Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Golf II GTI 16v probleempje (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=20353)

16klapper 11-04-2006 16:28

Golf II GTI 16v probleempje
 
hallo,

ik heb een golf 2 gti. maar ik heb een heel raar probleem. Ik heb hem nu een paar maand en in de eerst maand direct maar een beurt gegeven. direct die dag begon de auto ineens blauw te roken, meestal als ik van het stoplicht gewoon rustig wegrijdt. Maar na een tijdje hield dat ook weer gewoon op.

en geen rook meer, tot ik na een paar dagen ontdekte dat ook de koppakking lek was, toen heb ik de koppakking met alle pakkingen en distributie en v-snaren ook maar vervangen. dit alles klaar, redelijk goed afgesteld en wel. heb ik een probleem dat hij stationair heel onregelmatig loopt. Kan dit aan een stationair schakelaar liggen die bij het gasklephuis opzit?

ook heb ik gewoon een 2y bak geloof ik, zoiets zag ik onder op de bak staan toen ik m op de brug had. met nog een paar letters, maar hij maakt wel 3800tpm bij 120km/u. kan dit? en welke bak kan ik het makkelijkst eronder zetten om gewoon rond de 3000tpm te rijden met 120, en wat moet ik dan allemaal vervangen?

maar nu....

Rijdt ik vandaag gewoon lekker rond. zien ik ineens in mijn spiegel weer ineens gewoon heel erg blauwe rook. maar ik direct pijlen. en het niveau staat gewoon nog op maximum sinds die beurt. ik heb ongeveer 2000Km gereden.

Wie o wie weet wat dit kan zijn?

Mvg

Edwin

saus 11-04-2006 16:37

De rubbertjes op je klepgeleiders lekken misschien. Nieuwe klepsteelrubbertjes !

En dit kan komen omdat je klepsteelgeleiders teveel speling hebben met je kleppen.

Is dit het : nieuwe klepgeleiders erin laten persen.

TD15 11-04-2006 16:47

3800 toeren bij 120 km per uur bij een 16v? Wooow...ik heb een 8v en die maakt 3200 toeren bij 120 km per uur. Die bak is toch juist korter dan van jou? :confused:

Zestienkleppen 11-04-2006 16:50

Een 16v is toch wel een beetje een toerenmotor, die inderdaad veel toeren loopt op de snelweg. 3000 is denk ik wel een beetje weinig, dan heeft je auto veel minder puf, zeker als de voorgaande versnellingen op dat toerengebied ingesteld zijn.

Zelf heb ik (niet opzettelijk) een 9A bak van een corrado gemonteerd, die een (nauwelijks merkbare) langere 5 heeft. Dit scheelt hoogtens een paar honderd toeren.

Het stationair lopen is wel vaker een probleem, en het kan verschillende oorzaken hebben. Makkelijk te checken is of je ISV nog werkt. Je kunt het beste even de zoekfunctie daarvoor gebruiken, daar is voldoende over geschreven.

TD15 11-04-2006 16:54

Onsteking heel vroeg? Loopt hij ook niet mooi stationair van! Scherper nokkenas...loopt ook niet mooi stationair! Zou ook weer kunnen kloppen dat hij veel toeren moet maken voordat hij meer vermogen levert... :)

16klapper 11-04-2006 16:55

ontsteking heb ik net afgesteld, maar kon geen merktekens meer vinden. we hebben dit met natte vinger werk gedaan. en die 3000 tpm was een beetje een streven. het iets minder puf hebben van de motor maakt niet zo heel veel uit. Zovaak heb ik niet situaties dat ik echt heel veel vermogen nodig ben, en anders hebben we altijd wel een verzet eerder
:rolleyes:

TD15 11-04-2006 16:57

Is je teller wel goed...geen grotere wielen erop?

16klapper 11-04-2006 17:00

bandenmaat = 195-50/15 en met 120 rijdt ik niks sneller of slomer als andere weggebruikers(op een 120 stuk in ieder geval ;) )

TD15 11-04-2006 17:04

Zijn zelfs nog iets plattere bandjes dan origineel...wel raar! Of er moet iets mis zijn met je blok dat hij en olie gebruikt (blauwe rook, maar je niveau neemt niet af...wel weer raar) én minder vermogen levert als gevolg. Al eens compressie in alle cilinders getest...weet je zeker dat het daar eventueel niet aan ligt!

TD15 11-04-2006 17:04

PL of KR eigenlijk?

16klapper 11-04-2006 17:10

Kr, Ik zie alleen niet in wat het minder vermogen te maken heeft met een lagere snelheid met meer toeren. Ik heb al eens compressie gemeten, de laatste twee cilinders hadden toen een lagere compressie, maar dat was volgens ons ook door de koppakking. want die was wel duidelijk lek.

TD15 11-04-2006 18:09

Als bijvoorbeeld je compressie wat minder is door verliezen langs de zuiger langs, zal hij meer toeren moeten maken om dit verlies te 'compenseren'.

Die schakelaar bij je gasklephuis is als het goed is geen stationair schakelaar, maar een acceleratieverrijker (dacht ik). Als je vanaf stationair ineens gas geeft, geeft hij een puls dat er wat meer brandstof in gespoten moet worden. Dit heeft dus geen effect op je stationair lopen.

Ik vind het vrij veel toeren, als er verder niets aan je blok veranderd is en ook je versnellingsbak origineel is, zou ik het motorisch zoeken... Verder is hij motorisch helemaal origineel? Ook nokkenas en dergelijke?

16klapper 11-04-2006 18:45

maar.....

De versnellingsbak werkt toch met ingaande en uitgaande toerentallen van de assen. Als de motor "normaal" met 3200 toeren 120 km/u rijd. dan heb je een bepaalde verhouding in de versnellingsbak en eindaandrijving zitten. Als je dan het motorvermogen zou verminderen, maar net zo snel zal laten ronddraaien zou de auto gewoon 120 rijden. maar je zou dan minder vermogen tot je beschikking hebben. of je koppelingsplaten zouden moeten slippen, maar dan zou je toerental de hele tijd verschillen bij dezelfde snelheid.

Als je een auto hebt die 120 rijdt met 3000tpm en die heeft 150pk en je zou deze chippen naar 180 dan rijdt ie nog steeds 120 met 3000tpm en niet ineens met 2500

toch? :confused:

bartelzz 11-04-2006 21:58

die 3800 tpm is nix mis mee, dat rijdt ik ook als ik 120 rijdt. Gr Bert

Mad_Uwe 14-04-2006 05:48

Toerental icm. snelheid klopt wel!

Tja wat betreft de blauwe rook: je hebt wel voor de reparatie een compressietest gedaan maar niet erna? Dan zou ik alsnog eens testen. Is de druk op alle cilinders binnen de norm dan zijn het waarschijnlijk je klephoedjes en eventueel de geleiders.......

Fred 14-04-2006 09:34

Quote:
Originally Posted by TD15
Als bijvoorbeeld je compressie wat minder is door verliezen langs de zuiger langs, zal hij meer toeren moeten maken om dit verlies te 'compenseren'.



HUH??......een zuiger motor compenseert niks...en zeker niet door meer toeren te gaan maken....want in het geval zoals beschreven is zou de koppeling moeten gaan slippen...

Zestienkleppen 14-04-2006 10:40

Quote:
Originally Posted by TD15
Ik vind het vrij veel toeren, als er verder niets aan je blok veranderd is en ook je versnellingsbak origineel is, zou ik het motorisch zoeken... Verder is hij motorisch helemaal origineel? Ook nokkenas en dergelijke?
Dat kun je wel vinden, maar klaarblijkelijk heb je nog nooit in een Golf 2 16v gereden. Dus maak hem nou niet wijs dat er iets niet origineel is, dat schept alleen maar verwarring.

Matheo 14-04-2006 11:15

Quote:
Originally Posted by bartelzz
die 3800 tpm is nix mis mee, dat rijdt ik ook als ik 120 rijdt. Gr Bert

ik ook met mijn KR, niks mis mee dus ;) weer een probleem de wereld uit.

16klapper 14-04-2006 16:31

dat scheelt nu het andere probleem nog van de blauwe rook, als de compressie nog minder is in een paar cilinders moet ik denk ik denken aan de zuigerveren ofnie?

bolku 14-04-2006 18:00

Gewoon even compressiemeten, is die goed en op alle 4 de cilinders gelijk dan zijn je klepseals hard geworden waardoor ze niet meer goed afsluiten.


All times are GMT +1. The time now is 13:52.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.