Olie problemen
hello
ik heb een olielekkage .. heb even gekeken .. en de olie zit het meeste op de carter .. of liever gezegd .. rond de leegloop-schroef op de cartner .. ik was dus van plan om in eerste instantie even de schroef en filter te vervangen .. Het probleem alleen is .. dat ik nog geen 10km kan rijden als ik er 4liter in doen .. kan er zoveel olie uitlekken als slechts het ringetje kapot is? of moet ik meer denken aan de carter-pakking? Golf 2 8V GTI tnx |
kijk gewoon eens beter waar de olie vandaan komt....kan overal lekken...olie loopt meestal naar carterpannetje he...omdat dat onderaan zit :D
Dus ff alles schoonmaken....vullen met olie...en laten lopen en eens gaan kijken waar die eruit spuit |
heb je pas het oliefiter vervangen? ik heb het ook een keer gehad zat de ring van het olie filter er nog op draaide ze er een nieuw filter op en daar liep de olie weg hahaha, ik lach omdat ik het zelf niet gedaan had!
|
als je een oliefilter heb vervangen kan het best zijn dat er nog een ring op zit, heb je toevallig niet een keer een object geraakt, of een drempel te snel genomen? want bij golf 4 lekken ze dan meestal rond de carterstop. of misschien zitten er wel 2 ringen om je carterstop,
Als je het nou echt niet kan vinden, moet je gewoon de rotzooi goed schoonmaken, en als die echt zoveel lekt, is het heel makkelijk te zien waar het vandaan (spuit) :D |
ff een klein vraagje . ik heb bij brezan zo'n ringetje gehaald voor de schroef aan de onderkant .. maar dat ringetje is aan de ene kant plan ... en aan de andere kant ietsjes bol .. ligt de platte kant op de schroef en de bolle kant tegen de carter?
|
ok .. ik heb het lek kunnen lokaliseren .. het lek zit niet bij de filter .. en niet bij de schroef ..
Als ik voor de auto sta .. loopt het langs de linkerkant van de carterpan naar beneden .. Aan de kant van de Dynamo weet niet of het er iets mee te maken heeft .. Maar mijn stuurbekrachtiging piept/slipt als ik een draai wil maken. Waar lekt ie? Wat moet er vervangen worden? Wat mag een garage voor zoiets vragen kwa onderdelen en uren.. en wat kan ik gelijk mee vervangen? een van de snaren? Sorry voor de vele vragen :) |
Pakking van de carterpan of oliekeerring van de krukas als ik moet gokken.
Als het die keerring is gaat het wel aardig knaken kosten ben ik bang. |
dan moet de distributieriem er toch ook af? kan ik deze beter ook gelijk vervangen .. koppakking ook gelijk?
|
je kan altijd beter een carterpan ring bij de dealer halen
|
de distributieriem kan je best in 1 keer mee vervangen als het de keerring vd krukas is. aangezien de riem er toch af moet. koppakking is niet nodig, tenzij deze slecht is.
|
Ik denk dat je oliedruksensor bovenop het oliefilterhuis lek is.
Maar nou nergens om...als een auto binnen 10 km 4 liter olie wegmaakt, dan moet de lekkage zelfs voor een leek te lokaliseren zijn... dus ik zou zeggen, maak de boel even goed schoon met stilstaande motor en start dan eens en kijk even goed waar het wegkomt. |
ik heb 'm net bij de garage afgegeven ... hij gaat er naar kijken...
ik woon 2 minuten van de garage af .. auto heeft hele weekend stil gestaan .. het was zo erg .. dat de motor aan het roken was binnen 2 minuten .. dat kan niet door de hitte van de motor zijn .. waarschijnlijk dat de olie ergens rond de inlaat aan het druppelen/spuiten was .. geeft een behoorlijke stank :) dus gelijke meevervangen: keerring distributieriem koppakking de keppen ook? |
Je kunt het goedkoopste gewoon alleen de keerring laten vervangen, als deze lek is. Koppakking is dikke onzin, zolang die niet lek is niet laten vervangen, hetzelfde geld voor de distributieriem, alleen laten vervangen als hij er aan toe is.
Als je meteen alles laat vervangen kom je wel van je geld af..... |
Had even een fotootje genomen, dan kan er ook een specifieker antwoord gegeven worden. Nu gaat het een heleboel geld kosten, en kun je beter je vragen stellen aan de monteur daar ter plaatse.
En ben je nou serieus van plan de kleppen te gaan vervangen? Alleen laten vervangen wat noodzakelijk is, anders gaat het bij zo'n garage meer kosten dan de hele golf waard is. Als je met geld gaat gooien kun je de motor beter laten reviseren. |
Het probleem is opgelost .. heb vervangen: riemen,snaren en de oliekeer-ring .. en er zat een lek bij de kleppendeksel.
De riemen zaten helemaal onder de olie .. maar hij rijd weer als een zonnetje.. en de stuurbekrachting piept ook gelijk niet meer :) |
All times are GMT +1. The time now is 14:41. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.