Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Vento MK III (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Verlichting verwarmingsknoppen (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=17356)

crusoe3628 30-01-2006 13:08

Verlichting verwarmingsknoppen

Hoi,

ik heb een vermoeden dat er een paar lampjes stuk zijn achter mijn chauffage-knoppen :( . De verlichting is niet gelijkmatig... of is het logisch dat de middelste knop mooi verlicht is, maar de buitenste knoppen niet?
Ik heb gisteren al even geprobeerd of je die knoppen er zo kan aftrekken, maar dat lukte niet meteen... :confused: Hoe kan ik eens naar die lampjes kijken? Plaatje eraf klikken of hoe?

Groetjes! :rock:

Berserker 30-01-2006 13:13

uuh welke auto heb je?

Bij polo 6n (en kdenk bij meerder nieuwere vw's) kun je gewoon dat plaatje eraf klikken dat om de knoppen heen zit en vanuit daar gewoon schroeven geloof ik...

Zeend 30-01-2006 13:58

Dit heb ik bij mijn Lupo ook kapot sinds afgelopen weekend. Heel vaag: de verlichting werkt helemáál niet meer in dit deel van het dashboard.
Asbakverlichting en knopje van luchtcirculatie (na indrukken) brandt trouwens wel.

Jens

Berserker 30-01-2006 14:14

ik heb re los contact in :D afentoe een gerichte mep doet wonderen :rolleyes:

crusoe3628 30-01-2006 14:47

Berserker e.a.,
ik rij met een Golf 3 van 1994, Boston versie. Brengt dat jullie iets verder?
Merci alvast!!

vwmenneke 30-01-2006 15:24

Ik heb het zelfde "probleem", maar er zit maar 1 lampje in. Het lampje zit onder de middelste knop en word dmv een prisma-achtige lichtgeleider naar de 2 andere knoppen overgebracht.
De knoppen kun je er zo afhalen, de knop met het puntje naar boven zetten (kan alleen bij links en in het midden :-) en dan ietsje van onder naar boven trekken.

Mit 30-01-2006 22:29

niks moeilijks aan....

je moet anders maar es zien op www.blauertacho.de, daar staat wel uitleg...
Feitelijk niks moeilijks aan hoor... met fijn plat schroevendraaiertje kan je dat plaatje er afwippen... en dan zie je al 4 vijzen zitten... dan je asbak eruit, daar zit namelijk ook een vijs...

Als je die allemaal eruit hebt, kan je het voorzichtig eruit nemen.....

succes !!

d@nfoks@n 31-01-2006 23:02

Heb daarnet en in mijn Vento dat lampie vervangen en in moeders haar GolfIII dezelfde klus. Easy. Alleen, in de golf zijn de buitenste twee knoppies minder fel inderdaad. Is in de Vento mooier :D

Reaper Kustoms 31-01-2006 23:52

die slechte knoppenverlichting is golf 3 kwaal.

je krijgt het zo uit elkaar:
- (indien gewenst kun je de knoppen eraf trekken; gewoon met gevoel er aan trekken, maar je kunt ze eigenlijk gewoon laten zitten, want die hoeven niet eprse los)
- je klikt het kunstofplaatje wat om de knoppen heen zit weg met een platte schroeven draaier.
- je ziet dan vier kruiskoppen, en die schroef je los.
- dan kun je die hele unit eruit nemen.
- achterop zit een wit kapje dat trek je eruit en daar zit het lampje achter.

er zit maar 1 lampje, maar van hieruit lopen transparante kunstof geleiders die het ligt zouden moeten verspreiden over alle drie de knoppen. dit werkt alleen voor geen meter weet ik uit ervaring. ik heb zelfs een groen stadslicht erin gebouwd en nog werd alleen de middelste goed verlicht.
om het goed te krijgen moet je je iets anders in laten vallen, 3 losse lampjes ofzo misschien.
ik haal me denk ik gewoon klima, dat ziet een stuk beter uit en is lekker in de zomer.

d@nfoks@n 01-02-2006 08:44

Volgens mij bijna goed hierboven...

Asbak eruit na de vier schroeven, en je ontdekt daar ook twee of één die los moeten. Dan kan het paneeltje eruit.

Klima.. :D :rock:

Reaper Kustoms 01-02-2006 19:09

klopt idd! je moet ook ff asbak uitnemen. voor je de hele unit eruit neemt moet je nog een dun plaatje wegklikken, en dan lukt het wel. wel het klikwerk met gevoel doen he! je wilt natuurlijk geen afgebroken pinnetjes hebben.

d@nfoks@n 01-02-2006 23:41

En ik heb nu wel een kapot plaatje en moeders niet :chair:

MauSeR35 04-02-2006 22:58

heb ik ook nog een vraagje, is de besturing van de kachelkleppen (warm/koud en voeten/midden/raam) nog met kabels geregeld in een golf 3 of is dat een elektronisch gebeuren?

rogek 06-02-2006 21:25

kabels.

MauSeR35 10-02-2006 19:36

mooi zo dan ga ik eens proberen of t om te bouwen is naar een golf2, ben die schuifjes zat

Pedaalemmer 11-02-2006 13:44

Quote:
Originally Posted by MauSeR35
mooi zo dan ga ik eens proberen of t om te bouwen is naar een golf2, ben die schuifjes zat

heb ik ook eens geprobeerd...en ik wens je succes ;)

MauSeR35 12-02-2006 21:26

hmm, andere kabels zeker met hele andere nokjes en dergelijke natuurlijk, maar ja we zien wel hoe ver we raken.

Pedaalemmer 12-02-2006 23:52

Quote:
Originally Posted by MauSeR35
hmm, andere kabels zeker met hele andere nokjes en dergelijke natuurlijk, maar ja we zien wel hoe ver we raken.

punt is dat de schuifjes van je huidige unit een bepaalde slag maken die precies de juiste schuif openzet, bij een golf 3 moet die slag overeenkomen anders gaat de klep niet dicht of niet helemaal open. dus je moet dat afstellen. Vond eht teveel werk worden het past allemaal net niet en zag er niet prettig uit daarbij is de golf unit stukje compacter en daar ging mijn voorkeur naar uit.

MauSeR35 20-02-2006 17:01

ah bedankt voor de info in ieder geval! zal nog wel heel lang duren voordat ik er aan begin, heb ook nog een zelfgebouwd dashboard liggen dat ik nog eens af moet werken dus... zoals zovaak dus, veel plannen weinig voortgang...

jan_gti_16v 20-02-2006 17:43

dat lampje vervangen kan heel simpel....

middelste knop eruit....

en dan een stukje retour leiding over het lampje drukken voorzichtig trekken en voila lampje is eruit....

het nieuwe lampje in het stukje slang.....

erin drukken en het slangetje draaiend eraf halen....

knop terug en klaar is klara...

All times are GMT +1. The time now is 08:11.