Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Olielampje knippert+piept (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=20071)

DeVicEofHeLL 04-04-2006 16:33

Olielampje knippert+piept GTI 16V PL
 
Hoi, ik heb de zoekfunctie al gebruikt, maar niet echt wat kunnen vinden.

Als mijn auto op temperatuur is, dan gaat zo rond de 2000 rpm(en nu zlefs in hogere rpm) mijn olielampje knipperen+piepen.

Wie weet wat dit kan zijn?

- Oliefilter is pas vervangen (origineel VW) en de olie ook.

Het gaat om een GTI 16v PL

En kan iemand mij vertellen welke sensor voor wat is, en wat de druk ervan is ? (vd olie)

En last but not least, zijn er toevallig PL rijders(origineel PL) in omg zoetermeer ?? Ik ben namelijk van 1.6 carb naar GTI 16v gegaan, en wil even bij een originele PL kijken of alles goed zit.

GreetZ Robert

Richard 04-04-2006 16:45

lagerschalen doei doei
onderdruk in je blok

Fred 04-04-2006 17:13

Quote:
Originally Posted by DeVicEofHeLL
Hoi, ik heb de zoekfunctie al gebruikt, maar niet echt wat kunnen vinden.

Als mijn auto op temperatuur is, dan gaat zo rond de 2000 rpm(en nu zlefs in hogere rpm) mijn olielampje knipperen+piepen.

Wie weet wat dit kan zijn?

- Oliefilter is pas vervangen (origineel VW) en de olie ook.

Het gaat om een GTI 16v PL

En kan iemand mij vertellen welke sensor voor wat is, en wat de druk ervan is ? (vd olie)

En last but not least, zijn er toevallig PL rijders(origineel PL) in omg zoetermeer ?? Ik ben namelijk van 1.6 carb naar GTI 16v gegaan, en wil even bij een originele PL kijken of alles goed zit.

GreetZ Robert



Het kan zijn dat de druksensor stuk is (en als ik het goed heb zitten er twee op dit type motor....een vlak na het oliefilter, en de ander op de kop.

Het juiste type is makkelijk te achterhalen aan de hand van de kleur van die dingen, elke automaterialen zaak kan ze dan zo identificeren

DeVicEofHeLL 04-04-2006 17:42

ik heb gebeld naar automaterialenzaak voor de schakelaar, en ik kon kiezen tussen zwart , grijs , en wit volgens mij, enig idee welke ??

Ik heb 2 schakelaren boven mijn filter zitten.

Had ergens gelezen dat bij een PB blok 1 voor de pieper is, en de ander voor het lampje ofzo :confused:

WilliamF 04-04-2006 17:49

Maar het is dus in de loop der tijd steeds erger geworden... Want dan kan je gerust de carterpan eronderuit halen om je oliepomp en hoofd en drijfstang lagers te bekijken.

golf mkII 16v 04-04-2006 19:19

het beste is even voor de zekerheid een oliedrukmeter er op te zetten
voordat je alles uitelkaar gaat halen

DeVicEofHeLL 04-04-2006 19:22

zou ik bij een garage moeten laten doen ofzo ? en kan je die al rijdend erop hebben ??

Fred 04-04-2006 19:25

Quote:
Originally Posted by DeVicEofHeLL
ik heb gebeld naar automaterialenzaak voor de schakelaar, en ik kon kiezen tussen zwart , grijs , en wit volgens mij, enig idee welke ??

Ik heb 2 schakelaren boven mijn filter zitten.

Had ergens gelezen dat bij een PB blok 1 voor de pieper is, en de ander voor het lampje ofzo :confused:


Effies uit het hoofd: op je filter zitten er twee, een daarvan is van je olietemperatuur meting. Dit is de voorste (het dichtst bij de radiator)

Op de cylinderkop, aan de zijkant, boven het vliegwiel huis zit er nog een, die wil door vervuiling nog wel eens verstopt raken....heel vaak is dat de boosdoener.....die dingen hebben een gekleurde ring, die aangeeft bij welke druk ze schakelen, en HOE ze schakelen, die op het filter schakelt anders dan die op de kop....

Fred 04-04-2006 19:27

Quote:
Originally Posted by DeVicEofHeLL
zou ik bij een garage moeten laten doen ofzo ? en kan je die al rijdend erop hebben ??



Vervang allereerst voor de zekerheid die drukschakelaars, die dingen kosten een paar euro.....is vele malen goed koper dan dat je je big ends gaat loshalen enz enz......

DeVicEofHeLL 04-04-2006 19:29

Quote:
Originally Posted by Fred
Vervang allereerst voor de zekerheid die drukschakelaars, die dingen kosten een paar euro.....is vele malen goed koper dan dat je je big ends gaat loshalen enz enz......


Dat was ik idd ook van plan ja, maar moest ff weten wat waar zait en wat het doet.

DeVicEofHeLL 04-04-2006 19:40

Heb even geprobeerd met mijn teken kunsten wat duidelijkheid te krijgen/scheppen.






Zouden jullie bij de plaatjes misschien kunnen aangeven wat waar voor is ? en eventueel de kleur draad ??


B.v.d Robert

golf mkII 16v 04-04-2006 19:50

1 water temp
2 thermotijdschakelaar
3?
4?
5oliedruk lampje

DeVicEofHeLL 04-04-2006 19:59

nummer 5 heb ik pas vervangen, lekte daar eerst olie, en toen ik hem eruit wou halen brak die af, dus daar zit al een nieuwe in.

Menace 04-04-2006 20:27

wat dacht je van je tellerbak es vervangen voor n andere?....
Kan ook in je tellerbak zelf zitten...ook al es gehad namelijks

golf mkII 16v 04-04-2006 20:59

als de oliedruk daalt tot onder de 1.8 bar bij2150 rpm gaat de zoemer

Zestienkleppen 04-04-2006 21:58

Maar zeg, hoeveel kilometers heeft je blok gelopen? Heb je een blok gekocht waarvan je de km-stand zeker weet, of lag ie ergens los op de plank?

Bij km-standen van 250.000+ kun je ervan uitgaan dat de lagerschalen van een 16v best versleten kunnen zijn. Er wordt niet altijd even zuinig mee omgesprongen...
Als je hem niet gereviseerd hebt, vermoed ik dat het blokje een beste hoop kilometers gelopen heeft, wat je ook is verteld.

Fred 04-04-2006 22:50

Quote:
Originally Posted by Zestienkleppen
Maar zeg, hoeveel kilometers heeft je blok gelopen? Heb je een blok gekocht waarvan je de km-stand zeker weet, of lag ie ergens los op de plank?

Bij km-standen van 250.000+ kun je ervan uitgaan dat de lagerschalen van een 16v best versleten kunnen zijn. Er wordt niet altijd even zuinig mee omgesprongen...
Als je hem niet gereviseerd hebt, vermoed ik dat het blokje een beste hoop kilometers gelopen heeft, wat je ook is verteld.



Nou...er zijn zat 16V blokken die inmiddels meer hebben gedraaid, en waar niet zachtzinig mee is om gesprongen.....als het bijv aan de lagers van de Big ends zou liggen zou dat zich al eerder op een andere manier mannifesteren......de lagers van de krukas en drijfstangen kunnen mist ze niet droogdraaien heel veel hebben. Bij hogere km standen zijn het vaak de zuigers / zuigerveren / cylinders die gaan opspelen....zelden de andere lagers

Ik zeg niet dat het niet zou kunnen....maar het lijkt me sterk dat het echt zo is....ik heb namelijk dezelfde klacht gehad bij mijn 8V....oliesensor stuk, vervangen door in eerste instantie een verkeerd type.....hoop mensen riepen dat blok is op bij 200000 km....nu 60000 verder draait ie nog steeds, maar wel met de juiste sensor .. :D

jan_gti_16v 04-04-2006 23:31

als is gedacht aan je oliepomp?????

golf mkII 16v 05-04-2006 20:14

Quote:
Originally Posted by jan_gti_16v
als is gedacht aan je oliepomp?????

daarom ook even een meter er op weet je het zeker en staat nog leuk ook :D

jan_gti_16v 06-04-2006 08:59

ja dat is ook zeker waar.....


All times are GMT +1. The time now is 17:15.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.