Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Algemeen (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   ervaringen krikkussen (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=19925)

Melvin 01-04-2006 10:49

ervaringen krikkussen

heej kom dit net tegen op conrad.nl:

Luchtkussen krik conrad

iemand hier ervaringen mee? is wel makkelijk omdat mijn garage krik enzo niet meer onder de auto past... :iamwithst

René 01-04-2006 10:59

Quote:
Helaas kunnen wij geen winkelwagen voor u aanmaken..

Wij kunnen geen winkelwagen voor u aanmaken.
Dit kan 2 oorzaken hebben.

1. Uw browser accepteert geen cookies. Activeer in uw browser de toepassing van cookies en probeer het opnieuw. Wilt u bestellen zonder gebruik te maken van cookies, klik dan op onderstaande link:

Verder zonder cookies

2. U gebruikt een verouderde link. Roep de pagina opnieuw op.

Pagina opnieuw oproepen

Heeft u vragen? Stuur dan een mail naar webmaster@conrad.nl

dat zegt ie bij mij

Melvin 01-04-2006 11:01

ow oke:

Beschrijving:

Deze wagenlichter met een ballonluchtkussen heeft een draagvermogen van 3 ton. Steek deze gewoon op de uitlaat, waarna door de lopende motor (stationair) de uitlaatgassen het luchtkussen oppompen. Een terugslagklep voorkomt dat deze zakt. Geen letsel door wegglijdende autokrik. Kan onder alle draagbare delen worden gezet, bijv. midden, zijkant of wielas. Ideaal om wielen te wisselen en sneeuwkettingen te monteren, omdat het voertuig zo kan worden opgeheven dat 2 wielen tegelijk toegankelijk zijn. Heft personenauto's, aanhangers, caravans, etc. op. Tot 3000 kg toegestaan totaal gewicht. Eindhoogte 60 cm. Handig in tas verpakt. Met Nederlandstalige gebruiksaanwijzing.

Prijs: € 44,95

Melvin 01-04-2006 13:26

damn, niemand die hier iets over te vertellen weet?

kom er wel wat over tegen als ik zoek op airjack:

maar ik kan geen ervaringen vinden... iemand?

7feetpete 02-04-2006 00:48

persoonlijk zou ik erniets mee gaan doen.

niet dat ik bekend ben met het systeem, maar als je de gebruiksaanwijzing bekijkt op conrad ziet het er allemaal een beetje amateuristisch uit.

RubenD 02-04-2006 00:56

Ik weet dat er mensen zijn die ze zonder problemen gebruiken. Nooit gehoord dat ze snel scheurden/lek sloegen oid.

Ik zie niet waarom je het niet zou gebruiken, materiaal is goed, aansluiting op uitlaat is natuurlijk wel afhankelijk van je diameter...

René 02-04-2006 10:37

de wegenwacht gebruikt ze ook....

Jelle 02-04-2006 11:18

En wat dacht je van de bergingsvoertuigen. Die gebruiken ook soms een dergelijk systeem.

Alleen zal de aansluiting op de uitlaat vaak een probleem zijn denk ik. Veel afwijkende diameters. ;)

Melvin 02-04-2006 11:38

aansluiting op uitlaat kan alleen bij enkele pijp en max 65mm diameter... kan bij mij dus net... en ovaal kan tot 30x60mm... vraag me af of dit niet enorm veel belasting veroorzaakt voor je motor, of ofdat het soepel oppompt?

Black Devil 02-04-2006 12:21

lijkt mij niet eens verkeerd dit systeem, hoef ik niet mijn dorpels te mollen van mijn vr6 met zon zielige orginele krik die er alleen nog maar onder past

JeTTaII 02-04-2006 12:51

volgens mij duw je hiermee ook je dorpels etc meer eraf. als het de auto omhoog duwd dan gaan de dorpels er ook mee aan

Black Devil 02-04-2006 12:53

dat klopt wel, maar tis wel meer draagoppervlak

Melvin 02-04-2006 12:54

hoezo? je verdeelt de kracht over een groter oppervlak, dus minder druk!

en sowieso maakt het bij cabrio niet uit, die dorpels kunnen veel hebben... het maakt bij cabrio ook niet echt uit waar je hem opkrikt.... kan ie allemaal hebben..

vind het opzich wel leuk iets, maar zou het niet te omslachtig zijn en te langzaam gaan ofzo?

JeTTaII 02-04-2006 12:55

en wat me lijp lijkt....uitstekend scherp deel.....PLOF!!!! zak leeg

Melvin 02-04-2006 13:02

nah, ben ik ook niet bang voor... zal redelijk sterk materiaal moeten zijn he, wil het 3000ton kunnen houden! en je krijgt er 2 matjes bij, die je tussen auto en zak en zak en grond moet doen...

Mr.Markos 02-04-2006 13:47

ik zou me niet safe voelen als ik eronder zou liggen met zo'n ballon

edit: ow je mag er niet onderliggen dan :)

breadfan83 02-04-2006 15:31

Quote:
Originally Posted by MellyVille
... wil het 3000ton kunnen houden! ...

denk dat je kilo bedoeld...
dit is n 3 miljoen kilo...lijkt me wat veel van t goede

t lijkt mij ook niet zo super, je kan de krikhoogte denk k niet bepalen, dat ding blijft zich opblazen tot ie vol is, en al eens n auto op n beetje gladde ondergrond zo hoog opgekrikt? (60 cm!!!)
dan glijdt je hele auto opzij weg, en staat ie n halve meter verderop

doe mij maar gewoon n krikje, kan ik zelf bepalen hoe ver ie omhoog gaat, en die 3 ton die ie kan dragen is dus gemeten op t maximale oppervlak, als je dan idd iets scherps hebt uitsteken komt meer gewicht dan dr goed voor is op dat ene stukje te steuen, en komt idd de PLOF!

René 02-04-2006 15:34

je kan toch gewoon het tuitje van je uitlaat halen als hij op de hoogte is die jij wilt?

Alex 02-04-2006 15:41

Quote:
Originally Posted by René
je kan toch gewoon het tuitje van je uitlaat halen als hij op de hoogte is die jij wilt?

Lijkt me wel toch, een luchtbed blaas ik ook niet knetterhard op..

Pedaalemmer 02-04-2006 15:47

ik vind het niks...vooral de manier waarop ie opgepompt word. En de verleiding om toch ff snel onder de auto te gaan liggen is mij iets te groot.

All times are GMT +1. The time now is 04:13.