 17-04-2006 22:44

Quote:
zonder kat kun je het vergeten om door de apk te komen. heb je wel zijn om elke keer je spruitstuk af te bouwen bij de keuring?

Waar baseer je dat op? Stel je haalt je kat leeg, plaatst m trug (voor t oog) krijgt vervolgens CO meeting cq viergastest en het valt binnen de grens?? Precies..... :D

ralphey 17-04-2006 23:02

Quote:

Oke, nog een keer, wel een beetje aandachtig lezen volgende keer!! :mad:

Er zit nu dus wel een flens voor de kat op, maar geen flexibel schuifstuk die de grootste klappen van de motor opvangt.

Voor zover ik weet heeft een Raceland spruitstuk ook geen flexibel stuk, dus wil ik graag van de Raceland eigenaar "sideshow bob" (die hem al een jaar gebruikt) weten of dit wel of geen problemen oplevert.

m.vr.gr. Ralph

VWJYI 18-04-2006 16:31

mijn broertje heeft voor zijn golf 3 cabrio ook een spagettie van een 2 gekocht..... heeft deze helemaal aan moeten passen... paste echt niet en miste inderdaad het flexibel stuk... heeft er toen de flens van zijn 3er aan gezet en zijn kat leeggemept.... had toen geen goed co meer...... heeft nu de kat van een tdi eronder en en verder de hele uitlaat aangepast... is dat hij alles zelf doet( hij is lasser) anders was hij goedkoper geweest met een nieuwe voor golf 3 te halen....

steven16v 18-04-2006 17:13

Als je auto van voor '93 is dan hoef je geen 4 gas test te doen. Dus dan komt ie wel door de keuring zonder kat.

Reaper Kustoms 19-04-2006 12:06

verdomme, dan is die van mij net 3 maanden te vroeg geboren.

Antoineveld 22-04-2006 16:17

Inderdaad heb ook de kat leeg en kwam ook door de APK, mijn golf 3 is van 9-92, dus geen viergassen test nodig. De lamdba waarde was wel te hoog maar de Co was net goed, dus APK goedgekeurd. Zonder kat kom je naar mijn idee nooit door de viergassen test.

All times are GMT +1. The time now is 23:54.