Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Algemeen (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Wielremcylinders: Onderdeelnummer ja / nee (HILFE!) (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=19386)

sjampoo 20-03-2006 15:53

Wielremcylinders: Onderdeelnummer ja / nee (HILFE!)
 
Omdat m'n Polo'tje 1 iets (lees: veels)te veel rem-vermogen heeft op de achteras, ben ik op zoek naar de oorzaak.

Vorig jaar de remcylinders vervangen (originele 14,29 mm zaten na 18 jaar stilstaan vast).

Nu waren de originele 'vervallen' en vervangen door een ander onderdeelnummer.

171 611 051 B (14,29 ATE) (toch?)

zou vervangen moeten zijn voor:

1H0 611 053 B (14,29 FAG) (toch?)

Nu heb ik het vermoeden dat ik de verkeerde cilinders heb gekregen...

Kan ik ergens op de cilinder 't onderdeelnummer terug vinden, of trek ik de trommels dan voor niets uit elkaar?

berendd 20-03-2006 15:59

je kunt ze toch gewoon opmeten anders?

Stijn 20-03-2006 16:07

Op de cylinders staat vast het onderdeelnummer wel, toch? Zou ik anders erg a-VW vinden.

Zijstraatje, is remdrukbegrenzers plaatsen (van bijvoorbeeld een GTI) geen optie?
Komt me in ieder geval erg bekend voor dit probleem, mijn dieseltje remde ook te hard achter voor APK. Zelfs een ruime hoeveelheid WD40 was niet genoeg...

Zeend 20-03-2006 16:18

Heb je ook een remdrukregelaar?


Jens

sjampoo 20-03-2006 19:34

Het is een Polo N, 1977

Geen rembekrachtiger, geen remdrukverdeler, geen druk-nippels op de hoofdremcylinder. Zelfs geen zelfstellende trommels, maar plain-old-fashion stelwieltjes

Hoofdremcilinder, remcilinders in de trommels, alle remslangen, remvloeistof: Alles vorig jaar vervangen.

Wat nog zou kunnen, is dat de klauwen VOOR het niet voldoende doen... WD40 is nog een optie: effect is met WD40 nooit van lange duur :)

Maar goed:
Vanavond trommeltjes dus ff open plukken.

sjampoo 21-03-2006 08:27

:cry: :cry: :cry:

Fout gevonden:

Onderdeelummer staat niet op de cilinder, maar goed: Schuifmaat doet wonderen: 19mm

Das dus niet 1 stap, maar 2 stappen TE GROOT!

Foutje is ook zo gemaakt blijkt:

besteld:
171 611 051 B -> 14,29 mm (ATE)
die was vervallen en vervangen voor:
1H0 611 053 B -> 14,29 mm (FAG)

maar zeerwaarschijnlijk geleverd:

1HO 611 053 -> 19,05 (FAG)

Alleen het 'B' tje zijn ze dus vergeten :(

Ben benieuwd of de dealert dit netjes kan oplossen..

Gert 21-03-2006 08:42

Mocht hij ze niet meer kunnen leveren dan wil ik wel een keer de schuur induiken voor die 171 nummers .. Zover ik weet heb ik ze nog NOS liggen

Gert 21-03-2006 09:01

Check : 171 611 051 zonder letterke

sjampoo 21-03-2006 09:20

Dealert was heel behulpzaam. Krijg korting op de juiste zuigertjes die hij voor t eind van de dag voor me heeft liggen. (besteld op Car-Down)

@Gert: Zonder letterke? Dat zijn dan waarschijnlijk niet de juiste, maar ik kan ze zonder letterke ook niet 1-2-3 vinden: Wat t voor diameter zou moeten zijn..

Gert 21-03-2006 09:50

Er staat het getal 25 op .. zou het zoveel mm zijn ?

sjampoo 21-03-2006 11:30

Poehee,. das wel errugh extreem.

Maar goed: op die 19,05 mm zuigertjes stond dus ook in t groot ' 19 ' op.

zou kunnen dus.. Caddy misschien?

Gert 21-03-2006 11:41

Geen idee .. iemand een idee of de Caddy 25 mm gebruikt ?

sjampoo 21-03-2006 11:54

De LT gebruikt in iedergeval 25mm zuigers.

(Sjezus)


All times are GMT +1. The time now is 00:38.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.