Kuifje in VW bus
Ik was afgelopen vrijdag op het autosalon in Brussel en daar was ook een deel van een hal besteed aan de strips van Kuifje :rolleyes:
Laat kuifje nou net ook een strip gehad hebben een VW busje! :rock: Overgens, die gast op de foto is kuifje niet, dat ben ik ;) :D |
Had 't idd al gezien op kobus z'n weblog. Echt een superleuk busje, als ik ooit een barndoor koop ga ik em zo beschilderen... ;)
|
Quote:
wat is de link van zijn web-log ?? Gr. michiel |
|
Klopt. Zelf ben ik lid van een verzamelserie over kuifje auto's uit de strips en heb dat busje ook staan als model. Leuk ding hoor.
Sjef |
Quote:
In welk Kuifje album komt deze bus voor? |
Is toch wel een hééle oude bus?!
|
Quote:
Rond 1952 ofzo? Tis een barndoor met ronde achterlichtjes, 1 reflectortje, ruitenwissers niet verzonken, zonder achterbumper, 8 koel sleufjes, semaphores en een grote motorklep. :cool: En in een niet onaardige staat... :giggle: |
erg goed busje, mooi oud hok
|
UItlaatje is ook mooi, maar niet te geloven dat het werkt, het lijkt zo van een oude Puch af te komen! |
Quote:
Zeg maar 1950, 1 van de eerste. Deze heeft nl geen ruit aan de achterzijde! |
Zóóóó oud!!!!
|
Quote:
Ok... houden we het op 1951, vóór april ;) :tongue: Errug oud in ieder geval :D |
18 augustus 1950.
Het is de Lotterman bus, met een andere verpakking. |
Quote:
Idd, wanmt je kon de belettering nog helemaal door de lak heen zien! |
|
Quote:
Maar de Kuifje bus heeft geen VW logo achterop.... De barndoor in de strip is trouwens nieuwer (of minder oud eigenlijk) die heeft 2 reflectortjes achterop: |
Quote:
En hij heeft geen ventilatiesleuven voor de laadruimte. De korte versie van die sleuven verscheen volgens mij net een maandje na die Lottermann bus... ;) Later zijn die sleuven nog eens verlengd... Volgens mij hoort dat ding van Lotterman eigenlijk ook geen logo te hebben... Is volgens mij net een tussenmodel; géén raam en géén logo... (maar dat weet ik niet 100% zeker) |
Quote:
en het varkentje kijkt de verkeerde kant op....dat vind ik dan wel weer jammer als je m zo prcies mogelijk wilkt nameken van de strip.... Gr. michiel |
Quote:
Nee hoor klopt! Varkentje kijkt naar links... ;) |
All times are GMT +1. The time now is 16:06. |