![]() |
remmen-issue golf 1 GTI 16V
beste vw vrienden,
had in de planning om zaterdag " even" de remklauwen voor de te vervangen en de boel te ontluchten, na montage kregen de boel niet ontlucht. de andere kant op was de leiding gewoon open, als je de compressor op je ontluchtingsnippel zet borrelde het in het reservoir omhoog..... erg vreemd dus. dan zou je denken dat de hoofdremcilinder niet helemaal frisjes werkt, aangezien het tankje vol met rommel zat en we ook geen druk op het pedaal kregen. dus van de werkplaats terug naar de garagebox, dwars door de stad zonder remmen...... Achter de golf maar een sleepkabel gehangen en de audi van menne maat gesleept, golf dus trekken zodat de slepende auto kan remmen;) best spannend maar het is goed gegaan:D om het nu gelijk maar goed te doen, wil ik iig nieuwe hoofdremcilinder en revisiesetjes voor de 4 remklauwen bestellen. aangezien het leidingwerk bras gemaakt is destijds, van trommels naar schijven omgebouwd, wil ik gelijk alle remleiding vernieuwen. hiervoor kun je volgens mij gewoon rol koperleiding kopen en dat alle kanten ombuigen. tevens is de planning om de remdrukverdeler te installeren zodat je vanbinnenuit de auto de remdruk aan de achterkant kan regelen. nog tips en/of aanwijzingen voordat ik hieraan ga beginnen?? heb de remmen van een scirocco 16V eronder zowel voor als achter, heb nu een golf 2 16V hoofdremcilinder erop zitten, zijn er andere of betere verkrijgbaar of moet ik gewoon dezelfde weer bestellen?? thnx maarten |
Het kan idd zijn dat je hoofdremcilinder gaar is. Ik had hetzelfde: remmen ging prima, maar na het vervangen van de klauwen wou hij niet meer ontluchten.
In de hoofdremcilinder zitten 2 rubberen afdichtringen, deze waren bij mij stuk geschuurd op roestvorming. |
iemand nog tips/tricks voor vervangen remleidingen???
|
Bij de dealer kan je ook remleidingen kopen op lengte....volgens mij gaat dat per 5 meter,en is dan mooi orgineel van kleur,en een beter gezicht dan dat koper.Zakje nieuwe nippels erbij,je oude leidingen als voorbeeld gebruiken,en je bent een dag van de straat...
Leidingen natuurlijk met een kleine pijpensnijder door halen,en niet zagen natuurlijk. En laat je niet afleiden...voordat je de kraag aan de leiding pers,eerst de 2 nippels over de leiding schuiven....als de kraag eraan allebei de kanten op zit...kan het niet meer...(of ben ik de enige die zich wel eens laat afleiden en dan dom door ga... :rolleyes: ) Ikzelf heb een 22mm hoofdremcilinder met een bekrachtiger van een 16V,remt erg goed icm de G60 klauwen. |
waar kun je zon kraag pers ding kopen? wil ook zelf de remleidingen gaan buigen maar heb geen zin om veel geld neer te leggen bij automaterialenzaak die er kragen aan perst.Bovendien wil ik alles zelf netjes afmeten, zodat t mooi past.
|
All times are GMT +1. The time now is 21:21. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.