Waar moeten de sensoren komen? (PROBLEEM)
Ik heb 3 nieuwe klokjes gekocht, watertemp, olietemp en oliedruk en daar zaten ook de sensoren bij, maar weet niet precies waar die moeten.
Ik dacht dat watertemp daar moet komen bij het T-stuk waarvan de slang naar de radiateur gaat. Maar de olietemp en oliedruk kan ik niet uit elkaar houden, er moet er 1 boven en punt waar de oliekoelerslangnen bij elkaar komen en er zit een punt aan de zijkant van het motorblok. Wie weet precies waar wat zit? bvd. |
watertemp: waar die nu ook zit bovenste radiateurslang
olietemp:op het filterhuis oliedruk :op de nokken as [zit ook al een sensor voor het lampje] |
Dat is precies de info wat ik wildelezen/weten!
THANKS. Quote:
|
Wie heeft er ervaring met het aansluiten van metertjes, tis erg simpel maar toch werken er 2 niet goed. (meter slaan uit tot de max.)
Hoe zit het met de aarde, en kan je ook de originele sensoren gebruiken? |
Voor de oliedruk moet je inderdaad een aparte sensor hebben en voor je olietemperatuur ook tenminste neem aan dat je vdo meters hebt????? Watertemp durf ik zo niet te zeggen maar zal ook wel, anders even biesheuvel motorsport in Nieuwendijk bellen, die kunnen het ook gelijk leveren.
|
kijk even of de zender en meter bij elkaar horen
tot 5 of 10 bar staat op de zender |
als ik even mee mag liften op dit topic..
Quote:
als leek een vraagje..wat bedoel je met op de nokkenas? mijn lampje van de oliedruk brand ook, maar mijn druk is wel goed, dus denk dat die sensor stuk is, ben dan wel benieuwd waar ik die kan vinden.. |
Quote:
Als je er voor staat op de rechterkant van je kop |
Quote:
Uitslaan is waarschijnlijk een massaprobleem(of geen goed signaal natuurlijk), sensors kun je bestellen op www.dutchpowertrading.nl |
Quote:
aan de bak zijde :D |
Ok bedankt, massa probleem ga ik het eerst eens in zoeken, en sensoren zaten bij de metertjes dus die zullen wel goed zijn.
|
dacht ik ook met m'n oliedrukmeter maar was toch de verkeerde
[bij biescheuvel] een andere gehaald en daar vertelde ze me dat |
Ik had ook nog even een vraagje. Als ik mijn vdo temperatuurmeter aansluit dan krijg ik een waarde van ongeveer 100 graden. Maar als ik de auto start dan slaat de meter dood en geeft niets weer.
Ik had hem even direct op de accu aangesloten om te kijken of de meters goed waren. Ook de voltmeter werkt niet goed. Komt wel beweging in maar blijft wel bijna in de hoek liggen. Nou hoorde ik dat er oon negatief geschakelde auto zijn. Moet ik dan de plus en min omdraaien bij de meters ? Groeten Ronald |
Bovenop het oliefilterhuis (waar warmtewisselaar/filter onder zit) zitten ook nog 2 sensors bij mijn KR motor. Daar moet ik de oliedrukmeter aansluiten toch ?
|
Quote:
de eerste is voor het lampje [0.3bar]en de achterste is voor de zoemmer [1.8bar] dus je hebt keuze uit 2 mogelijkheden |
Ron21 heeft het ff voor me gemaakt, super netjes en alles werkt perfect.
|
Zit nu met dezelfde vragen (GTI 1, DX, 1983) en krijg antwoorden nog niet helemaal helder na het lezen van de div posts. Heb VDO oliedruk (0-5 bar) en olietemp (50-150 oC) en vraag me af of ik de bestaande voelers kan gebruiken (die o.a. de MFA unit aansturen neem ik aan) of dat ik additionele voelers moet plaatsen? Dankbaar voor aanwijzingen... FJK
|
All times are GMT +1. The time now is 20:07. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.