Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf,Bora en New Beetle MK IV (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=17)
-   -   probleem met verlaging (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=18312)

mastalampa 25-02-2006 21:53

probleem met verlaging

Heb hier een KW variant2 op de golf 4 steken met 18" velgen.
Nu is het zo dat de rechterkant de stabilisator tegen de cardan schuurt, en links niet. Heb beide kanten al eens uitgemeten van grond tot wielkas en de afstanden waren gelijk (dus auto hangt gelijk). Wat kan hier een oorzaak zijn van het wel slepen aan de rechterkant en links niet?

Marcski 25-02-2006 22:47

gewichtsverschil of getordeerde carrossie zijn de eerste 2 dingen die bij me opkomen..

mastalampa 26-02-2006 00:55

wat mag 'getordeerde carrossie' zijn?

Marcski 26-02-2006 01:14

dit is torsie:

(en ik bedoelde carrosserie)

trouwens, als je wielkas tot grond hebt gemeten, wil niet zeggen dat de pasvorm binnenin gelijk is..

mastalampa 26-02-2006 11:01

ahzo, nu snap ik het.
Wat is dan een oplossing voor dit probleem???
Die rechterkant beetje omhoog schroeven zodat het niet meer schuurt...
gaat de wagen dan niet ongelijk lopen???

Marcski 26-02-2006 11:48

kijken waar hij aanloopt, en daar ruimte maken indien mogelijk, of beide kanten ietsjes hoger schroeven

mastalampa 26-02-2006 13:53

Heb nu de schroefkit 3.5cm naar boven geschroefd, het is al beter, maar nog niet helemaal verdewenen. ik vraag me af of het niet mogelijk is een andere stabilisator te steken die niet over de cardans loopt???

klaasklapschaats 02-03-2006 15:42

Quote:
Originally Posted by mastalampa
Heb nu de schroefkit 3.5cm naar boven geschroefd, het is al beter, maar nog niet helemaal verdewenen. ik vraag me af of het niet mogelijk is een andere stabilisator te steken die niet over de cardans loopt???

Hallo,

Het is niet mogelijk een Golf IV "extreem" te verlagen zonder dat je tegen jouw probleem aanloopt. Je kunt wel meer verlagen maar zoals jezelf al aangeeft moet je daarvoor andere stabilisatorstangen monteren.
Dit is gebruikelijk bij de Golf IV..

Groet,

Richard.

mastalampa 02-03-2006 19:52

Quote:
Originally Posted by klaasklapschaats
Hallo,

Het is niet mogelijk een Golf IV "extreem" te verlagen zonder dat je tegen jouw probleem aanloopt. Je kunt wel meer verlagen maar zoals jezelf al aangeeft moet je daarvoor andere stabilisatorstangen monteren.
Dit is gebruikelijk bij de Golf IV..

Groet,

Richard.

Had zo al een licht vermoeden. En wrschl een stabi die niet over de cardan loopt.

obimaster 23-05-2008 20:14

hoelaag kan je dan max verlagen zonder aan te lopen? met 18 " velgen ? zonder zware ingrepen

Arne 24-05-2008 06:50

40mm

Dasher 24-05-2008 08:12

Even van deze dingen eronder en probleem met stabilisator is over, zijn verstelbaar zodat je je stabilisator lager/hoger kunt stellen.

rene-v5 24-05-2008 08:41

je aandrijf as aan de rechterkant is ook dikker,dan de linker. daarom heb je het alleen rechts

lower 24-05-2008 19:33

bij extreme verlaging helpen die koppelstangen ook niet. ik heb gewoon een andere stabi eronder gezet, dan ben je van het probleem af :thumbup:

Quote:
Originally Posted by Dasher
Even van deze dingen eronder en probleem met stabilisator is over, zijn verstelbaar zodat je je stabilisator lager/hoger kunt stellen.

All times are GMT +1. The time now is 03:55.