ruud's fridolin
ruud's fridolin project.
komt hier. ;) links: www.vw-fridolin-ig.de/content/ www.fridolin.nl Dit gaat over een vw typ 147, die zijn bijnaam draagt als: fridolin. Hier zal de gehele ombouw beschreven worden, van standaard 1300 cc naar 20v turbo motor. Mede zal ook de wiel ophanging omgebouwd worden naar 5x112 en air ride. En 20" wielen was ook een van de dingen op mijn verlanglijsje. verder zal het met foto's verduidelijkt worden. gr ruud Even een terugblik naar 24-10-2004. Zoals ik hem gekocht heb. Aangekomen in mijn werkplaat en even kijken wat het is. En ja dat ben ik. :rock: Weer een stapje verder even passen voor de wiel maten. Dit is een van de slechte stukken die ik zelf ga na maken En zo is het geworden Van de neus klep is het vw embleem ook verwijderd De motor klep heb ik NOS kunnen bemachtigen, Hier zit wel vliegroest op maar dat is niet zo erg. Ook heb ik voor de achter kant de ronde t1 achterlichten gekocht. En dit ter indicatie hoe laag hij moet komen maar dan met 20" :rolleyes: De wiel ophanging voor bestaat ui audi a8 dommen. Hier moest alleen een busje voor gedraait worden, om de buitenste diameter van de spindel aan te passen aan het a8 lager. En natuurlijk van de brembo meeeer delige schijven,die ik ga gebruiken. PS dit zijn de kleintjes voor achter. :D Ja achter heb ik het wat groter aan gepakt. de draagarmen zijn ontdaan van de wiellager huizen, en worden omgebouwt naar audi rs4 lagers en assen. hiermee is mijn spoorbrete aanzienlijk versmalt. De richtingaanwijzers heb ik in orginele look gevonden, maar zijn wel wit natuurlijk :rolleyes: en hier een mooi vooras iedeetje niet voor mij bedoelt, maar misschien zijn er anderen, die het ook één mooi idee vinden. Ook de bout gaten zitten er in voor de wiellagers |
nou ruudje , kom maar op...
je zal inmiddels al wel lekker opgeschoten zijn of niet???? |
Kwl. Ben benieuwd..
Maarehh Heb jij nu 3 forumnamen???? |
Quote:
Ik denk dat Ruud daar ook niet over wil praten. Ik snap er in ieder geval ook niks meer van. Wel een topic,geen topic, alle topics verwijderen en nu drie verschillende namen :confused: en weer wel een topic :confused: Maar goed t zal wel aan mij liggen en kan me eigenlijk ook niet schelen, het is verleden tijd.:D Ik ben blij dat er weer een topic over dit project komt, ondanks dat ik de fridolin niet het mooiste vw model vind,kan Ruud hier laten zien wat hij kan. Ik denk dat veel mensen er wat van kunnen opsteken. En dit is waar het om gaat en niet over smaak ! Dus Ruud kom maar op met die foto's.Ik ben ook benieuwd naar de vorderingen. ps zijn de wielen al binnen ? grtn |
En de Frido 20VT is weer herboren!
|
ook ik ga deze topic weer met veel belangstelling volgen ik vind het project geweldig :rock:
|
gaaf man, ziet er goed uit. succes met de werken!
|
gaaf dat die weer terug is op het volksforum..... ik vind fridolins der zo gaaf uit zien... het is een type 3 met een dublo blokje erop :D :D haha
en ik wil m wel zien als die af is..... Gr. michiel |
Jaw dropping !! Double thumb up !! |
Topic opgeschoond op verzoek.
Graag alleen reageren als je serieus iets te melden / te vragen hebt. |
Wat de bovenstaande meneer al zei : op verzoek .. en dan niet van Frans Bauer ;)
|
He Ruud good to have you back.
Weet je toevallig hoeveel mm je zo naar binnen bent gekomen bij onderstaande foto? |
Even vlug gezecht 42 mm
Maar als je wilt kun je de draagarmen, ook nog aan de binnen kand van je torsie platen monteren. Dan win je ook nog 2 cm. dan zit je op 62 mm compleet en kun je heel wat kwijt. hoop je hier genoeg mee te hebben geinformeerd. gr ruud |
Quote:
Cker voldoende geinformeerd. Ik zoek eigenlijk 25mm per kant met porsche steek. Moet toch binnenkort bij je langs dan brainen we er even over. |
Nou lekker dat zelfs mijn serieuze reactie gewoon verwijderd is.. Voortaan beetje opletten met verwijderen mod-jes. :confused:
Maar in ieder geval veel suc6 Ruud en posten met die foto's!!!! Wiebrand |
Quote:
Je vergeet zeker dat je zogenaamde geheel serieuze reactie 2 zinnen had ? ;) Ik lees hem net terug en ik had m dus ook verwijderd vanwege iets wat erin stond wat niet echt relevant in dit topic was .. je snapt vast wat ik bedoel Als je dat wil weten moet je de topic starter een PM sturen . We vinden een hoop leuk en goed op dit forum en we zien het nog steeds als hobby maar we vertikken het om elke post te gaan editen . Als er iets niet televants of fouts in staat dan deleten we de hele message sorry Dan ben ik maar de zeikerd hier : beetje zelfregulatie kan soms geen kwaad :hug: :hug: Met een sterfgeval in de familie wil ik alvast mijn excuses aanbieden voor mijn lontje die vandaag wat korter is maar soms word ik zelfs moe van vragen naar de bekende weg |
hmmz 2 zinnen :rolleyes:
okeej :D |
edit gert
Met een sterfgeval in de familie wil ik alvast mijn excuses aanbieden voor mijn lontje die vandaag wat korter is maar soms word ik zelfs moe van vragen naar de bekende weg :eek: sterkte ermee |
idd sterkte er mee!
En voor het project van Ruud. Echt top! En vooral om te zien hoe je diverse onderdelen gebruikt van diverse auto's. Echt zeer netjes. |
Dank jullie wel :hug:
|
All times are GMT +1. The time now is 19:41. |