Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Type 1 (kever '49->) (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=26)
-   -   voor de kever liefhebbers (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=19254)

DesertWind 18-03-2006 15:12

voor de kever liefhebbers
 
van de week de kever van Hans aflever klaar gemaakt. deze auto had 2 jaar geleden al een prijs in de wacht gesleept, maar nu zijn de laatste puntjes op de i gezet. andere voorschermen (in de andere zaten de roostertjes scheef), versnellingsbak en nog wat kleine dingen. nu is hij echt af. de foto;s zijn niet van de hoogste kwaliteit, in budel zal hij in het echt te bewonderen zijn.
deze kever is body off gerestaureerd.

















sanderz 18-03-2006 15:47

ziet er netjes uit hoor! maar is dit een overgangsmodel ofzo?

DesertWind 18-03-2006 15:48

klopt helemaal ;)

martijnvanderh 18-03-2006 16:10

heel mooi ding! respect...

flat4_85 19-03-2006 15:53

Drool Drool..........ziet er errug gaaf uit,keep up the good work!!!

Brammutjuh 19-03-2006 16:09

Ziet er idd supernetjes uit :)

Quote:
Originally Posted by sanderz
ziet er netjes uit hoor! maar is dit een overgangsmodel ofzo?


Nee, dit is geen overgangsmodel, maar een zogenaamde Spaarkever. Dat is de eenvoudigste Kever die er na '67 te koop was. Deze had officieel geen chromen sierlijsten, geen claxonring, een korte hemel (niet rond de achterruit), geen benzinemeter, kleine bumpers, kleine achterlichtjes en nog wat verschillen. En natuurlijk de 1200 motor.
Pas in 1973 heeft die de dikke bumpers en de grote achterlichten gekregen.

Grtz,
Bram.

DesertWind 19-03-2006 16:36

uhm, sorrie, was ook niet helemaal duidelijk. de versnellingsbak is wel van een speciale bak.

en ik was nog even in de war met een T1 ambulance bij mij op het werk. die heeft een overgangsmotor + bak. nogal moeilijk om de juiste onderdelen daarvoor aan te komen, maar dat is bijna compleet nu.

Brammutjuh 19-03-2006 16:48

Wat was er dan zo speciaal aan de versnellingsbak?

Grtz,
Bram.

sanderz 19-03-2006 17:32

Quote:
Originally Posted by Brammutjuh
Ziet er idd supernetjes uit :)



Nee, dit is geen overgangsmodel, maar een zogenaamde Spaarkever. Dat is de eenvoudigste Kever die er na '67 te koop was. Deze had officieel geen chromen sierlijsten, geen claxonring, een korte hemel (niet rond de achterruit), geen benzinemeter, kleine bumpers, kleine achterlichtjes en nog wat verschillen. En natuurlijk de 1200 motor.
Pas in 1973 heeft die de dikke bumpers en de grote achterlichten gekregen.

Grtz,
Bram.


ok duidelijk, bedankt ;)

DesertWind 19-03-2006 17:40

dat weet ik zo niet, die heb ik zelf niet gedaan, ik heb alleen geholpen bij het pas maken van de voorschermen op de auto, demonteren en monteren motor+bak, APK klaarmaken.
wat mij verteld is, is dat de lagering van de bak vrij speciaal was. ik dacht zo uit mijn hoofd iets van 500 euro aan lagers..


All times are GMT +1. The time now is 18:12.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.