Corrado doet raar
Hallo! Ik heb sinds een tijdje een Corrado G60 maar nou doet ie een beetje raar. Ten eerste komt er behoorlijk veel witte rook uit de uitlaat, ook als ie al warm is. Nou dacht ik dat het misschien de koppakking was maar daar zijn verder geen sporen van te vinden. Ik heb het koelvloeistof reservoir, olievulmond en peilstok nagekeken maar daar is geen rare drap in/op te vinden. Ook heeft het toerental behoorlijke kuren. Af en toe loopt het toerental zonder het gas in te trappen tot +3000 rpm ?! Dit doet ie voornamelijk als ie koud is. Als de auto warm schommelt het toerental nog wel een beetje maar niet meer zo heftig. Iemand enig idee wat er allemaal mis is met mijn Corrie ?!
|
blauwe sensor op je blok kapot..
|
hij stinkt trouwens ook naar benzine... 'k zal van het weekend eens naar de VW dealer gaan. Enig idee wat het vervangen van de blauwe sensor ongeveer kost?
|
Sensor kost je n eurootje of 20 schat ik
|
Reinig ook je STK ff......
|
Stk = Isv ??
|
STK = Stationair Toerental Klep.
Die regelt je toerental bij stationair (duh :D) Die kun je vinden bovenop je kleppendeksel, aan de ene kant zit een stekker en aan de andere kant een slang die aangesloten is op je retourbuis. FF er af halen en net zo lang omspoelen met benzine tot er schone benzine uit komt. Niet altijd noodzakelijk om te doen maar het kan zeker geen kwaad. En die witte rook kan ook ander vocht dan koelvloeistof zijn......... Misschien zit er vocht in je brandstofsysteem op een of andere manier. Nieuw filter monteren maar eerst je leidingen schoonmaken. Trouwens....ook al gevraagd op het Corradoforum ?? www.slook.nl/corrado Succes met het zoeken verder. |
Dealer gebeld,, zeggen ze dat ze geen verstand van corrado's hebben :chair:. Blauwe sensor schijnt ook nog es 30 tot 49 euro te kosten!
Nou vraag ik mij dus af of die sensor zelf ook goed te vervangen valt? Waar zit die precies? is het een kwestie van eruit draaien en nieuwe erin ? |
verbruik van de auto? gestegen.. haal dan ff de stekker van de lambda.. geen verschil kan het ook nog je lambda wezen.. en wat jeroen zegt kan nooit kwaad ff je stk reinigen.. dus dat sensor busje bij je inlaat.. effe een nachtje in de remmenreiniger..
maar ik gok blauwe sensor.. nooit vervangen bij warme motor of je moet de koelvloeistof om je oren willen..:D |
maar die blauwe sensor kun je dus gewoon eruit draaien en de nieuwe gewoon er in?!
|
yup
|
witte rook is waarschijnlijk kondens [vocht] in je uitlaat systeen
|
Je STK een nacht lang in de remreiniger lijkt me ook niet zo'n strak plan eigenlijk.
Binnenin je STK zitten afsluitrubbers die aangetast worden door dat spul en daar wordt het vaak ook niet beter van. |
Quote:
valt mee roelof.. |
Volgens mij hebben jullie het over twee verschilende dingen. Roelof heeft het over de pot met 2 slangen erop en een stekker eraan die de lucht regelt als je gasklep dicht staat. En Richard heeft het over een sensor busje bij de inlaat.
|
ik heb het over een STK bij een g60 iig.
http://users.skynet.be/g60_rulez/Pa...%20reinigen.htm |
Quote:
Beetje verwarrend als je de stationair toerental klep een sensorbusje noemt ;) |
jaja... ga jij maar brood roosteren..;)
:hug: |
de blauwe sensor is ondertussen vervangen maar het probleem is nog niet opgelost. 'k ga van het weekend de stk even schoonmaken, maar dan zit ik nog met het feit dat ie veel rookt en naar benzine stinkt ?!
|
haal de stekker eens van de lambda..kijk of er verschil in zit
|
All times are GMT +1. The time now is 23:05. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.