schijven achter mk1
ik heb al lopen zoeken maar heb helaas niet precies gevonden wat ik wilde hebben of ik kijk eroverheen
het gaat om een golf mk1 gti omgebouwd nu komt er schijven onder achter moeten we dan ook de remdrukverdeler enzo overzetten of kunnen we de schijven monteren met de bestaande remdrukverdeler enz ? |
ik heb liggen : 1 complete achteras van scirocco 16V (dikkere stabilisator) 16V achterremmen,2 handremkabels van rocco 16V (nieuw nog te koop) en een remdrukverdeler van rocco 16V voor de achteras ,
(moet er nog steeds onder) heb me laten vertellen dat dit moet werken op een golf 1 |
Ja. dat pas zo pirelli moet je dat setje nier verkopen :)
|
nee heb de achteras en de stabil. laten coaten en gaat op de rode golf .
|
Ik heb ook remmerij van een scirocco 16 gemonteerd op mijn golf, en alles aangesloten op het bestaande Gti-remsysteem, dus ook met de remkrachtbegrenzer bij de achteras.
Werkt prima en remt als een grote! :) |
heb het [schijven en klauw] van een golf2 op gezet beetje aanpassen
de rest gewoon laten zitten het werkte prima geen probleem op de remmen testbank |
Quote:
heb weleens gehoord als je GEEN 16v remverdeler gebruikt kan ie de kont omgooien. |
Dat zou zo kunnen, zo extreem heb ik het nog niet geprobeerd moet ik eerlijk zeggen.
|
laatst nog een filmpje hier op forum gezien waarmee het gebeurde met een golf 1, blokkerende achterremmen.
|
Stel ik zou het om willen bouwen, heb ik dan alleen die remkrachtbegrenzer nodig van een scirocco? Dat ding wat bij de hoofdremcilinder gemonteerd zit?
En dan kan de rest van het originele remsysteem er tussen uit? |
nee gaat om de remdrukverdeler die bij de achteras zit , schijnt beter te doseren bij vol remvermogen, originele wil soms het ene wiel meer geven en dan blokkeert ie en gooit dan de kont om.
je kan gewoon de org. hoofdremcil. gebruiken.maar als je voor ook 16V remmen hebt is een 16V hoofdremcil. zeker aan te raden. heb mij dit ook laten vertellen hoor. |
Ik zou wanneer je gebruikt maakt van een scirocco 16V achteras met schijven ook de 2 remkrachtbegrenzers nemen van de rocco 16V, dit zijn de 2 cilindrische bussen die bij de hoofdremcilinder gemonteerd zitten.
Vanaf de remkrachtbegrenzers 2 leidingen naar de klauwen zonder verder iets er tussen. Volgens mij had een rocco 16V ook helemaal geen remdrukverdeler op de achteras zitten en alleen die twee remkrachtbegrenzers. |
De remverdeler gebruikt men soms niet en dan gooit hij de kont sneller om. Dus remverdeler gebruiken en als hij er niet zit plaatsen.
|
Zitten er bij een rocco 16v twee begrenzers?
(Zal t ff uitleggen: ) Ik heb hier nog een hoofdremcilinder liggen (ik dacht van een rocco 16v af...) en daaraan zit een soort jah ehm extra 'ding' :) Nu dacht ik dat dit een remkrachtbegrenzer was. Hier zaten 3 leidingen op aangesloten: De leidingen die van de hoofdremcilinder naar de achterkant zouden moeten gaan zaten hierop aangesloten, en ik dacht dat de 3e aansluiting dan naar achteren zou gaan. |
Quote:
Of twee "bussen" monteren, geeft hetzelde effect |
Quote:
Met bussen bedoel je die "koppelstukken" onder de remverdeler ? Indien ja: Waarom zitten die dan op een GTI in combinatie met een remdrukverdeler ? Indien nee: :confused: |
die twee "koppelstukken" zijn drukafhankelijke remkrachtbegrenzers voor de achterste twee remklauwen zodat deze nooit de volle remkracht krijgen en niet mogen blokkeren.
Volgens mij heeft een GTI deze nooit gehad, hievoor werd de lastafhankelijke remkrachtbegrenzer gebruikt op de achteras. |
Quote:
GTI heeft alle 2 lastafhankelijke remkrachtregelaar zorgt er voor dat bij belading v/d auto de remdruk achter gelijk blijft [aanhangwagen of lading ] |
Mijn mk1 Gti heeft idd de bussen bij de hoofdremcilinder én de lastafhankelijke regelaar bij de achteras.
|
De mijne ook. :-) Bij de cabrio heb ik ook schijven gezet en daar alleen de remdrukverdeler achter geplaatst en dat werkt ook prima.
|
All times are GMT +1. The time now is 06:08. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.