![]() |
Probleem 1.8 gti EV motor
Hallo, ik heb een probleem met mijn golf 2 gti, EV motor..
Het zit zo.. als ik een stukje gereden heb valtie uit.. als ik dan weer probeer te starten slaat hij niet aan.. na een minuutje of 10 weer starten.. en hij doet het weer.. Daarna nog een flink stuk gereden en nu blijft hij gewoon draaien.. snap er geen hout van :confused: Iemand een oplossing? |
Dus als ie koud is valt hij stil? Maar zodra hij warm is heb je geen problemen?
|
Hmm ja zodra hij een tijd gelopen heeft is er niks aan de hand.. Het is idd alleen alsdie koud is.. en hij valt uit, dit gebeurt met een plof, dan wil hij niet meer aanslaan.. maar alsdie een minuutje of 10 heeft stilgestaan dan doetie het weer..
|
Koud start injector gecontroleerd? Deze zit in je inlaatspruitstuk, verrijkt het mengsel bij koude start
|
Ja, zou dat het kunnen zijn? Ik bedoel het starten sochtends gaat gewoon goed..
|
Quote:
extraluchtschuif warmdraairegelaar drukaccumulator????? lastig om het zo te beoordelen ken van alles zijn |
Dat zowieso, maar als ie start slecht bij koud weer dan lijkt me de koud start injector waarschijnlijker als de ISV, want de ISV is je stationair regeling, wat dus min of meer wil zeggen dat als deze niet geod zou zijn je motor ook als deze wel op temperatuur is, slecht loopt/start
|
Als een EV koud goed start, en warm slecht, dan zijn het in 95% van de gevallen de injectors die lekken, of de warmdraai regelaar die wijlen is
|
Quote:
en bij hem is het net andersom als ik zijn verhaal goed lees... |
Als de auto koud is, start hij goed.. als ik dan rustig een stukje ga rijden, hoor ik een plofje en valt hij uit.. als ik hem dan laat staan een kwartiertje ofzo en ik start weer is er niks aan de hand en loopt hij goed.
|
Quote:
Dacht ik ook, maar nog eens goed gelezen en ik sluit me nu volledig aan bij Fred |
Volgens mij is dat diene koudstartregelaar, bij mijn weten heb ik hetzelfde voorgehad en hebben ze dat veranderd, kost wel wat geld.
|
OKe, het is inderdaad de koudstartinjector. Wat kost zo'n ding en ze zijn toch nog wel nieuw te krijgen?
|
heb nog wel wat liggen als het niet te ver is kom even langs proberen we het gelijk even of het dat zeker is
|
Is hall-gever ook een optie?
Je zou eens moeten kijken na uitvallen of je geen onsteking hebt, of geen/slecht mengsel. Dan kun je verder zoeken. Wat doet de toerenteller op moment van uitvallen? Wijzer ploft in 1x naar beneden? Dan vrijwel zeker hall-sensor. |
Hmm, ik één dezer dagen even een andere injector proberen.. kijken of dat het is..
|
Quote:
Als het je koudstart injector is start ie NIET goed bij koude motor....zonde geld dus als je die zou vervangen |
Ehm, ja afijn ik ga het niet nog een keer uitleggen.. Ik waardeer het dat je wilt helpen, maar we hebben vandaan de injector eraf getrokken.. gestart.. en er kwam niks aan benzine uit. Hieruit mag ik dan toch concluderen dat de injector niet meer in orde is? Of heb ik het helemaal mis?
|
Quote:
Je mag van mij alles concluderen hoor, maar als ie koud goed start lijkt het me erg sterk dat de koude startinjector kapot is. De koudestart injector werkt overigens alleen onder een bepaalde koelwatertemperatuur .......daarboven doet ie niks... Zo simpel is het Bovendien trek je bij een EV niet zomaar de koude start injector er af...die zit met boutjes vast (heb je wel het juiste onderdeel te pakken ?) |
Ik denk het wel, de koude start injector zit op je inlaatspruitstuk met twee inbussen vast is het niet? En dan nog iets.. als ik hem sochtends start loopt hij niet, zoals hij wel zou moeten, met een verhoogd toerental.
|
All times are GMT +1. The time now is 12:29. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.