Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Deuren afstellen (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=18234)

Roundup 23-02-2006 22:26

Deuren afstellen

Hallo,

Ik was van plan om mijn deurdorpels te gaan vervangen, maar ik wou eerst mijn deur erin krijgen zodat ik later op deze pasvorm kan afgaan.

Nu is het probleem dat ik de deur er niet "recht" inkrijg. Het probleem is dat er maar 1 bout per scharnier is, en er zijn ook geen sleufgaten ofzo in. Dus ik kan ze er eigenlijk maar op 1 manier inzetten.

Als ik de bouten nu wat los laat staan, en ik doe de deur dicht zodat deze in het slot zit, dan past alles perfect. Draai ik de bouten aan, dan past er niets meer, dan komt het slot van de deur niet overeen met de aangrijpingspen op de carrosserie.

Ieman misschien een gouden tip om dit probleem op te lossen? Ik had het ook graag opgelost zonder er ringetjes ofzo tussen te steken. Er moet toch wel een manier zijn zonder iets aan te passen of niet? In ieder geval ik vind het maar dom ontworpen door VW, ze hadden het op zijn minst kunnen doen zoals bij een kever ;)

Alvast bedankt, groeten stefaan

Hier zie je de scharnieren (bewegend op de deur en vast op de carrosserie):

Roundup 24-02-2006 08:47

Niemand die dit ook al heeft voor gehad?

golf-gld76 24-02-2006 12:06

als de deur verder wel recht zit, slotpen een slagje los draaien en verschuiven

rallye16vt 24-02-2006 12:32

Even een plaatwerker erbij halen :) , als je met je schanier aan het zetten gaat, komt je hele deur in een andere positie, dan zal ook het portier aan de boven en zijkanten veranderen ;) .
Vaak moet je de bovenbouw van het portier ook naderhand wat doorzetten.
Neem 10 verschillende deuren, en allemaal zijn ze anders. :D
Succes ermee

jeile 24-02-2006 18:20

Slotpen wat aanpassen en anders beetje veilen aan de scharnieren, de gaten in de scharnieren bedoel ik natuurlijk, zodat je wel regeling op je scharnier krijgt

Isard 24-02-2006 20:58

Voor zover ik weet stel je alleen op de slotpen. En door gewoon met je lompe gewicht in de deur te hangen krijg je de deur gestelt ten opzichte van de carrosserie. :D

Roundup 24-02-2006 23:41

Quote:
Originally Posted by Isard
Voor zover ik weet stel je alleen op de slotpen. En door gewoon met je lompe gewicht in de deur te hangen krijg je de deur gestelt ten opzichte van de carrosserie. :D

blijkbaar wel :eek:

Slecht gemaakt door VW, als zeg ik hetzelf.

Black Devil 25-02-2006 07:33

Hoezo?

Je moet er gewoon wat aan gaan hangen/trekken/rukken om hem af te stellen, komt wel goed

Roundup 25-02-2006 09:02

Quote:
Originally Posted by Black Devil
Hoezo?

Je moet er gewoon wat aan gaan hangen/trekken/rukken om hem af te stellen, komt wel goed

Goed komen zal het wel. Maar ze hadden het toch evengoed met excentrische bouten ofzo kunnen maken of met zo'n verschuifbaar plaatje (zoals bij een kever). Genoeg geklaagd, ik zal het straks eens proberen ;)

Bedankt voor de hulp iedereen.

Golf_1_gts 25-02-2006 16:28

mijn deuren hangen ook iets af... ik al als een gek eraan liggen sjorren enzo...geen beweging in te krijgen...eigenlijk maar eens een krik onder zetten met een houten plankje ofzo...

Roundup 25-02-2006 17:19

Quote:
Originally Posted by Golf_1_gts
mijn deuren hangen ook iets af... ik al als een gek eraan liggen sjorren enzo...geen beweging in te krijgen...eigenlijk maar eens een krik onder zetten met een houten plankje ofzo...

Ik krijg er ook geen beweging in. De mijne hangen aan de kant van de slotpen te hoog. Dus de deur zou achteraan naar beneden moeten. Maar ik krijg er geen beweging in. En een ringetje ertusse gaat ook niet, dan kloppen de verhoudingen voorraan niet meer.

Er zal percies niets anders opzitten dan de schranieren op de wagen te verlassen?

All times are GMT +1. The time now is 14:39.